ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 29 شهريور 1396     |     کد : 179997

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: مبلغان آماده پاسخگویی به شبهات باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:مبلغان باید آماده پاسخگویی به شبهات ایجاد شده توسط دشمنان در فضای مجازی باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:مبلغان باید آماده پاسخگویی به شبهات ایجاد شده توسط دشمنان در فضای مجازی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، گفت: تمام تلاش روحانیون باید در این مسیر باشد که جامعه ما به جامعه‌ای دینی تبدیل شود.

دکتر آل هاشم ادامه داد: دومین وظیفه و رسالت روحانیون و طلاب این است که خودشان را آماده کنند تا بتوانند پاسخ شبهات و انحرافات فکری و اخلاقی جوانان را بدهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به آسیب‌های موجود در فضای مجازی تاکید کرد: امروز در فضای مجازی خطرات بسیاری علیه اسلام هست و روحانیون در وهله اول باید با فضای مجازی آشنا باشند و سپس با حضور فعال، پاسخگو این خطرات و شبهات باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: روحانیون باید امروز با بهترین روش‌ها مردم را به اسلام و تقوای الهی دعوت کنند. نتیجه فعالیت‌های فرهنگی روحانیون باید منجر به ایجاد تقوا و نهی از منکرات باشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه تمام موفقیت‌های امروزمان را مدیون حضور جوانان در عرصه‌های مختلف دینی وسیاسی هستیم، بیان کرد: روحانیون معزز باید همواره جوانان را برای حضور در حرکت‌های صحیح و انقلابی تشویق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حضور و همراهی طلاب و روحانیون در کارهای خیر مثل مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی و... بسیار مهم است؛ هرچند این بدان معنا نیست که روحانیون مستیقما به جمع‌آوری کمک‌های مردمی بپردازند، بلکه برای تشویق در کنار مردم حضور یابند.

امام جمعه تبریز در ادامه درباره حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید سبک سنتی خود را حفظ کنند اما در عین‌حال می‌توانند از ابتکارات و و موفقیت‌های دانشگاه‌ها بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به نیازهای معنوی جامعه، ارتفا کیفیت آموزشی حوزه‌های علمیه و افزایش قدرت تحلیل‌گری سیاسی، ۳ دغدغه مهم مقام معظم رهبری درباره طلاب و روحانیون است، افزود: باید درس اخلاق در حوزه‌های علمیه روز به روز ارتقا یابد و اساتید اخلاقی در حوزه‌ها حضور یابند که حرف و عمل شان یکی باشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم ارتقا بصیرت و قدرت تحلیل و تجزیه سیاسی را یک ضرورت جدی برای طلاب و روحانیون خواند و ابراز کرد: متاسفانه در این‌باره در حوزه‌های علمیه ما ضعیف عمل شده است.

وی در پایان از سازمان تبلیغات اسلامی، سرپرستان حوزه‌های علمیه و تمام دستگاه‌های مرتبط خواست اجرای دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب درباره طلاب و روحانیت را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 29 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode