ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1396     |     کد : 179959

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:

شهریار از نوابغ روزگار عصر خویش بود / شهریار شکل تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی ارائه داد / شهریار نماینده شعر نو و کلاسیک ایران زمین است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار از نوابغ روزگار عصر خویش بود، به طوریکه با مطالعه آثار وی می‌توان شکل تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی مشاهده کرد.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار از نوابغ روزگار عصر خویش بود، به طوریکه با مطالعه آثار وی می‌توان شکل تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی مشاهده کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در سومین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار در دانشگاه تبریز؛ ضمن تبریک روز ملی شعر و ادب و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار اظهار داشت: بدون تردید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار در شمار نوابغ سرزمین ماست.

وی در ادامه افزود: استاد شهریار توانست شکل تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی ارائه دهد که بسیار مورد توجه اهل فنّ، کارشناسان و صاحب نظران قرار گرفت، بر همین اساس، بهجت تبریزی جایگاهی خاصی را در ادبیات معاصر به خود اختصاص داده است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: دوره زندگی شهریار با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود که یکی از مهم‌ترین آنها، تجربه انقلاب شکوهمند اسلامی در دوره بلوغ شعری‌اش بود. در همین دوران بود که نقش وی در شعر متعهد و انقلابی بیشتر به چشم می‌خورد به طوریکه 2 اصل ولایتمداری و انقلابی بودن استاد شهریار از ویژگی‌های بارز این شاعر است که در مقابل همه هجمه‌ها با تمام توان در صف انقلاب، نظام و اسلام ایستاد و والاترین اشعار را در این خصوص سرود.

** شهریار نماینده شعر نو و کلاسیک ایران زمین است

رسول اسماعیل‌زاده، رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نیز در این همایش با بیان اینکه حضور امام جمعه تبریز و سایر مهمانان شرکت‌کننده از کشورهای مختلف اهمیت و موفقیت برگزاری این همایش بین‌المللی در دانشگاه تبریز را نشان می‌دهد، گفت: هر چند برخی افراد در روز گرامیداشت سالگرد شهریار می‌خواهند از رونق روز ملی شعر و ادب فارسی بکاهند، ولی دست‌اندرکاران و متولیان این حوزه با برگزاری چنین مراسمی می‌توانند بر رونق آن بیفزایند، چرا که از 1200 سال به این طرف ما شاعر و شخصیتی مثل شهریار را کم سراغ داریم.

وی افزود: شهریار نماینده شعر نو و کلاسیک ایران زمین است و هم نماینده شعر ترکی و شعر ملی زبان فارسی کشورمان همچنین نماینده شعر عاشقی، ادبیات مرثیه آذربایجان و ادبیات دیوانی ما به حساب می‌آید، شما کدامین شاعری را می شناسید که از خیل این استعداد را در خودش جای داده باشد، چرا که آثار و شعر شهریار در تمامی حوزه تمدنی فرهنگ ایران را در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در خاتمه یادآور شد: این روز باید در سطح ملی گرامی داشته شود، تا بهتر و بیشتر به وجود چنین شخصیتی در کشورمان پی برد.


نوشته شده در   سه شنبه 28 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode