ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 11 مرداد 1396     |     کد : 179215

همزمان با روز صدور فرمان مشروطیت؛

همایش ملی مشروطیت در تبریز برگزار می شود

دبیر علمی چهارمین همایش ملی مشروطیت از برگزاری این همایش در روز چهاردهم مرداد ماه در تبریز خبر داد.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی مشروطیت از برگزاری این همایش در روز چهاردهم مرداد ماه در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی پرغو ظهر چهارشنبه در نشست خبری همایش ملی مشروطیت اظهار داشت: مشروطیت در ایران نقطه عطفی در بیان حکومت برخاسته از متن دین و دموکراسی است چرا که جامعه آن روز ما یکسری مشکلاتی وجود داشته که در جهت رفع مشکلات و مبارزه با هرگونه استبداد و استعمار حرکت طوفانی عالمان دین و روشنفکران پای در رکاب سیره نبی مکرم اسلام و قرآن شروع شد.

وی ادامه داد: همه این ها در شرایطی بود که استعمار خارجی و استبداد داخلی به جای اینکه در خدمت سعادت بشر باشند به عنوان عوامل استکبار نقش آفرینی می کردند.

پرغو افزود: علمایی همچون شهید شیخ فضل الله نوری، طباطبایی، بهبهانی، نایینی، یزدی و دیگر علما حقیقتا با تمام وجود به پای کار آمدند که رویکرد اصلی آن ها در جهت رفع بی عدالتی و رفع هرگونه ظلم و تعدی بود.

وی با اشاره ای به برگزاری این همایش در طول چهار دوره گفت: برگزار کنندگان این همایش در طول دوره های آن سعی کردند نهایت دقت را داشته باشند تا حقیقت جریان روشن شود اما هم اکنون نیز برخی ابعاد این انقلاب گفته نشده است.

دبیر علمی همایش ملی مشروطیت افزود: حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی و پژوهشی در راستای تببین اهداف این نهضت باید فعال تر شوند و مشخص شود که منورالفکران آن دوره از کجا هدایت می شدند.

پرغو ادامه داد: برای اینکه این موضوع را به میان دانشگاهیان و علما آورده و با نگاه تخصصی به آن بپردازیم، بر این اصل محورهای دریافت مقاله اعلام شد.

برگزاری همایش در ۵ محور اصلی

وی در خصوص محورهای همایش گفت: تاریخ، علوم سیاسی، حقوق، الهیات و ادبیات محورهای اصلی همایش هستند که با وجود اینکه فراخوان تنها در طول ۴۰ روز آماده شده و اعلام گردید مقالات بسیار خوبی به دبیرخانه واصل شد.

پرغو ادامه داد: ۲۲ مقاله به عنوان مقاله برگزیده انتخاب شد که این امر در سایه بررسی علمی مقالات، صورت گرفته است.

دبیر علمی همایش ملی مشروطیت همچنین از گرفتن امتیاز ISC برای نمایه دار کردن مقالات خبر داده و گفت: همچنین در این مدت کم تلاش کردیم تا مقالات را به صورت کتاب و تا قبل از همایش چاپ کرده باشیم که این اتفاق در حال روی دادن است و روز همایش کتابی تحت این عنوان در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

وی افزود: تلاش کردیم که هیچ نقصی در این راستا از نظر علمی نداشته باشیم.

پرغو در خصوص زمان برگزاری این همایش نیز گفت: همایش در روز چهاردهم مرداد در محل تالار شماره سه دانشکده جغرافیا از ساعت هشت صبح تا یک و نیم برگزار می شود که سخنران ویژه مراسم، حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز و موسی فقیه حقانی از اساتید برجسته این حوزه خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش ارائه شفاهی هشت مقاله خواهیم داشت که بالای ۸۰ درصد ارائه دهندگان مقالات دارای درجه علمی دانشیار به بالا هستند.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 11 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode