ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1396     |     کد : 179065

در سفر کمی به منظره‌ها نگاه کن!

تابستان یعنی فصل سفر؛ یعنی کوله‌بارت را بردار و برو. اما می دانی سفر تابستانی سفر خاصی است؟ گرمای هوا تمهیدات خاصی می‌خواهد و باید مراقبت‌های خاصی در سفرهای تابستانی داشته باشیم.

تابستان یعنی فصل سفر؛ یعنی کوله‌بارت را بردار و برو. اما می دانی سفر تابستانی سفر خاصی است؟ گرمای هوا تمهیدات خاصی می‌خواهد و باید مراقبت‌های خاصی در سفرهای تابستانی داشته باشیم.

مي‌داني آداب بهداشتي سفرهاي تابستاني چيست؟ و چه بايد بکنيم که کم‌تر بيمار شويم. به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه، «راحله ويسي»، کارشناس بهداشت اولين توصيه‌اش درباره‌ي سفرهاي تابستاني به نوجوانان، بهداشت چشم است. او مي‌گويد:

«خيلي از کودکان و نوجوانان در طول سفر در ماشين، مشغول بازي با تبلت و تلفن‌همراه مي‌شوند که اين کار از نظر بهداشت چشم بسيار خطرناک است و نبايد هرگز در ماشين اين کار را بکنيم. سعي کنيم به‌عنوان يک مسافر از منظره‌هاي زيبا و طبيعت لذت ببريم. نگاه‌كردن و كاركردن با تلفن‌همراه سرگيجه ايجاد مي‌كند.»

او به آب آشاميدني اشاره مي‌کند و مي‌گويد: «در سفرهاي تابستاني بايد مراقب بهداشت آب باشيم و از خوردن آب غيرآشاميدني پرهيز کنيم. آب‌هاي غيرآشاميدني باعث بيماري‌هاي فراواني در انسان مي‌شود که مي‌تواند سفر ما را خراب کنند. اگر در پارك‌ها هم هستيم، حتماً به علائم آشاميدني‌بودن آب توجه كنيم.»

اين کارشناس بهداشت هم‌چنين به موادغذايي در سفر اشاره مي‌کند و مي گويد: «موادغذايي موردنياز خود را ازفروشگاه‌هاي معتبر تهيه و قبل از خريد مواد غذايي بسته‌بندي‌شده، از شماره‌ي پروانه‌ي ساخت و تاريخ انقضاي مصرف آن اطمينان حاصل کنيم. هم‌چنين از خريد موادغذايي غيربهداشتي مثل ساندويچ، بستني، فالوده و آب‌ميوه از فروشندگان دوره‌گرد پرهيز كنيم.»

اين کارشناس توصيه مي‌کند: «در سفر از غذاهاي ساده استفاده کنيم که خيلي سالم‌تر از غذاهايي است که از رستوران‌هاي بين‌راه مي‌خريم. مصرف سالادها و سبزي‌هايي که از سلامت آن‌ها مطمئن نيستيم هم خيلي خطرناک است.»

ويسي توصيه مي‌کند: «اگر در طول سفر ميوه و سبزي خريديم، بايد اول ضدعفوني شوند و بعد استفاده كنيم.»

اين کارشناس بهداشت مي‌گويد: «در مهمان‌سراها و هتل‌ها بايد از وسايل شخصي خودمان مثل ملافه و شانه و... استفاده کنيم.»

 ويسي توصيه مي‌كند: «سعي کنيم هميشه يک کيسه به‌همراه داشته باشيم تا زباله‌هايمان را در آن جمع كنيم. ما نبايد بعد از بلندشدن از جايي که اطراق کرده‌ايم از خودمان زباله باقي بگذاريم و نبايد در هرجايي آتش درست کنيم و به طبيعت آسيب برسانيم.»

او به ظرف‌هاي يك‌بارمصرف هم اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «ظرف‌هاي يک‌بارمصرف که در رستوران، آب‌ميوه‌فروشي‌ها يا اتوبوس‌ در اختيارمان گذاشته مي‌شود، پس از استفاده، خردکرده و در سطل زباله بياندازيم تا امکان استفاده‌ي مجدد از آن‌ها نباشد. هم‌چنين يادمان باشد اين ظرف‌ها را هرگز و هرگز در طبيعت رها نكنيم، چون باعث آلودگي آب و خاك شده و به گياهان صدمه وارد مي‌كنند.»

او به بهداشت دست‌ها نيز اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «در طول سفر چه خوب است که صابون همراه‌مان باشد و بعد از توالت، دست‌هايمان را حتماً بشوييم. چون ممكن است بسياري از سرويس‌هاي بهداشتي صابون نداشته باشند.»


نوشته شده در   سه شنبه 3 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode