ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 2 مرداد 1396     |     کد : 179054

تا سال ۲۰۳۰؛ چین برترین کشور دنیا در هوش مصنوعی می شود

دولت چین یک طرح مفصل سه مرحله ای را در دست اجرا دارد تا این کشور در حوزه هوش مصنوعی به برترین کشور جهان مبدل شود.

دولت چین یک طرح مفصل سه مرحله ای را در دست اجرا دارد تا این کشور در حوزه هوش مصنوعی به برترین کشور جهان مبدل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، مقامات چینی قصد دارند تا فناوری هوش مصنوعی را به نیروی محرکه اصلی اقتصاد این کشور در یک دهه آینده مبدل کنند.

بر اساس طرح دولت این کشور، چین باید در مرحله اول اجرای این طرح، یعنی تا سال ۲۰۳۰ رتبه اول جهان را در زمینه استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی کسب کند و به همین منظور سرمایه گذاری به میزان ۱۵۰ میلیارد یوآن یا ۲۲ میلیارد دلار را در این زمینه به عمل خواهد آورد.

این رقم تنها هسته اولیه سرمایه گذاری چین را در بر می گیرد و رقم کل این سرمایه گذاری در نهایت به رقم حیرت انگیز یک تریلیون یوآن خواهد رسید.

اجرای مرحله دوم طرح مذکور تا سال ۲۰۲۵ به طول می انجامد. در این زمان صنایع مرتبط با هوش مصنوعی تا حد زیادی تثبیت شده اند و دولت چین برنامه های خود برای تبدیل به رهبر جهانی هوش مصنوعی در تمامی حوزه ها را تعقیب خواهد کرد تا این هدف تا سال ۲۰۳۰ محقق شود.

چینی ها ارزش هسته اصلی صنعت هوش مصنوعی خود را در این زمان ۱۰ تریلیون یوآن و ارزش همه صنایع مرتبط با هوش مصنوعی را ۱۰ تریلیون یوآن برآورد می کنند. از جمله صنایع چین که توسط هوش مصنوعی متحول خواهند شد می توان به تولید نرم افزار و سخت افزار، رباتیک، اینترنت اشیا، تولید رایانه های کوانتومی، کشاورزی و پزشکی اشاره کرد.

اتکای چین به فناوری هوش مصنوعی باعث خواهد شد، این کشور آمریکا را ظرف ده سال آینده در این حوزه پشت سر بگذارد و تولید ناخالص داخلی آن تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۶ درصد افزایش یابد.

 


نوشته شده در   دوشنبه 2 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode