ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 فروردين 1390     |     کد : 17899

هنری زیبا و پاک است که کوبنده اسلام آمریکایی باشد

هنرمندان ما، هنگامی می توانند، بی دغدغه، کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان، به زندگی جاویدان رسیده اند و هنرمندان ما در جبهه های دفاع مقدسمان، این گونه بودند تا به ملکوت اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و...

هنرمندان ما، هنگامی می توانند، بی دغدغه، کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان، به زندگی جاویدان رسیده اند و هنرمندان ما در جبهه های دفاع مقدسمان، این گونه بودند تا به ملکوت اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و...
سرویس فرهنگی «تابناک» ـ امروز سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید بزرگوار سید مرتضی آوینی و روز «هنر اسلامی» است؛ شهیدی که معتقد بود، می توان از ابزار مدرن برای تفهیم و اعتلای مفاهیم دینی و انسانی بهره برد و سرانجام نیز در همین راه به دیدار معبود شتافت.

پرداختن به شخصیت، آرا، عقاید و کارهای سید مرتضی، شاید برای برخی تکرار مکررات باشد؛ اما بدون شک، تلاش برای شناساندن آن به نسلی که نهایتا از آوینی تنها «روایت فتح» را شنیده و یا حتی دیده است، وظیفه ای است که سنگینی آن بر دوش هر کس که دغدغه هنر انقلابی و متعهد را دارد، احساس می شود؛ هنری که خاستگاهش انقلاب اسلامی و هدفش، تجلی روح اسلام ناب در عرصه هنر و خواندن انسان به سوی توحید از این دریچه است.



همزمان با سالروز شهادت این متفکر بزرگ و روز هنر اسلامی، مرور پیام تاریخی امام راحل (ره) در تجلیل از هنرمندان متعهد، خالی از لطف نیست؛ افزون بر این که چراغ راهی است برای تداوم حیات هنر اسلامی در کشور.

بسم الله الرحمن الرحیم

«خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه های عشق و شهادت و شرف و عزت، سرمایه زوال ناپذیر آن گونه هنری است که باید به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی، همیشه مشام جان زیبا پسند طالبان جمال حق را معطر کند.

تنها هنری مورد پذیرش قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی ـ صل الله علیه و آله و سلم ـ اسلام ائمه هدی ـ علیهم السلام ـ اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت ها باشد.



هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد، و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» باشد.

هنر در مدرسه عشق، نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی است. هنر در عرفان اسلامی، ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالو صفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا، لذت می برند. تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهان خواران شرق و غرب و در رأس آنان، امریکا و شوروی را بیاموزد.



هنرمندان ما زمانی می توانند بی دغدغه، کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند، مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب مکتبشان، به زندگی جاویدان رسیده اند و هنرمندان ما در جبهه های دفاع مقدسمان این گونه بودند، تا به ملکوت اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند، و در راه پیروزی اسلام عزیز، همه مدعیان هنر بی درد را رسوا نمودند؛ خدایشان در جوار رحمت خویش محشورشان گرداند.»

روح الله الموسوی الخمینی

30 شهریور1367


نوشته شده در   دوشنبه 22 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode