ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 4 خرداد 1396     |     کد : 177882

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

یک هزار و ۳۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی روحانی ندارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۳۶۰ روستای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت در استان نیازمند روحانی مستقر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۳۶۰ روستای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت در استان نیازمند روحانی مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع مدیران حوزوی تبریز با بیان این‌که رسالت روحانیت در ترویج ارزش‌های دینی حساس‌تر از گذشته است، اظهار داشت: استان با کمبود روحانی و مبلغ حوزوی روبه‌روست.

وی با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه خواهران و برادران در سراسر استان ضرورتی مهم و احتناب‌ناپذیر است، خاطرنشان کرد: فعالیت برخی فرقه‌های ضاله در منطقه به ویژه شهر تبریز رصد می‌شود و شاهدیم که جوانان و بانوان از روی ناآگاهی گرایش بیشتری نسبت به دیگر اقشار به این شیادان دارند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر پوشش حداکثری تبلیغی از سوی حوزه‌های علمیه و تبلیغات اسلامی در استان گفت: این اداره به‌عنوان سکاندار دینی و فرهنگی، رسالت بزرگی بر عهده دارد، با این حال بودجه و امکانات موجود در استان جوابگوی خیل مشتاقان معنوی و معرفتی در منطقه آذربایجان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تعداد روحانیان مستقر در روستاهای دورافتاده استان طی ماه‌های اخیر اظهار داشت: هم‌اکنون ۸۱ روحانی مستقر در استان فعالیت دارند که قرار است تا پایان سال این تعداد را به ۱۱۴ نفر برسانیم اما با این حال یک هزار و ۳۶۰ روستای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت در استان نیازمند روحانی مستقر هستند.

وی در ادامه از افزایش دو برابری بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: تاسیس ۹۰ باب خانه قرآن و برگزاری دو هزار و ۳۶۹ کلاس آموزش قرآن با ۴۲ هزار و ۲۸۶ شرکت کننده از مهم‎‌ترین برنامه‌هایی بوده که تاکنون اجرایی شده و به دنبال راه‌اندازی ادارات سازمان در شهرهای هریس و اسکو هستیم.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر مشارکت خیرین در اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: کمک در احداث خانه‌های عالم و مشارکت در بحث چاپ و نشر قرآن و سایر کتب مذهبی؛ می تواند عرصه‌های خوبی برای حضور فعال خیرین دین‌مدار باشد.


نوشته شده در   پنجشنبه 4 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode