ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 3 ارديبهشت 1396     |     کد : 177184

آغاز «پایان بزرگ» کاسینی

کاوشگر کاسینی در پرواز نزدیک‌گذری که از کنار قمر تیتان انجام خواهد داد، خود را در مسیر پایان زندگی‌اش، یعنی مسیر برخورد با اتمسفر سیاره زحل قرار می‌دهد.

کاوشگر کاسینی در پرواز نزدیک‌گذری که از کنار قمر تیتان انجام خواهد داد، خود را در مسیر پایان زندگی‌اش، یعنی مسیر برخورد با اتمسفر سیاره زحل قرار می‌دهد.

براساس گزارش BBC، اين آخرين پرواز نزديك‌گذر به كاسيني امكان محاسبه دقيق طول روز در سياره زحل را داده و همچنين زمينه محاسبه قدمت حلقه‌هاي سياره را فراهم خواهد آورد.

اما اين مانور همچنين به آن معني است كه كاسيني راه برگشتي از آخرين شيرجه‌اش به سوي اتمسفر زحل نخواهد داشت. ناسا قصد دارد با اين شيرجه به دليل اتمام سوخت كاسيني، به ماموريت 12 ساله اين كاوشگر پايان دهد و براي جلوگيري از آلوده شدن محيط قمرهاي زحل،‌تصميم دارند آن را با برخورد دادن به اتمسفر سياره از بين ببرند زيرا اگر سوخت كاسيني تمام شده و به حال خود رها شود، ممكن است با سطح تيتان يا انسلادوس برخورد كند.

كاسيني براي اين آخرين پرواز نزديك‌گذر از ميدان جاذبه تيتان بهره خواهد برد تا در مسير دقيق قرار گيرد. كاسيني در طول ماموريت خود 126 بار از كنار تيتان پرواز كرده‌است و هربار از ميدان گرانش اين قمر براي رسيدن به نقطه‌اي متفاوت بهره برده‌است.

روز 22 آوريل، كاسيني باري ديگر خود را در اين باند الاستيكي قرار خواهد داد تا مسير خود را از مدار لبه خارجي سيستم اصلي حلقه‌هاي زحل به مدار لبه داخلي در فاصله 2000 كيلومتري در بالاي ابرهاي سياره زحل تغيير دهد.

پس از آن شيرجه‌هاي كاسيني از روز چهارشنبه 26 آوريل آغاز خواهد شد و هر 6.5 روز يكبار تكرار مي‌شود تا در نهايت در 15 سپتامبر به شيرجه مرگ او منتهي شود. دانشمندان قصد دارند از پرواز نزديك‌گذر امروز كاسيني براي رصد‌هايي نزديك از سطح قمر تيتان استفاده كنند.


نوشته شده در   يکشنبه 3 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode