ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 ارديبهشت 1396     |     کد : 177170

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

هیچ علمی غیر الهی نیست/ تربیت مهم‌تر از آموزش است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت:اگر انگیزه، انگیزه‌ای الهی باشد، حتی فیزیک و شیمی هم علوم الهی هستند.امادرکنار اینها بی‌شک برای تربیت فرزندانی صالح باید به مسائل معرفت نیز بپردازیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت:اگر انگیزه، انگیزه‌ای الهی باشد، حتی فیزیک و شیمی هم علوم الهی هستند.امادرکنار اینها بی‌شک برای تربیت فرزندانی صالح باید به مسائل معرفت نیز بپردازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب‌الدین حسینی صبح روز شنبه در جلسه دیداربا مدیران مدارس صدرا ( مدارس علوم و معارف اسلامی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) استان با بیان اینکه زیربنای مدارس صدرا تزکیه و تعلیم است، گفت: جامعه امروز ما در کنار تعلیم قطعا به تربیت نیز نیاز دارد و ما سعی می‌کنیم این رسالت را در حد توان در مدارس صدرا به سرانجام برسانیم.

دکتر حسینی افزود: برای اینکه در آینده شاهد ایرانی بهتر و مدیرانی متعهد و عالم باشیم، سعی می‌کنیم در مدارس صدرا به تربیت فرزندانی صالح بپردازیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه علی‌رغم توجه فراوان خانواده‌ها به فرزندان هنوز بستر مناسب برای رشد فراهم نشده، اظهار داشت: از وقتی مدارس غیرانتفاعی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نه تنها آموزش بلکه تربیت هم گاها خدشه‌دار شده است زیرا آن فضایی که در کنار علم به معنویات هم توجه شود، ندارند.

وی اعلام کرد: خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی با تاسیس مدارس صدرا قدم مهمی در بحث تعلیم و تربیت فرزندان صالح برداشته ولی هنوز به آن جایگاه رفیعی که نیازمند یاری مسئولان حوزه‌های مختلف است، نرسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام حسینی هیچ علمی را غیرالهی ندانست و تاکید کرد: اگر انگیزه، انگیزه‌ای الهی باشد، حتی فیزیک و شیمی هم علوم الهی هستند. اما در کنار این‌ها بی‌شک باید به مسائل معرفتی و شناختی هم در حوزه آموزش و تربیت بپردازیم. اگر فیزیک و شیمی زندگی دنیوی ما را تامین می‌کنند، معرفت و شناخت نیز علاوه بر زندگی دنیوی، به آخرت ما نیز توجه دارند.

وی در ادامه تشریح کرد: ما باید امروز در مدارس‌مان فضایی شورانگیر ایجاد کنیم که برای دانش‌آموزان نیز جذاب و دل‌انگیز باشد. همچنین باید علوم به روز هم اعم از سواد رسانه‌ای با دقت و توجه ویژه‌ای در مدارس صدرا تدریس شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه باید به فکر ریشه‌ای حل کردن مشکلات باشیم تصریح کرد: ما باید قدم‌های بزرگ‌مان را در بحث تربیت در آمادگی‌ها و دبستان‌ها برداریم چراکه این دوره‌ها از زندگی هر فرد، دوران هویت‌گزینی محسوب می‌شوند و نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.

وی در پایان اظهار کرد: خانواده‌ها نیز چه در بحث آموزش و چه تربیت نقش مهمی را در رشد و شکوفایی کودکان خود ایفا می‌کنند و باید رابطه مدارس با خانواده‌ها بسیار بیش‌تر از قبل باشد.

 


نوشته شده در   شنبه 2 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode