ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 17 فروردين 1390     |     کد : 17637

دو و نیم ميليون فرصت شغلي در سال 90 ايجاد مي‌شود

رئيس جمهوري بعدازظهر ديروز در نخستين نشست خبري خود در سال جديد با حضور خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي اعلام كرد كه ايجاد دو ونيم ميليون شغل و افزايش 40 درصدي صادرات غيرنفتي از جمله برنامه‌هاي دولت براي امسال است.

رئيس جمهوري بعدازظهر ديروز در نخستين نشست خبري خود در سال جديد با حضور خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي اعلام كرد كه ايجاد دو ونيم ميليون شغل و افزايش 40 درصدي صادرات غيرنفتي از جمله برنامه‌هاي دولت براي امسال است.

به گزارش خبرنگار ما، دكتر محمود احمدي نژاد در اين نشست تاكيد كرد كه سال 90 سال جهش بزرگ در بخش‌هاي گوناگون خواهد بود.

سياست‌هاي آمريكا
رئيس‌جمهوري سياست دولت آمريكا در دوران بوش و اوباما را يكي دانست و گفت: اگر رئيس‌جمهوري قبلي آمريكا با ننگ صحنه سياست را ترك كرد، جانشين او ننگين‌تر و زشت‌تر صحنه سياست را ترك مي‌كند.

وي به شعارها و سياست‌هاي روساي جمهوري پيشين و فعلي آمريكا در عرصه جهاني اشاره و تاكيد كرد: با وجود اختلاف در شعار، سياست آنان در عمل يكي بوده است.

احمدي‌نژاد خطاب به آمريكايي‌ها گفت: دوره تاريخي چپاولگري و تحميل به ملت‌ها به پايان رسيده است و با اين ترفندها و جنايات نجات نمي‌يابند.

وي ادامه داد: اگر رئيس‌جمهور قبلي آمريكا نام نيكي از خود برد جانشينان او هم به نوايي خواهند رسيد.

سال جهش‌هاي بزرگ

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته، امسال را در ادامه فعاليت‌هاي گسترده سال گذشته، سال جهش‌هاي بزرگ در بخش‌هاي مختلف كشور توصيف كرد.

احمدي‌نژاد گفت: سال گذشته با وجود بدخواهي بدخواهان، سالي پرشكوه و پررونق در بخش‌هاي مختلف صنعت و آباداني، فرهنگي و اقتصادي طي و پيشرفت‌هاي زيادي براي كشور حاصل شد.

رئيس‌جمهوري به بيان برخي از برنامه‌هاي دولت در سال 90 پرداخت و افزود: ايجاد بيش از 5/2 ميليون شغل كه كمتر از نيمي از آن براي كساني كه در نوبت شغل هستند، افزايش 40 درصدي صادرات غيرنفتي و تحولات گسترده در بخش مسكن مهر از جمله اين برنامه‌هاست.

وي تحقق برنامه‌هاي مختلف فرهنگي مصوب شده در سفرهاي استاني را از ديگر برنامه‌هاي سال 1390 دولت برشمرد كه در دستور كار ويژه قرار گرفته است.

كاهش هزينه‌هاي مصرفي و افزايش هزينه‌هاي سرمايه‌اي از ديگر برنامه‌هاي دولت در سال جاري است كه احمدي‌نژاد در اين نشست خبري به آن اشاره كرد.

رئيس‌جمهوري همچنين به ادامه اجراي بخش دوم طرح تحول اقتصادي در سال 90 اشاره كرد و گفت: ضمن اجراي ادامه قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، اصلاح سيستم بانكي و مالياتي هم از ديگر برنامه‌هايي است كه امسال آغاز خواهد شد.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين كه مشكل اصلي جامعه بين‌الملل مديريت است، افزود: همه فاصله‌ها و تبعيض‌ها و نابساماني‌ها و جنگ‌ها و اشغالگري‌ها ناشي از مديريت حاكم بر جهان است.

وي افزود: در دوره‌هاي اخير با بيداري حركت توده‌هاي مردمي و گرايش گسترده ملت‌ها به عدالت و كرامت انساني، دوره زشت استعمار نو هم به پايان نزديك شده است.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به موج بيداري ملت‌ها گفت: موج بيداري ملت‌ها تمامي نقشه‌هاي سردمداران آمريكا را نقش برآب كرده است به طوري كه چهره بوش به عنوان منفورترين چهره در عالم معرفي شد.

برقراري رابطه با مصر
رئيس جمهوري در ادامه گفت: جمهوري اسلامي علاقه‌مند به برقراري رابطه با مصر است و اميدواريم تحولات منطقه چشم‌انداز خوبي براي ملت‌هاي مسلمان داشته باشد.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ما هميشه علاقه‌مند به برقراري رابطه با همه كشورها و ملتها به‌جز رژيم صهيونيستي هستيم و اميدواريم تحولات منطقه چشم‌انداز روشني را در آينده پيش روي ملت‌هاي مسلمان قرار دهد.

وي در واكنش به اين مطلب كه مصر شروطي را براي برقراري رابطه قرار داده است، خاطرنشان كرد: براي برقراري و ايجاد روابط بين ملت‌ها نبايد شرطي وجود داشته باشد.

خبرنگار آسوشيتدپرس از رئيس جمهوري، وضع دو آمريكايي بازداشتي در ايران را جويا شد.

احمدي‌نژاد در پاسخ گفت: پرونده دو آمريكايي بازداشتي در ايران در اختيار دستگاه قضايي قرار گرفته است و اين قوه وضع آنها را روشن خواهد كرد.

وي تأكيد كرد: البته ما هرگز از دربند بودن كسي خوشحال نمي‌شويم، اما تخلف، تخلف است و بايد دستگاه قضايي به‌طور دقيق به آن رسيدگي كند.

پاسخ به شوراي همكاري خليج فارس
رئيس جمهوري در ادامه نشست خبري خطاب به كشورهاي منطقه خاورميانه،‌گفت: آمريكا و متحدان اروپايي آن رفتني هستند و ايران بهترين دوست آنها در منطقه است.

وي در پاسخ به سئوالي در مورد مواضع ايران در قبال بيانيه اخير شوراي همكاري خليج فارس كه در جريان آن ايران متهم به دخالت در امور كشورهاي منطقه شد، افزود: ما براي اين مصوبه ارزش حقوقي قائل نيستيم، زيرا اين گونه مصوبه‌ها تحت فشارهاي سياسي آمريكا و متحدان آن به تصويب مي‌رسد.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران دست دوستي با ملت‌ها دراز كرده است و همه بايد هوشيار باشند، زيرا آمريكايي‌ها براي نجات رژيم صهيونيستي نيازمند ايجاد تفرقه بين دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه هستند و بر اين اساس آنها هم بايد هوشيار باشند.

رئيس جمهوري با بيان اين كه ما گذشته‌ها را چشم‌پوشي كرده‌ايم و اميدواريم برخي خطاهاي بزرگ دوباره تكرار نشود، يادآور شد: آمريكا و طراحي‌هاي اين كشور هم رفتني است و قول قطعي مي‌دهم كه اين مديريت آمريكايي امروز رسواتر و ننگين‌تر از مديريت قبلي، صحنه سياسي دنيا را ترك مي‌كند و به تاريخ خواهد پيوست.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: امروز هر كس سرنوشت خود را با آمريكا پيوند بزند رفتني است و بايد كشورهاي منطقه بروند و با ملت‌هاي خود ارتباط برقرار كنند.

وي افزود: دولت‌هاي منطقه نبايدبه بحرين لشكركشي كنند كه اين كار زشتي است. صدام هم پيش از اين چنين اقدامي را كرد، اما الان او در كجاست و چه منفعتي از لشكركشي به كشورهاي همسايه برد كه برخي كشورها مي‌خواهند اين تجربه را تكرار كنند؟

وي با بيان اين كه دولت بحرين بنشيند و به حرف مردم خود گوش بدهد، احترام بگذارد و رعايت كند و انتخابات بگذارد و با مردمش همكاري كند، افزود: اگر دولت‌ها اين اقدام را دنبال مي‌كردند، اين مشكلات پيش نمي‌آمد.

رييس‌ جمهوري در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه خبر كه در مورد تحولات امور بانكي در سال 90 پرسيد با بيان اين كه برنامه تحولات بانكي در حال نهايي شدن است، گفت: در سيستم بانكي ما دو مشكل اساسي وجود دارد، يكي اين كه مشاركت‌ها واقعي نيست و بانك به وكالت از همه سپرده‌گذاران وارد مي‌شود و از آنجا كه نمي‌تواند گروه‌هاي كارشناسي كافي تدارك ببيند مشكل پيدا مي‌كند و در واقع ارزيابي‌ها كامل نيست. دوم اين كه منابع بانك به طور مناسب و عادلانه در سراسر سرزمين و بين اقشار گوناگون چرخش ندارد و محدود است كه طرح تحول بانكي اين دو قضيه را حل مي‌كند.

وي افزود: در طرح تحول بانكي، بانك خودش طرف حساب سرمايه‌گذاري نيست بلكه نماينده و واسطه است و حق‌الزحمه خودش را مي‌گيرد، اما اصل سرمايه بين كننده‌هاي كار تقسيم مي‌شود و در واقع سرمايه‌هاي بانكي در سراسر سرزمين چرخش پيدا مي‌كند و اين مبناي تحول بانكي است كه امسال آغاز مي‌شود.

وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره تحولات منطقه گفت: دولتي كه ملت خود را سركوب مي‌كند براي ادامه حيات شانسي ندارد.

رئيس جمهوري اضافه كرد: امروز هم در يمن، هم در ليبي پشت صحنه تشديد درگيري‌ها، آمريكا و متحدانش هستند. البته آنها تصور مي‌كنند كه مي‌توانند ملت‌ها را فريب دهند، اما بايد دانست هركس كه با بمب‌ها و موشك‌هاي ناتو به خاك و خون مي‌افتد به حساب آنها و متحدانشان نوشته مي‌شود.

وي با بيان اين كه مي‌توان مسائل و اختلافات را در داخل حل كرد، گفت: بدون خونريزي هم مي‌شود اصلاحات انجام داد و امروز هر كس به دنبال درگيري است با تحريك دشمنان به ضرر ملت خود كار مي‌كند.

پاسخ به مخالفان جشن جهاني نوروز

وي به مخالفت برخي افراد با برگزاري جشن جهاني نوروز در تهران اشاره كرد و گفت: نوروز يك جشن جهاني و انساني است و ملي‌گرايي در نوروز معنا ندارد.

وي با طرح اين سؤال كه آيا محبت كردن و احترام گذاشتن ملي‌گرايي است اظهار داشت: اين كه به بزرگترها و كوچكترها احترام بگذاريم، به آينده اميد داشته باشيم، به ديدار دوستان و آشنايان برويم و اميد به رفع ظلم و برپايي عدالت داشته باشيم، آيا اين ملي‌گرايي است؟ اگر اين ملي‌گرايي است ما به اين ملي‌گرايي افتخار مي‌كنيم و از نوع افراطي آن هم هستيم.

شرايط زندان‌هاي آمريكا

رئيس جمهوري در پاسخ به سؤالي در باره پيگيري دولت از وضع شهرزاد ميرقلي‌خاني يكي از شهروندان ايراني كه در زندان‌هاي آمريكا و در شرايط بسيار بدي در بازداشت به‌سر مي‌برد، گفت: نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در آمريكا پيگير كار است و به لحاظ حقوقي حمايت‌هاي لازم را به عمل خواهد آورد.

وي افزود: اما زندان‌هاي آمريكا شرايط بسيار سخت و فجيعي را دارد و در واقع نقطه فراموش شده و تاريكخانه است.

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين كه ايران در مسايل داخلي كشورها مداخله نمي‌كند، گفت: دولت و ملت سوريه با تدبير مسائل خود را حل مي‌كنند.

دولت سوريه دوست صميمي ماست و در خط مقدم مقاومت قرار دارد و ملت سوريه هم دوست ما هستند وآنان هم در خط مقدم مقاومت در برابر توسعه طلبي رژيم صهيونيستي هستند.

وي درعين حال گفت: البته مي‌دانيم از اهداف توسعه طلبي آمريكا و متحدانش و رژيم صهيونيستي در هم شكستن خط مقاومت است و آنها نمي‌خواهند دولت وملت سوريه با صميميت در آرامش و در تفاهم با هم زندگي و مسائل خود را حل كنند.

وي همچنين با تاكيد بر اين كه پيشرفت اقتصادي نبايد موجب ايجاد فاصله طبقاتي در كشور شود، يا مردم از مردم دور شوند و مهرباني كمرنگ شود اظهار داشت: دراين راستا نقش دستگاه‌هاي فرهنگي نقش اولي ومهم است.

فهرست 250 نفره از مفسدان اقتصادي

خبرنگاري از رئيس‌جمهوري پرسيد: شما سال گذشته وعده داديد كه فهرست مفسدان اقتصادي دانه درشت را معرفي مي‌كنيد اما اين فهرست هنوز از جيب شما بيرون نيامده است. آيا امسال قصد نداريد فهرست اين مفسدان را معرفي كنيد.

رئيس‌جمهوري گفت:‌ اواخر سال گذشته نامه‌اي به رئيس‌قوه قضائيه نوشتم و حدود 250 نفر را كه در بخش‌هاي مختلف مانند زمين و ساير بخش‌ها به نظر مي‌رسيد كه كارهايي خارج از قوانين انجام داده‌اند، معرفي كرديم تا مورد رسيدگي قضايي صورت گيرد.

وي با بيان اين كه يگانه شانس دولت فعلي آمريكا اين بود كه مناسبات را با ايران اصلاح كند تا فرصتي براي ادامه حيات يابد گفت: ما هم اين فرصت را در اختيارشان قرار داديم، اما آنان استفاده نكردند، براي اين كه اختياري از خود ندارند و اختيارشان در دست صهيونيست‌هاست.

رئيس‌جمهوري ادامه داد: ممكن است برخي از مردم با من مخالف باشند ولي قطعاً هيچ كدام از مردم موافق آمريكا نيستند.

وي افزود: آنان به ملت ايران توهين مي‌كنند به دولتي كه برآمده از آراي مردم است توهين مي‌كنند و فكر مي‌كنند شرايط را برايشان بهتر مي‌كند. از موضع غرور به ملت‌ها دستور مي‌دهند فكر مي‌كنند به نفعشان است، ولي بدانند كه اين مرگ و سقوط آنان را نزديك‌تر مي‌كند، كما اين كه نزديك‌تر كرده است.

رئيس‌جمهوري با يادآوري اين كه نرخ بيكاري كشور در شش سال گذشته رو به كاهش بوده است گفت: سال گذشته هم نرخ بيكاري كاهش يافت و امسال با 5/2 ميليون شغل، كاهش اساسي پيدا خواهد كرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه در سال گذشته، يك ميليون و 100 هزار شغل هدفگذاري شده بود اظهار داشت: با بسيجي كه در كشور اتفاق افتاد اين عدد از يك ميليون و 600 هزار عدد بالا رفت و ما همين الگو را در سال 90 با 5/2 ميليون شغل هدفگذاري خواهيم كرد و به آن خواهيم رسيد.

وي در مورد دعوت از پادشاه اردن براي سفر به ايران اظهار داشت: من از رئيس دولت اردن براي سفر به ايران دعوت كردم و وي هم استقبال كرد، اما بعد از مدتي سفر خود را به تعويق انداخت.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه تعويق اين سفر ارتباطي به مقاله يا اظهارات كسي ندارد افزود: تصميمات دولت در عرصه داخلي و بين‌المللي تصميماتي سنجيده و پخته و مبتني بر برنامه‌هاي مدون ملي است.

احمدي‌نژاد در ادامه تاكيد كرد: مناسبات داخلي ملت‌ها مربوط به خودشان است؛ نظر ما روشن است و معتقديم كه در همه كشورها بايد دولت‌ها با ملت‌ها همراه باشند و نظر اكثريت حاكم باشد، دولت‌ها بايد در كنار ملت‌ها و برآمده از ملت‌ها باشند و احساس نوكري ملت‌ها را داشته باشند.

مقابله به مثل ايران

رئيس‌جمهوري در مورد خودداري برخي از فرودگاه‌هاي اروپايي از تحويل بنزين به هواپيماهاي ايراني تاكيد كرد: ايران حتماً مقابله به مثل خواهد كرد.

وي افزود: كشورهايي كه اين اقدامات را انجام مي‌دهند در آينده ضرر خواهند كرد.

رئيس‌جمهوري با اشاره به شكست دشمنان در عرصه سياسي و تحريم افزود: اگر از ملت ايران سؤال شود كه چند درصد آنها متوجه شده‌اند كه تحريم رخ داده است،‌مطمئن باشند كه پاسخ مردم نزديك به صفر است.

حذف برخي هزينه‌هاي تشريفاتي در كشور

رئيس‌جمهوري با اشاره به اهميت نامگذاري امسال به نام جهاد اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب، اعضاي دولت و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي را به تلاش براي ملموس كردن اين نامگذاري در سطح كشور و زندگي آحاد مردم فرا خواند.

دكترمحمود احمدي‌نژاد در جلسه مشترك هيات دولت و مقام‌ها و مسئولان ارشد دستگاه‌هاي اجرايي كشور با تبريك فرا رسيدن سال جديد و قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي سال گذشته آنان اظهار داشت: در سال جديد بايد دست به دست هم براي داشتن دولت منسجم‌تر و كارآمدتر تلاش كنيم و چرخش‌هاي اضافي را در روند تصميم‌گيري حذف كرده و بر سرعت پيشرفت كشور و خدمت‌رساني به مردم بيافزاييم.

رئيس‌جمهوري با اشاره به اين كه سال 89 به رغم موانعي كه دشمنان ايجاد كردند در همه حوزه‌ها شاهد فعاليت‌هاي جهشي و دستاوردهاي قابل توجهي در كشور بوديم، تصريح كرد: در سالي كه سنگين‌ترين تحريم‌ها عليه ملت ايران اعمال شد، گسترده‌ترين و بهترين خدمات نسبت به مجموع سال‌هاي قبل صورت گرفت.

احمدي‌نژاد اجراي درست و موفق هدفمندي يارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدفمندي يارانه‌ها به عنوان يكي از مهم‌ترين اقدام‌ها در 50 سال اخير، حاصل اخلاص، دلسوزي و دلدادگي مسئولين اجرايي كشور به خط ولايت و لطف و عنايت امام عصر(عج) بود.

رئيس‌جمهوري خاطر نشان كرد: هنر مسئولان اجرايي كشور اين است كه به عشق ولايت و امام زمان(عج) يكدل، همراه و اميدوار در مسير خدمت‌رساني به مردم تلاش مي‌كنند.

احمدي‌نژاد در ادامه ضرورت رسيدگي به امور محرومان و اقشار ضعيف جامعه را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در جمهوري اسلامي نبايد شاهد فقر و محروميت باشيم، مردم ولي‌نعمتان ما هستند و همگان بايد براي رسيدگي و رفع مشكلات مردم به‌ويژه اقشار ضعيف و محروم تلاش كنند.

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر ضرورت صرفه‌جويي در هزينه‌هاي مصرفي و حذف برخي هزينه‌هاي تشريفاتي گفت: برغم اقدام‌هايي كه سال گذشته در زمينه صرفه‌جويي در هزينه‌هاي مصرفي صورت گرفت باورم اين است كه هنوز مي‌توان ميزان صرفه‌جويي‌ها را افزايش داد. مديران بايد تلاش كنند هزينه‌هايي كه براي مردم هيچ‌گونه فايده‌اي ندارد را حذف و آن را در مسير عمران و آباداني و رسيدگي به مشكلات مردم هزينه كنند.

احمدي‌نژاد، افزود: دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند با آزاد كردن بخشي از منابع و اموال خود، آن را در فعاليت‌هاي عمراني و بودجه جاري خود به كار گيرند.

رئيس‌جمهوري دولت منسجم، چابك، سريع‌التصميم و سريع‌العمل را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اصولا بروكراسي اداري به سمت حجيم شدن سوق پيدا مي‌كند و مسئولان بايد همت كنند، مجموعه خود را با اتخاذ تصميمات انقلابي و درست، كوچك و چابك كنند.

احمدي‌نژاد در ادامه هدفمندي يارانه‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان كرد: اين طرح تازه شروع شده است و بايد به جايي برسيم كه رفتارها و معيارهاي اقتصادي در كشور اصلاح شود، به گونه‌اي كه همه به دنبال ابتكار عمل و روش‌هاي جديد براي كاهش مصرف و افزايش بهره‌وري باشند.

رئيس‌جمهوري تاكيد كرد: مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد با نگاه ملي در مسير پيشرفت و عزت نظام جمهوري اسلامي ايران گام بردارند.

احمدي‌نژاد همچنين با تاكيد بر تلاش براي رفع مشكل بيكاري در كشور گفت: وجود صندوق توسعه ملي فرصت مناسبي براي افزايش سرمايه‌گذاري در بخش صنعت و رفع مشكل اشتغال در سال جديد است.

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين كه مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد بر زيرمجموعه خود اشراف داشته باشند، گفت: مديران بايد توجه داشته باشند كه سيستم اداري ابزار پيشبرد اهداف آنان است و مدير كسي است كه زيرمجموعه خود را در اختيار گرفته و اهداف مديريتي را پيش ببرد.

احمدي‌نژاد، افزود: همه اجزاي دولت بايد دست به دست هم دهند و متحد تلاش كنيم تا همان‌گونه كه در سال گذشته فعاليت‌هاي گسترده‌اي انجام شد امسال هم اين فعاليت‌ها شتاب بيشتري بگيرد.

مطرح شدن نام ايران در جهان

در ادامه اين جلسه اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دفتر رئيس جمهوري هم در سخناني گفت: اگر جامعه جهاني دست به دست هم در مسير منافع عمومي ملت‌ها دور هم جمع شوند، اين در راستاي ظهور است و در اين چارچوب مطرح شدن نام ايران در جهان در حقيقت معرفي نام اسلام ناب به جهانيان است.

وي با تبريك فرا رسيدن سال جديد اظهار داشت: مأموريت نظام جمهوري اسلامي به عنوان نظامي مبتني بر ولايت اين است كه در مسير انتشار و ترويج اهداف بلند انساني و الهي در جهان پيشگام باشد.

رحيم مشايي خاطرنشان كرد: از مهم‌ترين كارهايي كه دولت جمهوري اسلامي بايد انجام دهد حضور فعال در اصلي‌ترين مسائل بين‌المللي براي تحقق جامعه جهاني است.

وي گفت: عده‌اي در دنيا، جامعه جهاني را بسته نگه داشته‌اند و اين مانع از شكوفايي استعدادهاي انسان است، از اين‌رو بايد در تحولات جهاني حضور فعالانه داشته باشيم و از هر وسيله و اقدامي كه بتواند انسان‌ها را گرد هم جمع كند و به اتحاد ميان جوامع جهاني در راستاي منافع مشترك بشريت منجر شود، استفاده كنيم. در اين زمينه نوروز به عنوان يكي از ظرفيت‌هاي ملت ايران از اهداف متعالي و جهاني برخوردار بوده و همه ملت‌ها نسبت به آن تعلق خاطر دارند.

رحيم‌مشايي، افزود: نوروز روز توجه انسان به خداوند است و از آن نظر اهميت دارد كه انسان دوره جديدي را در حيات خود تجربه مي‌كند و از اين ظرفيت برخوردار است كه انسان‌ها را با اهداف بلند انساني گرد هم آورد. 


نوشته شده در   چهارشنبه 17 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode