ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 30 بهمن 1395     |     کد : 175664

برگزاری گفتمان دینی دانش آموزی در مدرسه دخترانه عترت شهرستان ورزقان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورزقان از برگزاری گفتمان دینی دانش آموزی در مدرسه دخترانه عترت این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورزقان از برگزاری گفتمان دینی دانش آموزی در مدرسه دخترانه عترت این شهرستان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛ حجت‌الاسلام سید حجت سیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورزقان گفت: گفتمان دینی دانش آموزی در مدرسه دخترانه عترت با سخنرانی روحانی اعزامی از این اداره در روز دوشنبه مورخ 25/11/95 همزمان با ایام فاطمیه برگزار شد.
حجت‌الاسلام بنی فاطمه روحانی اعزامی به این گفتمان ضمن عرض تسلیت شهادت صدیقهٴ کبرا فاطمه زهرا (صلوات الله علیها) را به پیشگاه بقیة الله (ارواح من سواه فداه) و به تمام شیعیان علی الخصوص به یکایک دانش آموزان این مدرسهگفت: درباره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از دو محور باید سخن گفت: یک محور، مربوط به تحقیقات علمی است که برای ما ثمره علمی دارد و نتیجه اعتقادی دارد و پشتوانه مسائل اخلاقی، فقهی، حقوقی ما، هم هست. محور دوم، آن بخشی است که مستقیماً به ما مربوط است، ما باید تأسی کنیم، او را اسوه قرار بدهیم، الگو بدانیم، پیروی کنیم و مانند آن.
وی افزود: آن بخشی که مربوط به مسائل اعتقادی است و ثمره علمی دارد بررسی مقام منیع آن بانو (سلام الله علیها) است که او همتای قرآن کریم است، همتای نبوت است، همتای رسالت است، همتای ولایت است؛ چیزی از ولی الله مطلق کم ندارد، اینها یک نورند و مانند آن. این گونه از مباحث به هر نتیجه‌ای که منتهی بشود برای ما ثمره اعتقادی دارد، ثمره علمی دارد، اما نتیجه عملی ندارد؛ زیرا ما نه آن توان را داریم که آن حضرت را در ولایت مطلقه و همتایی قرآن، الگو قرار بدهیم؛ نه چنین مأموریتی داریم. بخش دوم مربوط به سیره و سنت آن حضرت است که ما هم موظفیم بررسی کنیم و هم مأموریم پیروی کنیم.

 


نوشته شده در   شنبه 30 بهمن 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode