ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 دي 1387     |     کد : 1751

هشدار امام خمینی به سران كشورهای عربی :اسرائیل به خدمت شما هم می‌آید

و از اموری كه برای همه ما لازم است، این است كه ما یك توجهی به مسائل دنیا بكنیم، ببینیم وضعش چه جوری است.

صبح 31 مرداد 1361/2 ذی القعده 1402.
مكان: تهران، حسینیه جماران.

و از اموری كه برای همه ما لازم است، این است كه ما یك توجهی به مسائل دنیا بكنیم، ببینیم وضعش چه جوری است.

من فكر می‏كردم كه در این عصر ما، همه الفاظ محتوای خودشان را از دست داده‏اند. ما در یك عصری واقع شده‏ایم كه الفاظ از آن معنا كه دارند، فرار كرده‏اند؛ یك معانی دیگری دنبالش آمده. معنای «عدالت» را وقتی انسان نگاه می‏كند در دنیا، الآن یك جور دیگر است؛

معنای «خلقی بودن» را آدم ملاحظه می‏كند، می‏بیند یك وضع دیگری دارد؛

سازمانهای امنیت دنیا را انسان وقتی ملاحظه می‏كند، می‏بیند كه سازمان ناامنی است، نه سازمان امن، اما اسمش سازمان امن است،

جمعیتهای طرفدار بشر را انسان [نگاه‏] می‏كند، می‏بیند كه همین جمعیت طرفدار بشر، طرفدار ظالم‏اند، طرفدار بشر نیستند، طرفدار ظلمه هستند.

این كارهایی كه، این چیزهایی كه در دنیا الآن از این قدرتهای بزرگ واقع می‏شود، هیچ كس نیست كه از آنها بپرسد كه چرا؟ گاهی یك جایی، یك چیزی یك كسی می‏گوید، اما مسئله، مسئله‏ای است كه وقتی بنا باشد كه سازمانهای بزرگ دنیا اختیارش دست چهار پنج نفر باشد، این را نمی‏شود گفت كه این امنیت بشر، سازمان طرفدار بشر- نمی‏دانم- سازمان كذا. این اختیارش دست چهار پنج نفر است، این هم مطلب خودش را از دست داده؛ كه باید برای همه مردم باشد.

چهار پنج نفر همه چیزها را دارند؛ هر كاری همه بكنند یك نفر بگوید «نه»، تمام می‏شود. حق «وتو» یك امری است كه هیچ آدمی نمی‏تواند بپذیرد و این مجالس- مثلًا- عمومی دنیا، كه برای این امور است، این را پذیرفته‏اند. اینكه هیچ آدمی، هیچ انسان نا بالغی هم نمی‏تواند بپذیرد كه ما می‏خواهیم همه دنیا بر عدالت باشند، لكن‏ اختیار دست این دو نفر، این چند نفر باشد! هر جا را اینها می‏چاپند اگر چنانچه مثلًا سازمان بین المللی كذا بخواهد جلویش را بگیرد، فوراً «وتو» می‏كنند، می‏گوید نه. غلط می‏كنید این حرف را می‏زنید! آن یكی می‏ریزد افغانستان، اگر یك وقت بگویند «چرا»، می‏گوید غلط كردی. آن یكی می‏ریزد به- مثلًا- بیروت و امثال ذلك، اگر چنانچه بخواهند در آنجا حرفی بزنند، می‏گویند غلط كردی .

الآن اسرائیل در مقابل همه كشورهای اسلامی ایستاده، می‏گوید غلط نكنید. این تاسف ندارد؟ انسان نیستند اینهایی كه در رأس امور هستند كه اسرائیل در مقابلشان ایستاده، می‏گوید فضولی موقوف! آمد و بیروت را گرفت و آن همه جنایات وارد كرد و سازمان آزادیبخش را به هم زد اوضاعش را و همه را متفرق كرد، و بعد هم بدانید كه شماهایی كه ساكت بودید و در این جنایات مقابله نكردید، همین نشستید و یك كلمه‏ای گفتید، آن هم كلمه‏ای كه گاهی موافق با آنها بوده، نوبت شما هم می‏رسد. اسرائیل به خدمت شما هم می‏آید.
صحیفه امام ج:‏16 ص : 431


نوشته شده در   دوشنبه 23 دي 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode