ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 دي 1387     |     کد : 1676

آلو بهترين درمان سرگيجه و پيشگيري از سرطان‌ها است

نتايج بررسي‌ها نشان مي دهد، افرادي كه به حالت تهوع و سرگيجه دچار مي‌شوند، بهتر است روزانه چند عدد آلو مصرف كنند. مصرف اين ميوه تأثير زيادي در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي - عروقي و سرطان دارد...

نتايج بررسي‌ها نشان مي دهد، افرادي كه به حالت تهوع و سرگيجه دچار مي‌شوند، بهتر است روزانه چند عدد آلو مصرف كنند. مصرف اين ميوه تأثير زيادي در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي - عروقي و سرطان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بررسي‌ها نشان مي‌دهد؛ سالانه هزاران نفر بر اثر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي- عروقي و سرطان در جهان مي‌ميرند و درصد زيادي از هزينه‌هاي بخش بهداشت و درمان صرف اين گونه بيماري‌ها مي‌شود كه با توجه به تاثير آلو در پيشگيري از اين بيماري‌ها مصرف اين ميوه مي‌تواند در سلامت انسان بسيار مؤثر باشد.

بنا بر اين گزارش طبيعي‌ترين و بي‌خطرترين راه معالجه يبوست و هموروئيد (بواسير) استفاده از اشكال مختلف آلو و آلوي خشك است؛ چرا كه آلو به دليل داشتن فيبر غذايي، براي كنترل قند خون، جلوگيري از يبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش مفيد است.

يكي ديگر از تركيبات قابل توجه در اين ميوه فيبر است كه فيبرها سبب كاهش سرعت جذب مواد مغذي به ويژه قندها شده و در عين حال ميزان حساسيت به انسولين را نيز افزايش مي دهند بنابراين مصرف آلو مي‌تواند در كنترل قند‌خون مؤثر باشد.

فيبر كه غذاي باكتري‌هاي روده‌ بزرگ است، توسط آلو فراهم مي‌شود و با تخمير فيبر توسط باكتري‌ها، حجم مدفوع زياد مي‌شود بنابراين ديواره‌ ‌عضلاني روده، حاوي مواد بيشتري است كه روي آن‌ها كار كند و در نتيجه، سرعت و قدرت انقباضات آن بيشتر مي‌شود كه اين كار باعث خروج سريع‌تر مواد زائد مي‌شود.

تحقيقات به عمل آمده نشان مي‌دهد آلو سرشار از ويتامين‌هاي A و C و كربوهيدرات، آهن و كلسيم است و مصرف آن به صورت پخته براي افراد مسن توصيه مي‌شود.

آلو حاوي مقدار زيادي فسفر است و در افزايش قدرت فعاليت‌هاي ذهني و حفظ سلامتي كبد تأثيرگذار بوده و باعث سم‌زدايي سيستم گوارشي نيز مي‌شود.

اين ميوه كم و بيش در مناطق مختلف پرورش مي يابد كه داراي انواع مختلفي مثل آلو بخارا، آلو زرد، آلو سياه، آلوچه و … است و در تهيه غذاهاي مختلفي از جمله مرغ، كوفته، خورشت به، خورشت سيب، خورشت اسفناج و فسنجان به كار مي رود.

آلو داراي خواص درماني چون ضد يبوست، برطرف كننده تب، صفرا، خشكي مزاج و غلظت خون است.

آلو يكي از منابع خوب آنتي اكسيدان‌ها است.

اين ميوه حاوي مقادير مناسبي از تركيبات فنلي و بتاكاروتن است كه با اثر آنتي اكسيداني خود راديكال‌هاي آزاد اكسيژن را خنثي مي‌كند.

آلو يكي از منابع غني پتاسيم است و تحقيقات انجام گرفته در سال‌هاي اخير تأثير پتاسيم را در كاهش فشار خون نشان داده‌اند و با توجه به اين كه آلو حاوي سديم كمي است و مصرف متعادل آن در كنترل فشارخون مؤثر است.

 

 


نوشته شده در   دوشنبه 9 دي 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode