ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 اسفند 1389     |     کد : 16643

روزگار 21 اسفند؛ صدور پیام حضرت امام‌خمینی(ره) درباره حزب رستاخیز

با تشکیل حزب شاهنشاهی رستاخیز و دعوت از مردم برای عضویت در آن و تهدید دستگاه جور به اخراج از کشور برای کسانی که عضو حزب نشوند، حضرت امام‌خمینی(ره) طی پیامی در 21 اسفند سال1353 شرکت در این حزب دین‏ستیز را حرام و کمک به استیصال مسلمین عنوان کردند.

با تشکیل حزب شاهنشاهی رستاخیز و دعوت از مردم برای عضویت در آن و تهدید دستگاه جور به اخراج از کشور برای کسانی که عضو حزب نشوند، حضرت امام‌خمینی(ره) طی پیامی در 21 اسفند سال1353 شرکت در این حزب دین‏ستیز را حرام و کمک به استیصال مسلمین عنوان کردند.

ایشان در این پیام فرمودند: نظر به مخالفت این حزب با اسلام و مصالح ملت مسلمان ایران، شرکت در آن بر عموم ملت حرام و کمک به استیصال مسلمین است و مخالفت با آن از روشن‏ترین موارد نهی از منکر است و چون این نغمه تازه که به دستور کارشناسان یغماگر برای اغفال ملت از مسائل اساسی از حلقوم شاه برخاسته تا کشور را بیش از پیش، خفقان زده کند و راه را برای مسائلی که در نظر دارند، باز نمایند، لذا لازم است حسب وظیفه تذکراتی بر همه باشد که ملت مسلمان، تا فرصت از دست نرفته، با مقاومت بیش از پیش و همه جانبه، جلو این نقشه‌های خطرناک را بگیرند.

شورش صربستان علیه امپراتوری عثمانی

دومین شورش صربستان علیه امپراتوری عثمانی که از حمایت روسیه برخوردار بود، هفتم ربیع‌الثانی سال1230 قمری ابتدا در منطقه تاکاویه به رهبری میلوش اوبرنویچ شکل گرفت و سپس به سراسر صربستان گسترش یافت.
پس از درگیری‏های متعددی که بین صرب‏ها و نیروهای عثمانی روی داد، سرانجام پیمان صلحی میان طرفین منعقد شد.
به موجب این پیمان، صربستان به‌عنوان یک ایالت تابع عثمانی به رسمیت شناخته شد و اجازه‏ تأسیس مجمعی از نمایندگان صرب‏ها را یافت. امپراتوری روسیه همواره به شورش ملل تابع امپراتوری عثمانی در بالکان دامن می‏زد و سعی می‏کرد امپراتوری عثمانی را تضعیف کند.

کشتار محمودیه

در 12‌مارس سال 2006 میلادی یک خانواده عراقی توسط نیروهای ارتش آمریکا در خانه‌ای در روستای یوسفیه در غرب شهر محمودیه که در جنوب شهربغداد واقع است، به طرز فجیعی قتل عام شد. در این واقعه دختر چهارده ساله‌ای به نام عبیر الجنابی توسط ۵ نیروی ارتش آمریکا مورد تجاوز قرار گرفت و سپس به قتل رسید. همچنین مادر ۳۴‌ساله، پدر ۴۵‌ساله و خواهر ۶‌ساله وی نیز توسط نظامیان آمریکایی به قتل رسیدند. از وقایع این حادثه فیلمی ساخته شد که در سال۲۰۰۷ اکران شد.

آغاز نهضت نافرمانی در هند

در دوازدهم مارس 1930میلادی نهضت عظیم نافرمانی در هند به دستور مهاتماگاندی، با شرکت انبوه آزادی‏خواهان هند به‌منظور مقابله با تصمیمات جدید دولت استعماری انگلیس در مورد افزایش مالیات نمک آغاز شد. گاندی برای مبارزه با این قانون ظالمانه، با هزاران تن از یارانش به تهیه نمک از آب دریا پرداخت. از اقدامات گاندی در این نهضت، راه‏اندازی راهپیمایی نمک بود. در جریان این راهپیمایی گاندی یاران خود را از میان طبقات مختلف و مذاهب گوناگون انتخاب کرد. به‌دنبال این عمل، انگلیسی‏ها ده‌ها هزار هندی را بازداشت و زندانی کردند و همین اقدام، موجب اختلال در کار ادارات دولتی هند شد. این اقدام گاندی، سمبلی برای مبارزه منفی علیه انگلیس شد و سرانجام، انگلیس را وادار به عقب‏نشینی کرد.


نوشته شده در   شنبه 21 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode