ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 اسفند 1389     |     کد : 16365

وزارت اطلاعات بايد در حد اعلاي پايبندي به اصول و رعايت حدود شرعي و قانوني باشد

رهبر معظم انقلاب در جمع مديران، كارشناسان و كاركنان اين وزارتخانه: وزارت اطلاعات بايد در حد اعلاي پايبندي به اصول و رعايت حدود شرعي و قانوني باشد .

رهبر معظم انقلاب در جمع مديران، كارشناسان و كاركنان اين وزارتخانه: وزارت اطلاعات بايد در حد اعلاي پايبندي به اصول و رعايت حدود شرعي و قانوني باشد .
حضرت آيت‌‎الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح پنجشنبه در بازديد 6 ساعته از وزارت اطلاعات ضمن‎ ‎حضور در نمايشگاه فعاليت‌ها و پيشرفت‌هاي مختلف سربازان گمنام امام زمان(عج)، با‎ ‎مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات هم ديدار كردند‎.

‎رهبر معظم انقلاب در ابتداي ورود به محل وزارت اطلاعات بر مزار سه شهيد گمنام در اين وزارتخانه حضور‎ ‎يافتند و ضمن قرائت فاتحه، ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند‎.

‎ايشان‎ ‎سپس با حضور در نمايشگاه فعاليت‌هاي وزارت اطلاعات، از نزديك در جريان اقدام‌ها و‎ ‎پيشرفت‌ بخش‌هاي مختلف وزارت اطلاعات قرار گرفتند‎.

‎حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين در جمع مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات، ضمن قدرداني از‎ ‎تلاش‌هاي مخلصانه و دلسوزانه سربازان گمنام امام زمان(عج)، اين وزارتخانه را از‎ ‎معدود دستگاه‌هاي برآمده از انقلاب اسلامي خواندند و تأكيد كردند: وزارت اطلاعات به‎ ‎همت نيروهاي با ايمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابي خدمات بزرگي براي انقلاب‎ ‎انجام داده است و اكنون پايگاه عظيم مبارزه و جهاد در عرصه‌ جنگ اطلاعاتي در دنياي‎ ‎امروز است‎.

‎ايشان با اشاره به نحوه شكل گيري دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي‎ ‎ايران به‌دست جواناني مؤمن و انقلابي، خاطر نشان كردند: از امتيازات برجستة دستگاه‎ ‎اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران، بومي بودن آن و الگو نگرفتن از هيچ مجموعه اطلاعاتي‎ ‎در دنيا است‎.

‎رهبر معظم انقلاب، اين مجموعه برآمده از انقلاب اسلامي را‎ ‎تركيبي از تلاش و توكل خواندند و افزودند: با توجه به ويژگي‌هاي ممتاز اين مجموعه،‎ ‎وزارت اطلاعات بايد همواره در حد اعلاي پايبندي به اصول و مباني انقلاب و رعايت‎ ‎حدود شرعي و قانوني باشد‎.

‎حضرت آيت الله خامنه‌اي پايبندي به قانون و ضوابط را‎ ‎بسيار مهم دانستند و تأكيد كردند: لازمة تعهد، تدين و تقوا، عمل به قانون و اميد به‎ ‎آينده است‎.

‎ايشان با تأكيد بر لزوم نگاه كلان، راهبردي و عميق وزارت اطلاعات‎ ‎خاطر نشان كردند: طرح‌هاي بلند مدت خوبي در وزارت اطلاعات تهيه شده است، اما بايد‎ ‎طرح‌هاي جامع و راهبردي در ديگر موضوعات مهم تهيه و كامل شود، زيرا اساسي‌ترين وظيفه‎ ‎اين دستگاه تهيه طرح‌هاي عميقِ بلند مدت است‎.‎حفظ انسجام در وزارت اطلاعات، لزوم‎ ‎نگاه فرا جناحي و فراگروهي و دقت، حساسيت در قبال نفوذ دشمن و جريان‌هاي معيوب فكري‎ ‎و سياسي و استفاده از تجارب نيروهاي مجرب از ديگر نكاتي بود كه حضرت آيت الله‎ ‎خامنه‌اي به آنها اشاره كردند‎.

‎ايشان در سخنان خود مديران،‎ ‎كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات را به اُنس با قرآن، نماز، نهج البلاغه، صحيفه‎ ‎سجاديه و اخلاق متكي بر مباني الهي توصيه كردند‎.

‎رهبر معظم انقلاب همچنين با قدرداني از‎ ‎وزير اطلاعات، در بخش ديگري از سخنان خود، بيداري اسلامي روز افزون كنوني در منطقه‎ ‎را حادثه‌اي فوق العاده عظيم خواندند و افزودند: تحولات كنوني در منطقه قطعاً در‎ ‎آينده جهان تأثيرگذار خواهد بود، بنابراين بايد اين تحولات را فعالانه رصد و ابعاد‎ ‎مختلف آن را بررسي دقيق كرد‎.

‎ايشان بيداري اسلامي كنوني در منطقه را الهام گرفته‎ ‎از انقلاب اسلامي ايران و نتيجه ايستادگي ملت ايران دانستند و تأكيد كردند: جبهه‎ ‎استكبار و در رأس آن آمريكا به خوبي مي‌دانند كه الگوي اين حركت‌هاي مردمي، انقلاب‎ ‎اسلامي ايران است بنابراين تلاش دارند تا اين الگو را تجربه‌اي ناموفق و شكست خورده‎ ‎جلوه دهند در حالي كه در مقابل عظمت جمعيت ميليوني مردم در 22 بهمن درمانده ‌اند‏‎.

‎در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام و المسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات در‎ ‎سخناني با اشاره به موفقيت‌هاي سال‌هاي اخير وزارت اطلاعات، آن را نتيجه حضور نيروهاي‎ ‎مؤمن و جوان در كنار نيروهاي انقلابي و با تجربه دانست و گفت: پايبندي به ارزش‌هاي‎ ‎انقلاب اسلامي و بومي بودن دانش و تخصص، دو ويژگي بارز وزارت اطلاعات است كه موجب‎ ‎تحول در ابعاد مختلف فني و اطلاعاتي شده است.

وي با اشاره به جنگ نرم دشمن و همچنين‎ ‎تحولات كنوني منطقه خاطر نشان كرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) اكنون از توان و‎ ‎ظرفيت بسيار بالايي برخوردارند و رويكرد پيشدستانه و تهاجمي در دستور كار‎ ‎وزارت اطلاعات است‎.

‎در اين ديدار نماز ظهر و عصر هم به امامت حضرت آيت‌الله‎ ‎خامنه‌اي اقامه شد‎.‎ 



نوشته شده در   يکشنبه 15 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode