ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 اسفند 1389     |     کد : 16280

هشدار به آمريكا در مورد مداخله نظامي در آفريقا و خاورميانه

رئيس جمهوري با بيان اين كه به‌نظر مي‌رسد آمريكا و متحدانش قصد دخالت نظامي در برخي كشورها را دارند، به آنها هشدار داد كه از دخالت نظامي در شمال آفريقا و خاورميانه بپرهيزند، در غير اين صورت ملت‌هاي منطقه بپا خواهند خاست و گور سربازان آنها را خواهند كند.

خرم‌آباد ـ خبرنگار اطلاعات: رئيس جمهوري با بيان اين كه به‌نظر مي‌رسد آمريكا و متحدانش قصد دخالت نظامي در برخي كشورها را دارند، به آنها هشدار داد كه از دخالت نظامي در شمال آفريقا و خاورميانه بپرهيزند، در غير اين صورت ملت‌هاي منطقه بپا خواهند خاست و گور سربازان آنها را خواهند كند.

دكتر محمود احمدي‌نژاد كه ديروز در اجتماع پرشور مردم لرستان سخن مي‌گفت: تصريح كرد: هم‌اكنون 10 سال پيش و زمان رئيس جمهوري سابق آمريكا نيست كه به بهانه 11 سپتامبر به عراق و افغانستان حمله كرديد.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: سازندگان، ذخيره‌كنندگان و استفاده‌كنندگان از بمب اتم حق ندارند عليه ملت ايران و در برابر فناوري هسته‌اي آن موضع‌گيري كنند.

وي افزود: آنها خودشان سلاح هسته‌اي توليد مي‌كنند، پايگاه‌هاي مختلف دارند و بر خلاف قوانين و مقررات بين‌المللي دست‌كم در چهار كشور اروپايي پايگاه ايجاد كرده و بمب‌هاي اتم خود را ذخيره كرده‌اند.

احمدي‌نژاد خطاب به قدرت‌هاي استكباري گفت: بدانيد كه براي نجات خود يك راه بيشتر نداريد و آن احترام به حقوق و شخصيت ملت‌ها، پذيرش استقلال ملت‌ها و دست برداشتن از خوي كثيف تجاوزگري و ظلم و ستم است.

وي با اشاره به سياست‌هاي استكباري غرب در كشورهاي جهان، وجود رژيم صهيونيستي را بالاترين جرم عليه حقوق بشر و كرامت بشري توصيف و اضافه كرد: از زبان مردم ايران به شما نصيحت مي‌كنم كه دست از دغل‌كاري برداريد، چرا كه دنيا بيدار شده و موج عظيم بيداري در همه جاي دنيا به راه افتاده است.

احمدي‌نژاد در ادامه بر بحران اقتصادي آمريكا اشاره كرد و افزود: در سراسر آمريكا بيش از 5 تا 4 ميليون نفر در شبانه روز هيچ پولي براي زندگي ندارند و از طريق برخي مؤسسه‌هاي خيريه و اضافه‌هاي سفره‌هاي اين و آن زندگي خود را مي‌گذرانند، اما امروز در آنجا نيز بيداري انساني آغاز شده است.

رئيس جمهور در قسمت ديگر سخنان خود گفت: امروز موج سازندگي و كار و تلاش در تمام ايران در حال حركت است.

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين كه بايد امروز ايران را بسازيم به اقدامات انجام شده طي دو سفر گذشته هيأت دولت در استان لرستان اشاره كرد و گفت: در دو سفر قبلي تصميمات خوبي براي پيشرفت و آباداني استان لرستان اتخاذ شد كه برخي از آنها اجرا و برخي ديگر با موانعي مواجه شد.

وي تاكيد كرد كه در جلسه هيات دولت اين مشكلات و موانع مورد بررسي قرار خواهد گرفت و رفع خواهند شد.

رئيس جمهوري در پايان ضمن تشكر ويژه از مردم استان لرستان كه در طول تاريخ خدمات بزرگي براي ايران و اسلام عزيز انجام داده‌اند از حضور مردم اين استان در تمام صحنه‌ها تشكر كرد.

وي همچنين گفت: ملت ايران و به ويژه مردم استان لرستان مظهر كار براي خدا و عشق به بشريت هستند.

احمدي‌نژاد ايمان قوي و اراده استوار و خلل ناپذير مردم اين ديار را ستود و اظهار داشت: پيشتازي مردم لرستان در دفاع از مرزهاي استقلال و فرهنگ و ايران عزيز در دوران دفاع مقدس بي‌نظير است.

وي خاطرنشان كرد: اگر حضور به موقع، شجاعانه و هوشمندانه مردم لرستان در لحظه لحظه دوران دفاع مقدس نبود معلوم نبود كه سرنوشت جنگ تحميلي چگونه رقم مي‌خورد.

وي نقش علماي بزرگ لرستان در ترويج معارف اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم‌السلام) را تاريخي و ماندگار توصيف كرد و گفت: مردم لرستان وارث تاريخي پرفراز و نشيب و پرافتخار هستند و همواره طرفدار حق و عدالت بوده‌اند و در 32 سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي در برابر همه قدرت‌هاي فاسد جهان ايستاده‌اند، مبارزه و مقاومت كرده‌اند و به خود خستگي راه نداده‌اند.

رئيس جمهوري با اشاره به ويژگي‌هاي دولت اسلامي، مشكل اصلي جهان را ناشي از رهبراني دانست كه بر منابع ثروت و قدرت جهان حاكم شده‌اند، اما قلب و انديشه آنان رحماني و الهي نيست.


نوشته شده در   جمعه 13 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode