ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 3 اسفند 1389     |     کد : 15798

بيش از هر زمان ديگر به وحدت نياز داريم

حكام و رهبران منطقه در برابر اراده ملت خود ايستادگي نكنند .

حكام و رهبران منطقه در برابر اراده ملت خود ايستادگي نكنند .
«اكنون بيش از هر زماني هم از لحاظ ديني و هم از لحاظ منطقه‌اي به وحدت نياز داريم.»

به گزارش خبرنگار اطلاعات، دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب در كنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي و در جمع انديشمندان و پژوهشگران از 72 كشور اسلامي تأكيد كرد: اكنون عده‌اي از مسلمانان در حال جهاد با ستمگران هستند و همه بايد به آنان كمك كنيم، نه اين كه به اختلاف‌هاي مذهبي خود با آنان دامن بزنيم، زيرا طرح اختلاف بين مذاهب به فرموده امام راحل از نقشه‌هاي دشمن است.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اگر مسلمانان با هم متحد شوند، هيچ دولتي نمي‌تواند بر آنان مسلط شود و دعوت به اسلام در حقيقت به معناي دعوت به وحدت است.

او هشدار داد: بايد مراقب بود كه دشمن از زاويه اختلاف ميان مذاهب اسلامي، در كشورهاي منطقه، جبهه جديدي براي سرگرم كردن مردم به وجود نياورد، چرا كه اكنون براساس تحقيقات غربي‌ها، ميان كشورهاي محافظه‌كار عرب هيچ تفاهمي وجود ندارد و اين به سود منافع بيگانگان است كه آنان با ايران هم به تفاهم و همگرايي نرسند.

البته بالاتر را تعريف كنند و راه‌هاي جديد و هموارتري را نيز در رسيدن به قله‌هاي پيشرفت ترسيم كنند.

وي گفت: به طور مثال اگر قله ديگران در حركت علمي رسيدن به مريخ است و ما افقي بالاتر و خارج از منظومه شمسي براي خود تعيين كنيم و به آن دست يابيم بسياري از مناسبات عوض مي‌شود، البته برخي ممكن است بگويند اين مساله امكان‌پذير نيست، اما من باور دارم كه حتماً مي‌شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه در سفرهاي خارجي خود علاوه بر پسته، صنايع دستي و فرش، دستگاه‌هاي پيشرفته و دستاوردهاي ايران در نانو تكنولوژي و بيوتكنولوژي را به مقامات خارجي هديه مي‌دهد، اظهار داشت: ملت ايران در دوره‌اي كه مكاتب دست‌ساز و انديشه‌هاي سطحي و تهي به بن‌بست رسيده‌اند ماموريت تاريخي بزرگ را برعهده دارد و امروز روز هنرنمايي دانشمندان و انديشمندان ايراني است.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود آداب و رسوم ايراني را كاملاً انساني و برخوردار از ظرفيت جهاني شدن دانست و گفت: آداب و رسوم ايراني با نگاه عميق به انسان و نيازهاي انسان طراحي شده‌اند كه در اين ميان نقطه اوج آن نوروز است كه سرشار از زيبايي، عشق، محبت و انسانيت است.

رئيس‌جمهوري در ادامه تاكيد كرد: دشمنان از بازيابي هويت و روحيه ايراني مي‌ترسند.

احمدي‌نژاد با بيان اين مطلب اظهار داشت: چگونه دولتي كه خود اقرار مي‌كند بيش از پنج هزار بمب اتمي نسل چهارم و پنجم دارد، از يك بمب اتمي احتمالي كه ادعا مي‌كنند قرار است چند سال ديگر در ايران ساخته شود و آن هم ادعاي دروغي است، مي‌ترسد؟

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه توان و حركت ايراني‌ها در قواره مديريت جهان است و حرف‌هايي دارند كه مورد پسند جهانيان است، افزود: دشمنان از زنده و بيدار شدن روح جمعي، خداخواه، عدالت‌خواه و صلح‌طلب ملت ايران مي‌ترسند.

ديدار سرزده از محله محروم و قديمي صفين
رئيس‌جمهوري اسلامي ايران ديروز به صورت سرزده از محله محروم و قديمي صفين در اين جزيره ديدار كرد و با اهالي آن به صورت صميمي و رو در رو به گفت‌وگو نشست.

محمود احمدي‌نژاد بعد از ظهر ديروز پس از شركت در همايش نقش فناوري‌هاي نوين در زندگي انسان و قبل از بازگشت به تهران به صورت سرزده به محله صفين كيش رفت و مورد استقبال ساكنان اين محله قرار گرفت.

در اين ديدار، عده‌اي از ساكنان محله صفين مشكلات و مسائل خود را با رئيس‌جمهوري در ميان گذاشتند و احمدي‌نژاد نيز دستورات لازم را براي رفع مشكلات آنها صادر كرد.


نوشته شده در   سه شنبه 3 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode