ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 بهمن 1389     |     کد : 15584

مهمترين مسأله دنياي اسلام حفظ و تقويت وحدت است

رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: فاصله از رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم فلسطين موجب نزديکي ترکيه به امت اسلامي شده است.‏

 انگليس عامل اصلي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان است
رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: فاصله از رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم فلسطين موجب نزديکي ترکيه به امت اسلامي شده است.‏

به گزارش ايرنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار «عبدالله گل» رئيس‌جمهوري ترکيه و هيأت همراه، جمهوري اسلامي ايران و ترکيه را دو کشور مسلمان، دوست و برادر خواندند و تأكيد كردند: روابط کنوني ايران و ترکيه در ابعاد سياسي و اقتصادي و در مقايسه با ساليان متمادي گذشته، کم نظير است و بايد از اين فرصت تاريخي براي به فعليت رساندن همه ظرفيت‌هاي فراوان دو کشور استفاده شود.

ايشان با اشاره به هدف‌گذاري دو کشور براي سه برابر کردن حجم مبادلات افزودند: ما معتقديم کشورهاي نزديک به يکديگر مي‌توانند همکاري‌هاي سياسي و اقتصادي خود را به صورت يک واحد ادامه دهند تا تأثيرگذاري آن بسيار بالا باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي جايگاه فعلي ترکيه در دنياي اسلام را بسيار متفاوت از سال‌هاي قبل ارزيابي و خاطرنشان کردند: استقلال در مقابل غرب، فاصله‌گذاري با رژيم صهيونيستي و حمايت از مردم فلسطين، از جمله مسائل مهمي هستند که موجب نزديک شدن ترکيه به امت اسلامي شده است.

رهبر معظم انقلاب تأکيد کردند: اين سياست، سياست صحيحي است و ترکيه هرچه به دنياي بزرگ اسلام نزديک‌تر شود، به نفع خود و همچنين به نفع دنياي اسلام است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نزديکي ديدگاه‌هاي ايران و ترکيه در مسائل منطقه‌اي به ويژه مسائل افغانستان، عراق، لبنان و فلسطين افزودند: تحولات اخير مصر نيز قضاياي بسيار مهمي است که مي‌توان در جهت خير مردم مصر و منطقه فعاليت کرد.

ايشان سلطه ده‌ها ساله آمريکا و رژيم صهيونيستي را در مصر و تحقير مردم علت اصلي اين حرکت دانستند و خاطرنشان کردند: مردم مصر، مردمي مسلمان و داراي انگيزه‌هاي قوي اسلامي هستند.

رهبر معظم انقلاب تأکيد کردند: هرگاه مردم وارد صحنه شوند، روند تحولات تغيير خواهد کرد و ابزارهاي متعارف سياسي و نظامي کارآيي خود را از دست خواهند داد و اکنون نيز مردم مصر در وسط صحنه هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: آمريکايي‌ها به دنبال مصادره حرکت عظيم مردم مصر هستند و جمهوري اسلامي ايران با دخالت طرف‌هاي خارجي در مصر مخالف، و معتقد است مردم بايد تصميم گير اصلي باشند.

ايشان مهمترين موضوع در دنياي اسلام را حفظ و تقويت وحدت امت اسلامي و پرهيز از افتادن در دام بيگانگان به منظور ايجاد اختلاف و تفرقه دانستند و تأکيد کردند: اگر دنياي اسلام توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي بالاي خود را بشناسد، شرايط بسيار متفاوت خواهد شد و دنياي اسلام مي‌تواند به عنوان يک قدرت تأثيرگذار در تحولات بين‌المللي نقش ايفا کند.

رهبر معظم انقلاب عامل اصلي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان را دولت انگليس خواندند و با تأکيد بر اينکه همه سياست‌ها و تدبيرهاي کشورهاي اسلامي بايد در جهت اتحاد و افزايش قدرت جهان اسلام باشد، خاطرنشان کردند: غرب همواره دنياي اسلام را تحقير کرده است و هر دولت و ملتي هم که بخواهد در مقابل اين تحقير حرکت کند و توانايي‌هاي خود را نشان دهد، با مخالفت و کارشکني‌هاي غرب مواجه خواهد شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري وعده تخلف ناپذير الهي مبني بر نصرت مسلمانان افزودند: اگر به شرايط کنوني منطقه و قدرت‌هاي سلطه گر و مقايسه آن با گذشته، توجه شود، نشانه‌هاي کمک الهي کاملاً مشهود است.

ايشان خاطرنشان کردند: آمريکا و قدرت‌هاي پر داعيه غربي 30 سال پيش، منطقه را جولانگاه خود کرده بودند، اما اکنون در چه وضعيتي هستند؟ وضعيت رژيم صهيونيستي کنوني با رژيم صهيونيستي 30 سال پيش چگونه است؟ ايران امروز را با 30 سال گذشته مقايسه کنيد. ترکيه امروز با 30 سال قبل چه تفاوتي کرده است؟ عراق و فلسطين امروز با سالهاي گذشته چه تفاوت‌هايي دارند؟ همه اين موارد نشانه‌هاي کمک الهي است که اين روند با سرعت بيشتري به پيش خواهد رفت.

در اين ديدار که دكتر احمدي‌نژاد رئيس‌جمهوري هم حضور داشت، رئيس‌جمهوري ترکيه هم با ابراز خرسندي فراوان از ديدار با رهبر معظم انقلاب روابط ترکيه و ايران را کهن و تاريخي خواند و با اشاره به مذاکرات خود با رئيس‌جمهوري ايران گفت: مذاکرات خوبي در تهران انجام شده است و اميدواريم همکاري دو کشور در بخش‌هاي گوناگون به ويژه در بخش خصوصي زمينه ساز کارهاي بزرگي شود. وي همچنين با اشاره به تحولات منطقه گفت: همه شواهد و قرائن نشان مي‌دهد منطقه در حال تغيير است و اميد است اين تغييرات به نفع مردم و کشورهاي منطقه باشد.

عبدالله گل موضوع حفظ وحدت کشورهاي اسلامي را هم در مسائل منطقه اي، مهم برشمرد.‏


نوشته شده در   چهارشنبه 27 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode