ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 25 بهمن 1389     |     کد : 15474

آزادي كسي نبايد نقض شود

دادسراي فرهنگ و رسانه ديروز در مراسمي با حضور جمعي از مديران مسئول روزنامه‌ها و مسئولان خبرگزاري‌ها با سخنراني دادستان عمومي و انقلاب تهران آغاز بکار کرد.‏

 دادسراي فرهنگ و رسانه ديروز در مراسمي با حضور جمعي از مديران مسئول روزنامه‌ها و مسئولان خبرگزاري‌ها با سخنراني دادستان عمومي و انقلاب تهران آغاز بکار کرد.‏

‏ دکترعباس جعفري دولت‌آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران گفت: اساساً مطبوعات در قرن 18 به شدت رشد كردند و پايه‌گذار انقلاب‌هاي زيادي شدند، جالب اينجاست كه در كشورمان نيز در سال 1286 پس از نخستين قانون، دومين قانون به مطبوعات اختصاص داشت كه نشان دهنده آن است كه مجلس آن زمان به مطبوعات اهميت زيادي مي‌داد.

وي با اشاره به اين مطلب كه براي رسانه‌ها پنج نقش اساسي را مي‌توان تعريف كرد، افزود: آگاهي بخشي، نظارت بر عملكرد حكومت‌ها در حوزه پاسخگويي، سرگرمي و اوقات فراغت، آموزش و كنترل بحران‌ها پنج نقش رسانه‌ها است.

دادستان تهران در توضيح كاركرد نقش پنجم رسانه‌ها يعني كنترل بحران‌ها تاکيد کرد: امروز در دنيا از طريق رسانه‌ها بسياري از بحران‌ها مهار مي‌شود و به راحتي قابل مشاهده است كه مي‌توان مسائل كوچك را بزرگ و در قبال آن مسائل بزرگ را كوچك كرد.

وي در ادامه به حادثه قتل در ميدان كاج سعادت‌آباد اشاره كرد و گفت: در اين حادثه فارغ از جنبه حادثه بودن آن و خشونت به كار رفته در آن حادثه، رسانه‌ها نقش بزرگي در سرعت بخشيدن به دستگاه قضايي براي رسيدگي به اين پرونده داشتند،ولي بايد پرسيد چرا برخلاف حادثه سعادت‌آباد رسانه‌ها حادثه كشتار در شركت ايران خودرو را به فراموشي بردند. در حالي‌كه در اين حادثه به جاي يك نفر پنج نفر كشته شدند.

جعفري دولت‌آبادي با اشاره به حوادث كشور مصر نيز گفت: توفان حوادث مصر به سرعت از طريق رسانه‌ها انتشار يافت و مي‌توان گفت اين امر سقوط مبارك را هم تسريع كرد.

وي با اشاره به اين مطلب كه يك پرسش اساسي وجود دارد كه چرا بايد دولت‌ها در فرهنگ دخالت كنند يا اصلاً ضرورتي به دخالت وجود دارد، گفت: عده‌اي معتقد به آزادي هستند و مي‌گويند اساساً دولت‌ها نبايد در حوزه فرهنگ دخالت كنند.

عده‌اي هم معتقدند دولت بايد تا جايي در فرهنگ دخالت كند كه منجر به تحقق عدالت اجتماعي شود. اما گروه سوم اعتقادي ديگر دارند و معتقدند دولت‌ها با دخالت در حوزه فرهنگ مي‌توانند كاركرد هدايتگرانه داشته باشند و انسان‌ها را به هدايت كردن به سمت ارزش‌ها سوق دهند.

وي به نظام كشورمان اشاره كرد و يادآور شد: در نظام ما تلفيقي از ديدگاه اول، دوم و سوم وجود دارد و ما معتقديم نبايد آزادي كسي نقض شود و عدالت اجتماعي مخدوش نشود و در كنار آنها هدايتگري نيز وجود داشته باشد. ‏


نوشته شده در   دوشنبه 25 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode