ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 بهمن 1389     |     کد : 15290

امام(ره) در پيامی به مردم اعلاميه حكومت نظامی را خلاف شرع خواندند

امروز 21 بهمن، رژيم حكومت نظامی اعلام می‌كند و امام(ره) در پيامی به مردم فرمودند: اعلاميه امروز حكومت نظامی، خدعه و خلاف شرع است و مردم به هيچوجه به آن اعتنا نكنند.

امروز 21 بهمن، رژيم حكومت نظامی اعلام می‌كند و امام(ره) در پيامی به مردم فرمودند: اعلاميه امروز حكومت نظامی، خدعه و خلاف شرع است و مردم به هيچوجه به آن اعتنا نكنند.

تنها يك روز به پيروزی انقلاب مانده است، امروز 21 بهمن جرقه اصلی پيروزی انقلاب توسط مردم ايران زده شد. صبح روز 21 بهمن 57 مردم تهران به هواداری از همافران تظاهرات كردند.
در چند نقطه از تهران نزاع رخ داد و از ميدان فوزيه (امام حسين(ع) تا خيابان نيروی هوايی به طور ممتد صدای تيراندازی به گوش می‌رسيد.
در حالی كه مردم به سمت دوشان‌تپه حركت می‌كردند، عده‌ای از همافران در منزل امام خمينی (ره) پناه گرفتند.
گزارش روزنامه‌های اين روز تهران حكايت از كشته و زخمی‌شدن صدها تن در درگيری‌های دوشان‌تپه داشت.
درساعت 4:30 بعدازظهر كلانتری تهران نو، پس از پنج ساعت زدوخورد شديد بين مأموران گارد و مردم سقوط كرد و هر طرف چندين كشته و مجروح داشتند؛ از اين پس كلانتری‌ها يكی پس از ديگری توسط مردم سقوط كردند؛ كلانتری‌های نارمك، ده، يازده و شهر ری از اين دست بودند؛ همچنين يك هلی‌كوپتر گارد در تهران در هوا ساقط شد.
كلانتری‌های نارمك، ده، يازده و شهر ری از اين دست بودند؛ همچنين يك هلی‌كوپتر گارد در تهران در هوا ساقط شد.
پادگان سلطنت‌آباد در شمال تهران به تصرف انقلابيون درآمد تا سياست نظامی آمريكايی‌ها تسخير شود؛ درب زندان اوين توسط مردم به روی زندانيان، پس از سال‌ها گشوده شد؛ اين تحولات در حالی رخ می‌داد كه بختيار خود را هنوز نخست‌وزير قانونی می‌دانست و در سخنرانی خود در مجلس سنا از آمادگيش برای مذاكره با مخالفان خبر داد.
در ساعت 2 بعدازظهر 21 بهمن، از راديو اعلاميه فرمانداری نظامی تهران پخش شد؛ فرمانداری نظامی با رياست سپهبد رحيمی منع عبور و مرور را از ساعت 16:30 تا 5 بامداد اعلام كرد و در اعلاميه بعد از اين زمان تا 12 ظهر 22 بهمن تمديد شد.
امام خمينی (ره) در حالی كه بيمار بود، طی اعلاميه‌ای به مردم هشدار داد: به دستور فرماندار نظامی وقعی نگذاريد و به خيابان‌ها بياييد؛ چرا كه گاردی‌ها و فرماندار نظامی توطئه كرده‌اند تا با استفاده از نبودن مردم، همافران را تار و مار كنند.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: اعلاميه امروز حكومت نظامی، خدعه و خلاف شرع است و مردم به هيچوجه به آن اعتنا نكنند ...؛ اخطار می‌كنم كه اگر دست از اين برادركشی برندارند و لشكر گارد به محل خودش برنگردد ... تصميم آخر خود را به اميد خدا می‌گيريم.
پس از اعلام سفارش امام (ره)‌مردم به خيابان‌ها ريخته و در هر گوشه‌ای از شهر سنگری بر پا شد.
در جبهه انقلابيون در مورد اعلاميه فرماندار نظامی گمان‌هايی وجود داشت كه از آن جمله تصور بر اين بود كه فرمانداری نظامی قصد داشته با اعلام منع عبور و مرور از فرصت استفاده كرده و در خالی‌بودن خيابان‌ها، امام خمينی (ره) را دستگير كنند.
بختيار با همه تظاهری كه به مذاكره با دولت موقت داشت، سعی می‌كرد با خشونت در مقابل انقلاب بايستد؛ از همين رو ساعت 6 بعدازظهر در جلسه شورای امنيت ملی با فرماندهان ارتش شركت كرد و از آنان خواست با شدت تمام مقررات حكومت نظامی را اجرا كنند؛ او حتی دستور داد منطقه اطراف پادگان دوشان‌تپه بمباران شود و در همان جلسه دستور دستگيری سران انقلاب را صادر كرد.
سپهبد رحيمی بعدها گفت: حكومت نظامی تصميم داشت كه با افزايش ساعات حكومت نظامی، به انجام كودتا و سركوب مردم و خصوصا ترور و دستگيری رهبران نهضت، بپردازد؛ اين تصميم حضرت امام(ره) توطئه بزرگی را در آستانه پيروزی نهضت در نطفه خفه كرد.
سپهبد رحيمی:
اطلاعيه حضرت امام(ره) توطئه بزرگی را در آستانه پيروزی نهضت، در نطفه خفه كرد
علی‌رغم اين خطرها تهران بيدار بود و مردم به فرمان رهبر انقلاب، بی‌اعتنا به حكومت نظامی در خيابان‌ها سر كردند؛ از آنجا كه اين خبر در ميان مردم شايع شده بود، نيروهای ارتش از شهرهايی همچون قزوين به سوی تهران در حركت بودند؛ مردم شهرهای اطراف تهران از خانه‌های خود بيرون آمده و در خيابان‌ها و جاده‌ها مشغول حفر خندق و ايجاد مانع شدند تا بدين وسيله از پيشروی نيروهای نظامی به سوی تهران ممانعت كنند.
وسائط نقليه بزرگ و اتوبوس‌های شركت واحد تا آنجا كه توانستند شاهراه‌ها و خيابان‌های بزرگ تهران را مسدود كردند تا از اين طريق مانع رفت و آمد ماشين‌های نظامی و تانك‌ها بشوند.
از سوی دفتر تبليغات امام خمينی(ره)، هر گونه تماس با بختيار و سران ارتش تكذيب شد.
امام خمينی(ره) اعلام كردند كه من خودم اهل قلم و بيان هستم و هيچ سخنگويی ندارم.
در اين روز مهدی بازرگان در اجتماع كارگران و كاركنان شركت نفت و شركت ملی گاز ايران اعلام كرد با استقرار دولت موقت اعتصاب شركت نفت پايان يافت كه در موقع خود دستور لازم داده می شود.
گروهی از افراد نيروی مسلح درباره عدول از سوگند وفاداری به ارتش شاه، از امام خمينی(ره) استفتا كردند؛ امام(ره) پاسخ دادند: قسم برای حفظ قدرت طاغوتی صحيح نيست و مخالفت با آن واجب است و كسانی كه به اين نحو قسم خورده‌اند بايد برخلاف آن عمل كنند.
آيت‌الله طالقانی در پيامی خطاب به نيروهای ارتشی آورده است: واقعه ديشب و امروز صبح پادگان نيروی هوايی، توطئه‌ای است كه مسلما از ناحيه بعضی از مسئولان جز برای تدارك يك برادركشی بزرگ و ايجاد خصومت و دشمنی بين فرزندان ارتشی ما به وجود آمده است، انتظار می‌رود كه پاسداران استقلال و سعادت كشور صلح و دوستی فيمابين خود را به تحريك چند نفر عناصر مشكوك يا عصبانی به دشمنی و برادركشی تهديد نكنند؛ اينك نيز از طرفين قضيه به عنوان يك پدر روحانی تقاضا دارم برای پيشبرد و تحقق اهداف انسانی و نجات‌بخش رهبر ملت ايران امام خمينی به ستيزه‌جويی و درگيری خاتمه داده، همه به سربازخانه‌های خود برگردند.
بختيار در مصاحبه با كيهان انگليسی گفت : قانون اساسی اجازه هر نوع تغييری را داده است، من‌جمله اعلام جمهوری؛ ولی مردم بايد به طور عادی به وسيله مجلس مؤسسان يا تشكيل يك مجلس آزاد انتخاباتی اعلام جمهوری كنند؛ قانون هم چنين اجازه‌ای را داده است .
هفته‌نامه عربی المستقبل چاپ پاريس نوشت: كميته مركزی حزب كمونيست شوروی از سازمان فلسطينی الفتح درخواست كرده بين آيت‌الله خمينی و حزب توده ايران پا درميانی كند، ولی الفتح اين پيشنهاد را رد كرده است.
هنری كسينجر در گفت‌وگو با هفته‌نامه اكونوميست چاپ لندن، علت سقوط شاه را تصميم دولت آمريكا و سياست بی‌موقع حقوق بشر آن قلمداد كرد.
هنری كسينجر:
علت سقوط شاه را تصميم دولت آمريكا و سياست بی‌موقع حقوق بشر آن قلمداد كرد
وی گفت: دولت‌های دانا با دادن امتيازهای به موقع از انقلاب‌ها پيشی گرفته و جلوی آن را می‌گيرند؛ در حاليكه وقتی انقلاب شروع به حركت كرده باشد، ديگر نمی‌شود با مصالحه و دادن امتياز از حركت آن جلوگيری كرد؛ يكی از دلايلی كه باعث شد شاه روحيه خود را ببازد اين بود كه از پشتيبانی آمريكا اطمينان نداشت و نتيجه آن شده است كه در عربستان سعودی و ساير كشور های خليج فارس اين اعتقاد به وجود آيد كه قدرت آمريكا ممكن است در مورد اكثر خطرات احتمالی كه اين كشورها را تهديد می‌كند بی‌اثر باشد.
امام از مردم خواستند تا در خيابانها بمانند و طلوع انقلاب اسلامی را فردا نظاره كنند.

منبع: شبكه اجتهاد


نوشته شده در   جمعه 22 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode