ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1389     |     کد : 15166

آغاز فاز نخست پروژه ملي اعزام انسان به فضا

دكتر احمدي‌نژاد: حضور در فضا پشتوانه مستحكمي براي ترويج و استحكام انديشه‌هاي الهي و انساني ملت ايران است .

آغاز فاز نخست پروژه ملي اعزام انسان به فضا
دكتر احمدي‌نژاد: حضور در فضا پشتوانه مستحكمي براي ترويج و استحكام انديشه‌هاي الهي و انساني ملت ايران است .

 مراسم روز ملي فناوري فضايي روز گذشته با حضور رئيس‌جمهوري در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد.

دكتر احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهوري از نمايشگاه توانمندي‌ها و دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه هوافضا بازديد كرد. وي همچنين از نزديك در جريان تحولات و دستاوردهاي ايران در عرصه هوافضا قرار گرفت.

در اين مراسم از چهار ماهواره ملي بومي ظفر، رصد1، فجر، دانشجويي اميركبير و نمونه مهندسي ماهواره‌بر سفير1 بي و همچنين كپسول زيستي كاوشگر 4 رونمايي شد.

به گزارش ايسنا، دكتر احمدي‌نژاد سپس در جمع دانشمندان و متخصصان و دست‌اندركاران اين علم با تبريك دستاوردهاي جديد فضايي ايران و تشكر از متخصصان و دست‌اندركاران مربوطه و با بيان اين كه انسان بدون علم بي معناست و همه ظرفيت‌هاي الهي انسان فقط در سايه علم امكان شكوفايي و كمال دارد، علم را دروازه ورود ارزش‌هاي متعالي ذكر كرد و گفت: علم بالاترين هديه الهي به بشريت است، نوري است كه خداوند در برابر بشر براي شناخت راه و هدايت قرار داده است.

وي با بيان اين كه دستاوردهاي علمي پشتوانه انديشه‌هاي انساني و فرهنگي است، گفت: امروز در دنيا هركس حرف اول را در علم بزند، حرف اول را در فرهنگ نيز خواهد زد.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه خداوند بزرگ را سپاسگزاريم كه امروز حركت علمي در ايران زمين حركتي با شتاب بسيار بالاست، اظهار كرد: وقتي دستاوردهاي سال گذشته را با امسال مقايسه مي‌كنيم مي‌توان گفت دستاوردهاي يك سال اخير بيش از 10 برابر سال قبل است و معناي آن اين است كه ما با يك سرعت و شتاب روزافزون به سمت قله‌ها در حال حركتيم.

احمدي‌نژاد، گفت: حضور در فضا پشتوانه بسيار مستحكمي براي ترويج و استحكام انديشه‌هاي الهي و انساني ملت ايران است و حضور انديشمندان ما در اين عرصه پرقدرت، پرشتاب و ارزشمند است.

رئيس‌جمهوري گفت: شتاب پيشرفت علمي ما ارتباط مستقيمي با ارتقاي خودباوري دارد. خوشبختانه خودباوري در اين سرزمين در سطح بالاست.

وي ادامه داد: الزامي نيست همان مسيري كه آنها در 200 سال طي كرده‌اند ما حتماً طي كنيم. براي تسلط بر علم هزاران راه وجود دارد و من معتقدم راه ايراني، راه كوتاه‌تر و كم‌هزينه‌تر بوده است.

وي با يادآوري پرتاب ماهواره اميد، گفت: آن كشورهايي كه ماهواره پرتاب كرده‌اند حداقل 9 بار پرتاب كرده‌اند كه موفق شده‌اند، ولي ايران در پرتاب دوم موفق بود.

وي با بيان اين كه غربي‌ها در عرصه‌هاي گوناگون به بن‌بست رسيده‌اند، گفت: امروز ما در ايران در آستانه يك جهش عظيم علمي هستيم.

وي تصريح كرد: قبل از پايان برنامه پنجم بايد در درجه‌اي قرار بگيريم كه هركس در اين زمينه دانش و فناوري بخواهد ما اعلام آمادگي كنيم و در اختيار آنها بگذاريم و اين شدني است.

احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر اين كه تمام توان‌ها بايد در يك راستا قرار بگيرد، گفت: سازمان فضايي به اين دليل تشكيل شده است كه اين توان‌ها هم‌راستا و هم‌افزا شود و كار موازي انجام نشود.

رئيس‌جمهوري با تاكيد براين كه بايد توانمان را بسيج كنيم تا پيش از سال 1400 انسان به فضا بفرستيم، گفت: اگر اين را هدف ملي ايران زمين و دانشمندان قرار دهيم، زودتر از 1400 نيز مي‌توانيم به اين موفقيت برسيم.

وي افزود: البته ممكن است قبل از فرستادن انسان، ربات بفرستيم.

وي ادامه داد: فعاليت در اين زمينه مي‌تواند به فعاليت‌هاي علمي در كشور جهت دهد و بايد آنقدر جلو برويم كه براي ديگر بخش‌هاي علمي كشور فضا بيشتر باز شود و رشد پيشرفت علمي چند برابر شود.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه اواخر امسال و سال آينده، سال پرتاب‌هاي متعدد است از سازمان فضايي خواست با كمك ديگر مراكز تحقيقاتي كاري كند كه در اين راستا قدم برداريم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به استعداد ايراني، گفت: اگر استعداد ايراني جاري شود انقلاب در انديشه، فرهنگ و نوع نگرش ملت‌ها به محيط‌هاي گوناگون پديدار مي‌شود.

احمدي‌نژاد در پايان سخنان خود تصريح كرد: فرداي درخشان در انتظار ملت ايران است.

سردار احمد وحيدي، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هم در اين مراسم گفت: جمهوري اسلامي ايران از معدود كشورهاي جهان است كه برنامه‌هاي مستقلي را در حوزه هوافضا طراحي و اجرا مي‌كند و مي‌توان گفت نرخ رشد ايران در حوزه فضايي بسيار حيرت‌انگيز است.

سردار وحيدي با اشاره به ورود ايران به عرصه هوافضا در سال 1387، خاطرنشان كرد: امروز جمهوري اسلامي ايران در حوزه فضا حرف‌هاي بزرگي براي گفتن دارد.

وي اظهار داشت: ورود ايران به فضا يك روز بزرگ و نقطه تحول در راستاي پيشرفت و توسعه جمهوري اسلامي ايران بود. 



نوشته شده در   سه شنبه 19 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode