ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 بهمن 1389     |     کد : 15112

تفسير انقلابي امام (ره) عامل وحشت غرب از اسلام ناب است

تفسير انقلابي امام راحل با عنوان اسلام ناب ‌محمدي (ص) موجب شد كه اكنون فرياد اسلام‌خواهي از سراسر دنيا مخابره شود كه حاصل آن فراگيرشدن وحشت در دنياي سرمايه‌داري و استكبار است.

تفسير انقلابي امام راحل با عنوان اسلام ناب ‌محمدي (ص) موجب شد كه اكنون فرياد اسلام‌خواهي از سراسر دنيا مخابره شود كه حاصل آن فراگيرشدن وحشت در دنياي سرمايه‌داري و استكبار است.

به گزارش خبرنگار آئين و انديشه باشگاه خبري فارس «توانا»، مقام معظم رهبري با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ناگهان تمام موجوديت و نظام ارزشي و دنياي سرمايه‌داري را زير سوال برد و آينده آنها را تهديد كرد، درباره نقش انقلاب بر تاثيرگذاري بر رخدادهاي جهان اسلام، تصريح كردند: «چون اين انقلاب بر مبناي اسلام بود، پس هر جا مسلمان هست، اين انقلاب بالقوه ممكن است، آنجا تحقق پيدا كند؛كه بعد هم نمونه‌هايش را ديدند.
همين اسلام از افغانستان گرفته تا اندونزي، مالزي، مصر، تونس و تا همه جا حتي در كشورهايي كه سيستم‌هاي به اصطلاح انقلابي دارند، مثل الجزاير يا ليبي سربلند كرده است و دارد «هل من مبارز» مي‌گويد و آينده آنها را ترسيم مي‌كند».

* متحد شدن استكبار براي مقابله با انقلاب اسلامي

ايشان با تاكيد بر اينكه دستگاه استعماري غرب و تمام دنياي سرمايه‌داري و استكباري با وحشتي وصف ناپذير براي مقابله با انقلاب اسلامي متحد شدند، افزودند «البته دنياي سوسياليسم هم به نوعي ديگر، منتها دنياي سوسياليسم آن ابزار لازم، انديشمندي و آينده‌نگري را مثل غربيها در اختيار ندارد».
رهبر انقلاب با بيان اينكه سوسياليسم به دنبال استفاده از اشتراكات خود با انقلاب، براي مقابله با جبهه سرمايه‌داري بود، خاطرنشان كردند: «چون مي‌ديدند كه غرب دارد، از اين انقلاب صدمه مي‌خورد. آنها خيال مي‌كردند كه اين برايشان خوب است. البته الان ديگر همه چيز يك كاسه شده و شرق و غربي وجود ندارد، كه بلوك شرق و بلوك غرب هم معني دارد و شوروي و بلوك شرق ديگر تمام شد، آرزوها و ايده‌آلهاي ماركسيستي و سوسياليستي هم تمام شد».

* حضور سيل ويرانگر تهاجم فرهنگي از مدت‌ها قبل در ايران

امام امت با تذكر بر اينكه يك جبهه‌بندي عظيم فرهنگي كه با سياست، صنعت، پول و با انواع و اقسام پشتوانه‌ها همراه است، همانند سيلي راه افتاده قصد جنگ با انقلاب را دارد، در خصوص اينكه حتي بيسج عمومي براي مقابله با آن نيز كافي نيست، اذعان داشتند: «بسيج عمومي هم در آنجا هيچ تاثيري ندارد. آثارش هم طوري است كه ما تا به خود بياييم، گرفتار شديم.
مثل يك بمب شيميايي نامحسوس و بدون سر و صدا، فرض كنيم در يك محوطه يك بمب شيميايي منجفر شود يا بيفتد كه احدي نفهمد كه اين بمب اينجا افتاد.
پس از هفت هشت ساعت مي‌بينند، صورت‌ها و دست‌هاي همه تاول زده است. تهاجم فرهنگي دشمن به صورتي است كه شما ناگهان در مدرسه‌هاي ما، در خيابان‌هاي ما، در جبهه‌ها ما، در حوزه‌علميه ما، در مدارس و دانشگاه‌هاي ما نشانه‌هاي آن را خواهيد ديد.
يك مقداري هم الان داريد، مي‌بينيد، بعداً هم بيشتر خواهد شد. يك كتاب چاپ مي‌شود، يك فيلم توليد مي‌شود، ويدئو مي‌شود، مي‌آيد داخل كشور، هدفش هم ما هستيم، هدفش اسلام و انقلاب است.
ايشان امكانات و پشتيباني‌هاي سياسي دولت را شرط كافي براي مقابله با اين تهاجم ندانستند و با بيان اينكه بايد در اين راستا فكر و انديشه‌اي صحيح توليد شود، خاطرنشان كردند: «امروز دشمن بيشترين همت خود را روي تهاجم فرهنگي گذاشته است و من به عنوان يك آدم فرهنگي و سياسي، وقتي نگاه مي‌كنم به صحنه نبرد، بين شما ملت ايران كه طرفدار اسلام و طرفدار نجات مستضعفين و دشمن نظام استكباري دنيا هستيد.
دشمنان شما يعني سردمداران جبهه استكبار و ضد اسلام و دنباله‌روهايشان، يعني آن اراذلي كه در اين بين به خاطر منافع شخصي و هواهاي نفساني دنبال بوق استكبار و خر دجال استكبار راه افتاده‌اند، مي‌بينيم كارزاري الان برپاست.
جنگ نظامي تمام شده و البته دشمن، يعني استكبار جهاني اگر بتواند، حرفي ندارد كه جنگ نظامي را هم دوباره به راه بيندازد. منتها برايش آسان نيست، اما يك كارزار فكري، فرهنگي و سياسي در جهان برپاست كه هر كس بتواند خبرها را بفهمد و احاطه ذهني داشته باشد و يك نگاه به صحنه بيندازد، برايس مسلم خواهد شد كه الان دشمن دارد از راه‌هاي فرهنگي بيشترين فشار خود را وارد مي‌آورد».

* لزوم بيسج شدن مومنين براي مقابله با تهاجم فرهنگي

امام امت، مومنين را براي بسيج شدن جهت حضور در عرصه فرهنگي فراخوانده و تاكيد‌كردند: «اگرچه در مقابل كار فرهنگي محض هم بايد رجالي بسيج بشوند، مومنيني بسيج بشوند، چون دارند تخريب فرهنگي مي‌كنند آ اما فقط فرهنگي نيست، فرهنگي ـ سياسي است و به يك معنا اقتصادي است و پشتش همان كمپاني‌ها هستند.
پشتش همان دستگاه استكبار و استعمار است كه وقتي از آن عقب جبهه به جلو مي‌رسد، به اين شكل در مي‌آيد، چون خاصيت خط جلو و مواجهه با مردم اين جور است. با مردم كه نمي‌شود با تانك، توپ و تفنگ برخورد كرد بلكه با كتاب و مجله و قلم برخورد مي‌كنند».

* تفسير انقلابي امام از اسلام، عامل جذب ملت‌هاي مسلمان است

آيت الله خامنه‌اي با بيان اينكه در عصر حاضر تعريف درست اسلام با تفسير انقلابي و به تعبير امام راحل، اسلام ناب محمدي صلي‌الله‌ عليه و آله در مقابل اين همه قدرت نمايي، وجود و حضور دارد و دشمنان از آن مي‌ترسند، تصريح كردند: «اين است كه ملت‌ها را هنوز به خود جذب مي‌كند و اين است كه امروز شما به هر نقطه‌اي از نقاط عالم كه سفر كنيد، اعم از كشور اسلامي يا غيراسلامي، انسان‌هاي زياد و جوان‌هاي زيادي را مي‌يابيد كه به شوق آن ـ به همان شبحي كه از دور از آن مي‌گيرند و مي‌شنوند ـ اميد بستند.
چون تنها سنگري كه مقابل استكبار و مقابل شيطان و شيطنت با اين عظمت باقي است، سنگر اسلام است. در نتيجه امروز دشمني‌ها با اسلام و با نظامي كه اين حقيقت را و اين مكتب را ترويج مي‌كند و پرچم آن را به دست گرفته بيش از پيش است و اين هم آن طرف ديگر قضيه است».
ايشان با تاكيدي دوباره بر اينكه استكبار با بدست آوردن تجربه هاي گذشته خود ديگر دست به اقدام نظامي نخواهد زد، بيان‌داشتند: «ما امروز بايد منتظر دشمني‌هاي بسيار عميق و پيچيده‌اي از طرف استكبار باشيم، كه البته اين دشمني‌ها با توجه به تجربه‌هاي گذشته، بعيد است به صورت حمله نظامي باشد.
لذا ممكن است به احتمال زياد راه‌هاي ديگري را براي اين كار انتخاب كنند، كه يكي از راه‌ها تنگ كردن محاصره اقتصادي و يا فشارهاي روزافزون سياسي است و فشارهايي از طريق به وجود آوردن مراكز فساد و تباهي در داخل.
اينكه ما مكرر عرض كرديم و مي‌گوييم توطئه‌ فرهنگي در جريان است و بنده به عيان اين را مقابل خودم مشاهده مي‌كنم، متكي به استدلال است نه شعار و اين مقدمه مي‌تواند ادعاي ما را مبني بر اينكه امروز دشمن با شيوه بسيار زيركانه‌اي در داخل در حال يك مبارزه تمام عيار فرهنگي عليه ماست، تا حدودي زيادي به ذهن تقريب كند».
**تهاجم فرهنگي يك سنگر و جبهه شناخته نشده دشمن
مقام عظماي ولايت لزوم شناخت تهاجم فرهنگي دشمن را خواستار شدند، چرا كه تهاجم فرهنگي يك سنگر و جبهه شناخته نشده‌ دشمن است و افزودند «چون تا جبهه دشمن و محل تجمع دشمن و نقطه نفوذ دشمن را كشف نكنيم، چگونه مي‌خواهيم دفاع كنيم؟ به هر حال در اين شرايط، آن چيزي كه در سطح عموم جامعه لازم است، اولاً حفظ جهت گيري‌ها و ثانياً حفظ ايمان‌ها و ثالثاً از ياد نبردن دشمني‌هاست.
ايشان استفاده دشمن از ابزارهاي موثر، خطرناك و كارآمد و نيز با بهره‌ گرفتن از علم و تكنولوژي را عاملي براي يورش همه‌جانبه فرهنگي عليه جمهوري اسلامي دانستند و شرط مقابله با اين تهاجم بسيار خطرناك و ويرانگر را نيازمند هوشياري و استفاده از ابزار و روش‌هاي مشابه دشمن و يا شيوه‌هاي جايگزين آن مطرح كردند.
«نبرد فرهنگي را با مقابله به مثل مي‌شود، پاسخ داد. كار فرهنگي و هجوم فرهنگي را با تفنگ نمي‌شود جواب داد، اينجا تفنگ، قلم است».
رهبر معظم انقلاب مقوله فرهنگ را جدا از مقوله ميدان جنگ خواندند و با تاكيد بر اينكه هر ميداني ابزار و سلاح خودش را مي‌طلبد، تصريح كردند: «ما از اينكه حتي مخالفين جمهوري اسلامي با شيوه‌هاي ظريف و با روش‌هاي فرهنگي و با استفاده از ابزار فرهنگي عليه جمهوري اسلامي سخن بگويند و افكار مخالف را پخش كنند نگران نمي‌شويم.
بنده حتي علاوه بر اينكه نگران نمي‌شوم، گاهي اوقات احساس خشنودي هم مي‌كنم، به خاطر اينكه نفس مطرح شدن اين فكر مخالف و آن تحركي كه در جامعه به وجود مي‌آيد، براي ما مغتنم است و چيز خوبي است، و لذا بدمان نمي‌آيد و از آن استقبال مي‌كنيم».
لذا براي مقابله همه جانبه لازم است كه در ميان ادبا و روشنفكران و نويسندگان و شعرا و هنرمندان و سينماگران و دانشمندان و اساتيد يك بسيج عمومي براي مقابله با جريان تهاجم فرهنگي كه دشمن هدايت مي‌كند، انجام بگيرد.
چراكه در اينجا مسئله‌ ايران و اسلام است، لذا بايد جبهه فرهنگي و سنگرهاي فرهنگي بوجود بيايد، امروز روزي است كه اهالي فرهنگ بايد كمر همت بسته و با دانش معلومات خويش وارد عرصه جهاد فرهنگي شوند.


نوشته شده در   دوشنبه 18 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode