ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1389     |     کد : 14867

رئيس‌جمهوري: ايران تا پنچ سال آينده جزو10 اقتصاد برتر جهان مي‌شود

رئيس جمهوري هدفمندي يارانه‌ها را اقدامي بسيار بزرگ با آثار، نتايج و بركات فراوان دانست و گفت: هدفمندسازي يارانه‌ها هنوز در گام اول قرار دارد و بايد به جايي برسيم كه موجب اصلاح انديشه و رفتار اقتصادي كل جامعه شود.

رئيس جمهوري هدفمندي يارانه‌ها را اقدامي بسيار بزرگ با آثار، نتايج و بركات فراوان دانست و گفت: هدفمندسازي يارانه‌ها هنوز در گام اول قرار دارد و بايد به جايي برسيم كه موجب اصلاح انديشه و رفتار اقتصادي كل جامعه شود.

دكتر محمود احمدي‌نژاد در همايش استانداران سراسر كشور با قدرداني از خدمات استانداران براي اجراي مطلوب قانون هدفمندي يارانه‌ها، اظهار داشت: با اجراي اين قانون احساس همبستگي و عزم ملي در جامعه تقويت شده است و از آنجايي كه جنس آن عدالت است

و امام عصر (عج) مجري و مسئول عدالت در جهان هستند اين طرح با عنايت امام زمان(عج) به شكل مناسبي به اجرا درآمده و بي‌ترديد هر روز كه مي‌گذرد آثار و بركات فراواني براي مردم و جامعه خواهد داشت.

رئيس جمهوري خاطرنشان كرد: مسئولين بايد توجه داشته باشند كه در نظام ولايت كارگزار امام عصر(عج) هستند و اگر ذره‌اي نسبت به آن بي‌توجه باشند خسران شديدي متحمل شد‌ه‌اند.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه با تاكيد بر اين كه مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد با اقتدار، قوت و اراده پيگيري شود، اظهار داشت: نبايد به كوچكترين فساد اقتصادي رضايت داد و بايد با هركس و در هر جايي كه باشد قاطعانه برخورد شود.

رئيس جمهوري افزود: مسئولين بايد توجه داشته باشند كه مفاسد اقتصادي از بالا به پايين جامعه سرايت مي‌كند از اين رو حتي نبايد نسبت به سوءاستفاده جزئي از بيت‌المال رضايت دهند و بايستي مراقبت بيشتري در اين خصوص اعمال كنيد تا مبارزه با فساد اقتصادي به يك فرهنگ تبديل شود.

دكتر احمدي‌نژاد، خاطرنشان كرد: اگرچه دست‌هاي زيادي در زمينه فساد اقتصادي قطع شده است اما اگر همه دست‌هاي فاسد قطع شود و تمامي مبالغ به بيت‌المال برگردانده شود، هيچ فقيري در جامعه باقي نخواهد ماند.

رئيس جمهوري با بيان اين كه عده‌اي در خصوص هدفمندي يارانه‌ها به دنبال ماجراجويي هستند، اظهار داشت: اين عده به قدري از ياد خدا غافل شده‌اند كه تصور مي‌كنند اگر اين دولت در موضوع هدفمندي يارانه‌ها به‌طور كامل موفق شود در انتخابات آينده موثر خواهد بود، چنين تصوراتي كه انسان همه امور را به قدرت و انتخابات مرتبط كند، اوج سقوط و غفلت از عنايت الهي و امام عصر(عج) است.

دكتر احمدي‌نژاد، افزود: به رغم تبليغاتي كه عده‌اي درخصوص هدفمندي يارانه‌ها انجام مي‌دهند، بدون ترديد آينده اجراي هدفمندي يارانه‌ها بسيار بهتر از شرايط كنوني خواهد بود و دولت تازه كنترل تورم را از فروردين‌ماه سال آينده شروع خواهد كرد.

رئيس جمهوري تصريح كرد: بايد هدفمندي يارانه‌ها را با همين قوت ادامه داد تا به جايي برسيم كه تمام رفتارها و شيوه‌هاي استفاده از انرژي در همه بخش‌ها به‌طور كامل اصلاح شود.

دكتر احمدي‌نژاد، خاطرنشان كرد: استانداران بايستي در كنار اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و پيگيري موضوع مسكن، به بخش اشتغال توجه بيشتري داشته باشند تا به فضل الهي در دو سال آينده مشكل بيكاري كشور به‌طور اساسي برطرف شود و در اين زمينه مي‌توان از منابع صندوق توسعه ملي استفاده كرد ضمن اين كه بايد توجه داشته باشيد كه بايد به دنبال ايجاد اشتغال ماندگار و منطبق بر نياز كشور بود.

رئيس جمهوري همچنين اصلاح سيستم بانكي و مالياتي را در دو سال آينده مورد تاكيد قرار داد و گفت: اگر سيستم بانكي و مالياتي در كنار هدفمندي يارانه‌ها اصلاح شود، اقتصاد ايران در 6ـ5 سال آينده زير رتبه دهم دنيا قرار خواهد گرفت.

دكتر احمدي‌نژاد،‌ افزود: اگر در بخش مالياتي بتوان فرهنگي را نهادينه كرد كه همه مردم ماليات بپردازند فاصله طبقاتي از جامعه ريشه‌كن خواهد شد.

رئيس جمهوري خاطرنشان كرد: بايد در دو سال آينده موضوع مسكن، اشتغال، ماليات و سيستم بانكي، اصلاح شود و در اين زمينه مردم در صحنه‌هاي مختلف بارها نشان داده‌اند كه از شايستگي و ظرفيت اقدامات بزرگ برخوردار هستند.

دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اظهارات خود با گراميداشت فرارسيدن ايام دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامي جدي‌ترين و بالنده‌ترين حقيقتي است كه با آن زندگي مي‌كنيم و بدون آن موجوديت، هويت، استقلال و عزت ملي معنا و مفهومي ندارد.

رئيس جمهوري افزود: همواره بايد افق‌هاي بلند و آرماني انقلاب را مدنظر داشت و چه بسا و به هر ميزاني كه از اين افق‌هاي بلند فاصله ايجاد شود، به همان ميزان با مشكل مواجه خواهيم بود.

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين كه انقلاب اسلامي بدون انديشه و آرمان مهدوي معنايي ندارد، اظهار داشت: بدون شك انقلاب اسلامي در متن حركت آخر و انقلاب جهاني توحيدي قرار دارد و همه عظمت انقلاب به خاطر انديشه مهدوي است و بدون آن جاذبه‌اي ندارد و هر روز اين انديشه و آرمان، درخشنده‌تر از گذشته در برابر ملت ايران و بشريت قرار دارد.

رئيس جمهوري خاطرنشان كرد: پايه و اساس نظام ولايت فقيه، متصل كردن بشريت و جامعه به حقيقت انديشه مهدوي است و هيچ انگيزه‌اي براي حركت جز آرمان مهدوي نمي‌تواند حركتي ماندگار، جهاني و بنيادين ايجاد كند.

دكتر احمدي‌نژاد، گفت: اگر انقلاب اسلامي از منظر سياسي نيز مورد بررسي قرار بگيرد نشان مي‌دهد كه تنها انديشه و مكتبي كه مي‌تواند در دنيا عرضه شده و ملت‌ها را با خود همراه كند، انديشه مهدوي است چرا كه همان حقيقت اسلام ناب و توحيد است.

رئيس جمهوري خاطرنشان كرد: بايد در مسير شناخت و بيان حقيقت انديشه مهدوي تلاش كرد و به سرعت به سمت انديشه و عمل جهاني حركت كرد، چرا كه بدون پيگيري اصلاح جهان نمي‌توان ايران را به قله مطلوب رسانيد و اين نيازمند بازشناسي و معرفي انديشه مهدوي است.

پيش از سخنان رئيس جمهوري، مصطفي محمد نجار، وزير كشور درسخناني در اين همايش با اشاره به اجراي موفقيت‌آميز قانون هدفمندسازي يارانه‌ها، اظهار داشت: هدفمندسازي يارانه‌ها بي‌ترديد منشاء تحولات مثبت بي‌شماري در عرصه كشور شده و خواهد شد.

وي با ارائه گزارشي از عملكرد وزارت كشور و استانداران در اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و كميته حمل و نقل و سوخت، گفت: با اجراي برنامه‌هاي طرح تحول اقتصادي، شاهد ارتقاء سطح رفاه و آسايش بيشتر مردم خواهيم بود.وي توسعه ناوگان حمل و نقل شهري: نوسازي ناوگان بين شهري، تهيه طرح تحول اجتماعي، طرح اطلس اجتماعي كنترل، انسداد مرزها، طرح ملي سرشماري اتباع بيگانه، لايحه نظام جامع انتخاباتي، لايحه تقسيمات كشوري، اجراي طرح سرشماري ملي از سمن‌ها و ساماندهي بازارچه‌هاي مرزي را از جمله اقدامات قابل توجه وزارت كشور در ماه‌هاي اخير برشمرد.


نوشته شده در   سه شنبه 12 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode