ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1389     |     کد : 14866

پيام پنهان اوباما به مبارك كاري از ما ساخته نيست

منابع ديپلماتيك مرتبط با محور مقاومت به كيهان گفتند باراك اوباما با ارسال پيامي پنهان به رئيس جمهور مصر از امكان مقاومت در مقابل خيزش عظيم مردمي ابراز نااميدي كرده است.

 منابع ديپلماتيك مرتبط با محور مقاومت به كيهان گفتند باراك اوباما با ارسال پيامي پنهان به رئيس جمهور مصر از امكان مقاومت در مقابل خيزش عظيم مردمي ابراز نااميدي كرده است.
اين منابع كه به دلايل شغلي با ديپلمات هاي غربي در منطقه ارتباط دارند تاكيد كردند ديپلمات هاي غربي از ارسال پيامي از جانب اوباما به مبارك خبر مي دهند كه وي در آن گفته «چاره اي جز تغيير در مصر نيست و از دست آمريكا و اسرائيل هم براي جلوگيري از آن كاري برنمي آيد.»
اين ديپلمات ها مي گويند اين پيام روزهاي يكشنبه يا دوشنبه به قاهره واصل شده و هنوز از جزئيات دقيق آن اطلاعي در دست نيست.
به عقيده برخي منابع ديپلماتيك كه كيهان با آنها گفت وگو كرده علت اصلي اين پيام سري آن است كه آمريكا فهميده است با افزايش تعداد معترضان به چند ميليون نفر و فراگيرشدن آن در سراسر مصر ديگر از ابزارهاي نظامي و امنيتي كاري ساخته نيست. علاوه بر اين، آمريكايي ها در پي آن هستند كه مبارك را وادار كنند امكان مانور بيشتري به مهره جايگزين مدنظر آنها يعني محمد البرادعي بدهد.
خبر ديگر اينكه با ارسال تجهيزات نظامي از سوي اسرائيل به مصر و حضور پررنگ تر ارتش در خيابان ها، احتمال به راه افتادن حمام خون قوت گرفت.
به گزارش خبرگزاري ها، سرهنگ « عمر عفيفي» افسر سابق مصر گفت: دو هواپيما حامل سلاح هاي مجهز به تلسكوپ از سرزمين هاي اشغالي و از طريق قبرس وارد شهر قاهره شده است، تا براي كشتار مردم و شكار رهبران معترضان مورد استفاده قرار گيرد.
افسر سابق مصري به شبكه خبري الجزيره توضيح داد كه اين طرح مشترك مقامات اسرائيلي و حسني مبارك است كه از سوي عمر سليمان معاون رئيس جمهور مصر برنامه ريزي شده است كه بيشتر وقت خود را به جاي قاهره در تل اويو صرف مي كند.
وي افزود: با به كارگيري اين سلاح ها در روزهاي آينده، شاهد جاري شدن حمام خون در قاهره خواهيم بود.
از سوي ديگر، «لوي ديب» رئيس شبكه بين المللي حقوق و توسعه در گفت وگويي، بازگشت نيروهاي پليس به خيابان هاي مصر و حضور آنها را بسيار خطرناك توصيف كرد و دليل بازگشت آنها را بكارگيري سلاح هاي ارسالي از سوي اسرائيل بر ضد تظاهركنندگان دانست.
كارتر: مبارك رفتني است
«جيمي كارتر» رئيس جمهور سابق آمريكا كه در سال 1978 ميانجي قرارداد صلح بين اسرائيل و مصر شده است، ناآرامي سياسي و قيام در مصر را زمين لرزه اي دانست كه احتمالا حسني مبارك را مجبور به كناره گيري خواهد كرد.به گزارش خبرگزاري رويتر از شهر «پلينز» در ايالت «جورجيا» ، كارتر اين سخنان را در كليساي محل بيان كرد و گفت: فكر مي كنم، ناآرامي هاي مصر فروكش كند، ولي حسني مبارك مجبور به كناره گيري خواهد شد.
كارتر گفت: آمريكا مي خواهد مبارك در قدرت بماند، ولي مردم تصميم خود را گرفته اند و ناآرامي هاي مصر، ژرف ترين وضعيت موجود در خاورميانه از سال 1981 تاكنون محسوب مي شود.
اين در حالي است كه بسياري از مسئولان و سياستمداران آمريكايي بر اين باورند كه پس از بحران اقتصادي سال گذشته در آمريكا و جهان، سقوط مبارك مهم ترين متحد كاخ سفيد و رژيم صهيونيستي در خاورميانه، مهلك ترين ضربه براي اين ابرقدرت است.روزنامه لبناني «الاخبار» نيز با انتشار يك سند رسمي فوق محرمانه متعلق به وزارت كشور مصر، طرح دولت حسني مبارك براي سركوب و مقابله با اعتراضات مردمي با به راه انداختن حمام خون را افشا كرد.
در همين حال روز دوشنبه، شبكه خبري الجزيره، تصاوير زير گرفتن مردم با خودروهاي زرهي متعلق به گارد رياست جمهوري و نيروهاي امنيتي را پخش كرد.
منابع خبري از ادامه تماس هاي مقام هاي عاليرتبه نظامي آمريكا و اسرائيل با وزير دفاع كنوني مصر (عدنان سامي) كه فردي خونريز و بي رحم است و ارائه راهكارهايي براي قتل عام مردم و مقابله با ناآرامي ها در روز دوشنبه خبر دادند. در زمينه سياسي نيز، اوباما كه از دست دادن مبارك را موجب خفت و خواري خود در سياست خارجي مي داند، اقدام به رايزني هاي سياسي با پادشاه عربستان، رژيم صهيونيستي و سران اروپا كرده است.
مردم مصر: ادامه تظاهرات
تا سقوط مبارك
در حالي كه تظاهرات و اعتراضات مردمي در نقاط مختلف مصر وارد هفتمين روز خود شده است، مخالفان مبارك سه شنبه (امروز) را روز اعتصاب و تظاهرات ميليوني ناميدند. تظاهركنندگان مصري بدون توجه به مقررات منع رفت و آمد عمومي كه از ساعت 3 بعدازظهر تا هشت صبح اعلام شده است، از نقاط مختلف قاهره خود را به ميدان التحرير (آزادي) رسانده تا با صداي بلند، شعار «مرگ بر مبارك» را سر بدهند.
آخرين خبر ها
¤ خالد ابوهلال دبيركل جنبش فلسطيني «احرار» گفت: حوادث مصر، پيامدها و تاثيرات گسترده اي بر قضيه فلسطين دارد و اين موضوع باعث دستپاچگي صهيونيست ها شده است.
¤ شبكه الجزيره: هواپيماهاي اسرائيلي حامل اسلحه براي سركوب تظاهركنندگان وارد قاهره شده اند.
¤ ديكتاتور مصر با بالا گرفتن اعتراضات مردمي و در يك عقب نشيني آشكار اعلام كرد كه حاضر است با احزاب مخالف گفت وگو كند.
¤ مردم و مصري هاي مقيم در كشورهاي اتريش، اسپانيا، تركيه، الجزاير، كره جنوبي، اندونزي و مالزي با برپايي تظاهرات در مقابل سفارت مصر همبستگي خود را با مخالفان مبارك اعلام كردند.
¤ تحليل گران: آمريكا مي خواهد با كنار آمدن با البرادعي و مخالفان مبارك، انقلاب مردم مصر را به نفع خود مصادره كند.
¤ فرودگاه بين المللي قاهره طي روزهاي گذشته كه بسياري از اعضاي خانواده مبارك، نزديكان وي و همچنين خارجيان مقيم براي خروج از مصر به آن پناه برده اند، بر اثر شلوغي و ازدحام دچار هرج و مرج شده است.






نوشته شده در   سه شنبه 12 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode