ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 11 بهمن 1389     |     کد : 14798

شمارش معكوس براي سقوط مبارك مردم مصر مسلح شدند

با گسترش اعتراض ها عليه مبارك، شش شهر مصر به دست معترضان سقوط كرد و مردم براي سرنگوني قطعي رژيم حاكم مسلح شدند.

با گسترش اعتراض ها عليه مبارك، شش شهر مصر به دست معترضان سقوط كرد و مردم براي سرنگوني قطعي رژيم حاكم مسلح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم شهرهاي دمياط، العريش، اسيوط، سوئز، اسماعيليه، اسكندريه و بسياري ديگر از مناطق مصر در ششمين روز از قيام عليه رژيم فاسد مبارك با حمله به مقرهاي پليس و مراكز امنيتي خود را براي نبرد مسلحانه به عوامل باقيمانده آماده كردند.
در شهر العريش در نزديكي مرز فلسطين اشغالي، مردم مسلح، ضمن حفاظت از مراكز و تاسيسات عمومي نظير آب و برق و گاز، كنترل شهر را به دست گرفته اند.
در شهر سوئز در صد كيلومتري قاهره كه از نخستين روزهاي قيام مردمي دستخوش ناآرامي شده است، مردم به صورت مسلحانه كنترل امور را به دست گرفته و مانع از سرقت اموال عمومي از سوي ماموران امنيتي شده اند.
همچنين در شهرهاي اسيوط، اسماعيليه، اسكندريه و ساير مناطق مصر، مردم خود را به سلاح هاي گرم و سرد مسلح كرده اند و از نيروهاي امنيتي و پليس در آنها كسي ديده نمي شود.
در اين ميان تاكنون آمار دقيقي از تعداد قربانيان درگيري هاي مردم با عوامل رژيم مبارك ارائه نشده است، اما منابع خبري حداقل از كشته شدن 150 نفر خبر دادند و آمار زخمي ها نيز روز به روز افزايش مي يابد.
بيمارستان هاي قاهره و مناطق زيادي از كشور مصر از مردم خواستند با مراجعه به مراكز درماني و بيمارستان ها، خون خود را براي مداواي مصدومان اهدا كنند.
در قاهره نيز براي ششمين روز متوالي، مردم با استقرار در ميدان مركزي اين شهر (التحرير) به اعتراضات خود براي سرنگوني رژيم فرعوني مبارك ادامه دادند.
براساس اين گزارش ميدان التحرير (آزادي) كه به سمبلي براي مبارزه با رژيم مبارك تبديل شده است، روز يكشنبه نيز شاهد تجمع جوانان و ساير اقشار مختلف مردم بود.
همچنين با وجود استقرار ارتش و نيروهاي امنيتي در مقابل وزارت كشور، مردم معترض مصر در قاهره، با تجمع در مقابل وزارت كشور تلاش مي كنند كه آن را به تصرف خود در بياورند، اما تك تيراندازان مستقر در اين ساختمان خالي هرچند گاه با شليك گلوله هاي جنگي آنها را وادار به عقب نشيني مي كنند.
مردم مصر روز يكشنبه با هجوم به زندان هاي اين كشور، هزاران زنداني را از بند آزاد كردند كه يكي از اين زندان ها در جاده قاهره به اسكندريه (وادي النطرون) قرار داشت و در آن چند هزار نفر زنداني محبوس بودند.
در اين زندان كه بزرگترين زندان كشور مصر محسوب مي شود، رژيم مبارك بسياري از فعالان مسلمان را در كنار جنايتكاران و سارقان به بند كشيده بود.
از سوي ديگر، حسني مبارك در اقدامي تاكتيكي، رئيس دستگاه امنيتي مصر را به عنوان معاون خود برگزيد.
به گزارش تلويزيون دولتي مصر، «عمر سليمان» كه از او به عنوان جانشين حسني مبارك در مصر نامبرده مي شود، از كساني است كه براساس قانون اساسي در صورت استعفا و مرگ رئيس جمهور جايگزين او خواهد شد.
حسني مبارك كه براي گذراندن وقت و يافتن زمان مناسب براي سركوب مردم روز شنبه «احمد شفيق» را مامور تشكيل كابينه كرده است و نخست وزير «سامي عنان» و «ژنرال عبدالرحمن» دو تن از نظاميان وفادار به مبارك را به ترتيب به عنوان وزراي دفاع و كشور منصوب كرده است، هنوز نتوانسته است به اعتراضات مردمي پايان دهد و آخرين گزارش ها در روز يكشنبه حكايت از خشم بيشتر مردم از اقدامات تازه رژيم مي كند.
آخرين خبرها
¤ رژيم مبارك براي جلوگيري از انعكاس اخبار و گزارش هاي تحولات داخلي مصر، اقدام به تعطيلي دفتر شبكه الجزيره در اين كشور كرد.
¤ در مقابل ساختمان تلويزيون دولتي مصر در قاهره، ده ها تانك و خودرو زرهي مستقر شده اند.
¤ تظاهركنندگان مصري بدون توجه به مقررات حكومت نظامي و تهديد رژيم، حتي فرزندان كوچك خود را به دوش گرفته و در تظاهرات شعار «مرگ بر مبارك» سر مي دهند.
¤ مردم مصر بر روي بسياري از تانك ها و نفربرهاي زرهي ارتش، شعار يسقط مبارك (مرگ بر مبارك) را به نشانه سقوط رژيم نوشته اند.
¤ دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي با تشكيل اتاق مصر به رياست باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا و نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، ضمن نگراني عميق از تحولات جاري در مصر و سقوط رژيم مبارك به دنبال راه حلي براي سركوب قيام مردمي هستند.
¤ ديپلمات هاي اسرائيلي و خانواده هاي شان با پروازهاي ويژه مصر را به سوي سرزمين هاي اشغالي ترك كردند.
¤ در بسياري از شهرهاي آمريكا، اروپا و پايتخت هاي آسيايي، مردم با تجمع در مقابل سفارتخانه هاي مصر همبستگي خود را از انقلاب مردم مصر اعلام كردند.
¤ «محمد البرادعي» رئيس جنبش ملي تغيير، شايعات مربوط به ساخت و پاخت با آمريكا و غرب براي به دست گرفتن قدرت در مصر را تكذيب كرد.
¤ ديپلمات ها و خبرنگاران مستقر در مصر، از خارج شدن امور از كنترل دولت و سرنگوني قريب الوقوع رژيم 30 ساله مبارك خبر مي دهند.
¤ صدها هزار شهروند مصري به هزاران معترض كه در ميدان مركزي قاهره مستقر شده اند، پيوستند و فرياد «مرگ بر مبارك» سردادند.
¤ در پي وخامت اوضاع در مصر، ديپلمات هاي رژيم صهيونيستي، از ترس جان خود، خاك اين كشور را ترك كردند.
¤ منابع فرودگاهي در قاهره از فرار تعداد زيادي از سران، مقامات، بازرگانان، تجار و گردشگران از مصر خبر دادند.
¤ اسلامگرايان مصر، تعرض به نيروهاي ارتش و پليس كه به صفوف مردم پيوسته اند را حرام دانستند. 


نوشته شده در   دوشنبه 11 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode