ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 آبان 1389     |     کد : 10634

ارسال 965 اثر به جشنواره فيلم رويش

قائم مقام دبير جشنواره فيلم ديني رويش از ارسال 965 اثر در بخش داخلي به ششمين دوره اين جشنواره خبر داد.

 قائم مقام دبير جشنواره فيلم ديني رويش از ارسال 965 اثر در بخش داخلي به ششمين دوره اين جشنواره خبر داد.
به گزارش فارس از مشهد ، جواد رفايي ظهر امروز در نشست خبري ششمين جشنواره فيلم ديني رويش در حوزه هنري مشهد ، اظهار داشت: علاوه بر اين در بخش بين‌المللي نيز 50 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.
قائم مقام دبير جشنواره فيلم ديني رويش با بيان اينكه امسال در جشنواره رويش فقط سه بخش داستاني، مستند و پويانمايي انيميشن در نظر گرفته شده است، افزود: در بخش داستاني 18 فيلم در مجموع 282 دقيقه، در بخش مستند 17 فيلم در مجموع 50 دقيقه و در حوزه پويانمايي و انيميشن 12 فيلم در مجموع 61 دقيقه انتخاب شدند.
رئيس حوزه هنري خراسان رضوي با بيان اينكه امسال خراسان رضوي حضور چشمگيري در ششمين جشنواره فيلم ديني رويش دارد، گفت: خراسان رضوي امسال 33 اثر به جشنواره ارسال كرده ‌است كه بعد از تهران رتبه دوم را از آن خود كرد و علاوه بر آن يكي از آثار حوزه هنري نيز به مرحله نهايي راه يافت.
رفايي در باره تغييرات اعمال شده در بخش‌هاي جشنواره، تصريح كرد: رويكرد جشنواره فيلم ديني رويش به سمت تخصصي شدن مي‌رود به گونه‌اي كه در سال‌هاي گذشته كه در بخش‌هاي فيلمنامه، طرح و كليپ نيز ارسال آثار داشتيم در سال‌‌جاري حذف شدند و فقط به اصل موضوع يعني فيلم مي‌پردازد.
وي درباره بين‌المللي شدن ششمين دوره جشنواره فيلم رويش خاطرنشان كرد: امسال بخش جنبي فيلم‌هاي كوتاه ديني كشورهاي ديگر نيز در جشنواره گنجانده شده بود كه تاكنون شش كشور تاجيكستان ، هند ، زيمباوه، سودان، عربستان و افغانستان آثاري را به دبيرخانه ارسال كرده‌اند.
رفايي با بيان اينكه از هفته آخر آبان ماه 10 داستان نويس جوان افغاني به مدت يك هفته در مشهد آموزش داستان نويسي مي‌بينند ، افزود: بايد چنين طرحي نيز در مورد فيلم رويش پياده شود تا در بسياري از كشورها پايگاهي را ايجاد كرده و هنرمنداني را تربيت كند تا به سمت ديدگاه‌ها و اهداف مدنظر ما حركت كرده و آثاري را توليد كنند.
وي با بيان اينكه در بحث بين‌المللي كردن رويش صرفا موضوع خاص ديني اسلام را مدنظر داريم، افزود: ما در رويش به دنبال انتقال ارزش‌هاي اسلامي هستيم لذا آثاري كه به دبيرخانه جشنواره رسيده است چندان مدنظر سياست‌هاي جشنواره نبود اما براي افزايش كيفيت هفتمين دوره، فراخوان‌ها را زودتر اعلام مي‌كنيم تا علاقه‌مندان را در كشورهاي ديگر جذب كنيم.
رفايي تأكيد كرد: فراخوان بخش بين‌الملل جدا اعلام شد و آثار نيز به صورت جداگانه داوري مي‌شوند و جوايز اهدايي نيز صرفا به منزله تقدير است.
قائم مقام دبير جشنواره فيلم رويش از برگزاري هشت جلسه نقد خبر داد و گفت: در اين جلسات نقد، يك روحاني نيز حضور دارد تا از منظر ديني نيز آثار را مورد نقد و بررسي قرار بگيرند.
وي از برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي طي دوره در پنج استان كشور به صورت منطقه‌اي خبر داد و تصريح كرد: امسال هر استاني كه در حوزه هنري فيلمي داشت قبل از جشنواره مورد نقد و بررسي قرار گرفت.
رفايي گفت: حوزه هنري خراسان، قراردادي را با حوزه علميه قم امضا كرده است كه بر مبناي آن، 47 فيلمي كه به دوره دوم راه ‌يافته مورد نقد طلاب قرار بگيرد و علاوه بر آن نيز 15 جلسه نيز براي فيلم‌هاي داراي جوايز برگزار مي‌شود.
قائم مقام دبير جشنواره فيلم رويش اظهار اميدواري كرد: تا پايان سال 89 بتوانيم گزارش تحليلي بر مبناي ديني از 47 اثر برگزيده در قالب كتاب منتشر كنيم و همزمان با دوره هفتم جشنواره بين فيلمسازان و شركت‌كنندگان توزيع مي‌شود.
وي تأكيد كرد: ضروري است ارتباطي خاص بين اسلام و هنر برقرار شود و حوزه علميه نيز بايد خوراك و منابع را در اختيار فيلم‌سازان قرار دهد به ويژه كه هنرمندان مي‌توانند بسياري از خرافات جامعه را در قالب فيلم در اختيار حوزه علميه قرار دهند.براي ششمين جشنواره فيلم رويش حدود 400 ميليون تومان در مجموع اعتبار صرف شده است كه براي چند روز برگزاري جشنواره نيز حدود 150 ميليون تومان هزينه مي‌شود.فيلم‌هاي رويش همزمان در رايزني‌هاي فرهنگي و سفارتخانه‌هاي 11 كشور ديگر نيز اكران مي‌شوند.
رفايي با بيان اينكه امروز سينما بالاترين و تأثيرگذارترين هنر در مقابله با بحث تهاجم فرهنگي دشمنان است، گفت: دشمنان امروز از حربه سينما براي ضعيف و بي‌محتوا كردن اسلام و نظام اسلامي تلاش مي‌كنند و هدف رويش اين است كه به وسيله هنر بتوانند مفاهيم عالي ديني را كه شامل تفكر، تعقل و اصل دين است رواج دهد.
رئيس حوزه هنري خراسان رضوي تصريح كرد: حوزه هنري لازم است براي دروس ديني مدارس، فيلم‌هايي آماده كند تا در كلاس‌هاي درس پخش شوند و اين آثار از زيرنظر سه گروه روحانيون، معلمان ديني و روانشناسان مي‌گذرد.
ششمين دوره جشنواره فيلم رويش از سوم آبان ماه در مشهد آغاز مي‌شود.


نوشته شده در   يکشنبه 2 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode