ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 مهر 1389     |     کد : 10531

يازدهمين كنفرانس ملي مهندسي ساخت و توليد ايران آغاز به كار كرد

يازدهمين كنفرانس ملي مهندسي ساخت و توليد ايران با حضور نزديك به 400 محقق و پژوهشگر از امروز به مدت سه روز در دانشگاه تبريز آغاز به كار كرد.

يازدهمين كنفرانس ملي مهندسي ساخت و توليد ايران با حضور نزديك به 400 محقق و پژوهشگر از امروز به مدت سه روز در دانشگاه تبريز آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي دانشگاه تبريز، علي رستمي معاون پژوهش و فناوري دانشگاه تبريز در مراسم افتتاحيه اين كنفرانس با اشاره به پيشينه درخشان مراكز آموزشي، علمي و تحقيقاتي در اين منطقه و به ويژه در شهر تبريز گفت: دانشگاه تبريز وارث دانشگاه 800 ساله ربع رشيدي است و هم‌اكنون نيز به عنوان دومين دانشگاه از لحاظ قدمت به سبك مدرن امروزي در ايران فعاليت دارد.
وي با اشاره به برخي ظرفيت‌هاي اين دانشگاه افزود: پنج استاد از اين دانشگاه به عنوان دانشمندان جهان اسلام، 15 استاد نمونه كشور و سه چهره ماندگار، هشت قطب علمي، آزمايشگاه‌هاي مجهز علمي و بيش از 18 هزار دانشجو اين دانشگاه را به عنوان دانشگاه جامع و مادر در منطقه و كشور تبديل كرده است.
رستمي، نقش دانشگاه تبريز را در توسعه، پيشرفت و آباداني منطقه و كشور در عرصه‌هاي مختلف حياتي خواند و اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي نقش تعيين‌كنند‌ه‌اي در توسعه و آباداني هر منطقه بر عهده دارند كه بايد تمام ظرفيت‌هاي آن براي توسعه همه جانبه آن منطقه براي رفاه و سعادت انسان‌ها به كار گرفته شود.
وي، تربيت نيروي انساني توانمند و متخصص با توجه به نياز روز جامعه، وجود فناوري برتر و صنعت را از جمله عوامل موثر توسعه كشورها برشمرد و گفت: براي تحقق اين امر تلاش، برنامه‌ريزي، سياست‌گذاري درست و عزم ملي ضروري به نظر مي‌رسد كه با آزاد كردن اين منابع توسعه همه جانبه در آن كشور به وجود آيد.
دبير يازدهمين كنفرانس ملي مهندسي ساخت و توليد ايران، ايجاد فرصتي مناسب براي تبادل اطلاعات و دستاوردهاي پژوهشي بين انديشمندان، محققان، صنعتگران و دست‌اندركاران در زمينه مهندسي ساخت و توليد را از جمله اهداف اين كنفرانس اعلام كرد و اظهار داشت: اين كنفرانس با محوريت طراحي و ساخت به كمك كامپيوتر، ماشين‌كاري سنتي و نوين، فرآيندهاي شكل‌دهي مواد فلزي و غيرفلزي، فرآيندهاي متالوژيكي ساخت، اتوماسيون در ساخت و توليد، كاربردهاي صنعتي در ساخت و توليد، مديريت و نيازهاي توسعه‌اي در ساخت و توليد برگزار مي‌شود.
كريم شلش‌نژاد، برگزاري چند كارگاه آموزشي و گشايش نمايشگاه تخصصي ساخت و توليد را از ديگر برنامه‌هاي يازدهمين كنفرانس ملي مهندسي ساخت و توليد ايران ذكر كرد و گفت: در مرحله اول يك‌هزار و 522 چكيده مقاله به دبيرخانه اين كنفرانس ارسال شد كه از اين تعداد 747 مقاله در مرحله اول داوري در اولويت پذيرش قرار گرفت و در مرحله دوم 535 مقاله كامل به دبيرخانه كنفرانس ارسال شد كه از اين تعداد 172 مقاله به صورت شفاهي و 256 مقاله نيز به صورت پوستر در طول مدت سه روز برگزاري اين كنفرانس ارائه مي‌شود.
وي با بيان اينكه دانشگاه تبريز همزمان با دانشگاه اميركبير تهران در سال 1362 متولي برنامه آموزشي رشته ساخت و توليد در مقطع كارشناسي شده است، افزود: در سال 1380 برنامه دوره كارشناسي ارشد مهندسي ساخت و توليد نيز در اين دانشگاه آغاز شد كه هم‌اكنون مراحل اخذ مجوزهاي لازم براي راه‌اندازي دوره‌هاي مقطع دكترا در حال انجام است.
شلش‌نژاد گفت: دوازدهمين كنفرانس ملي و سومين كنفرانس بين‌المللي مهندسي ساخت و توليد ايران در دانشكده مهندسي مكانيك، پرديس دانشكده‌هاي فني دانشگاه تهران در دي ماه سال 1390 برگزار مي‌شود.
يازدهمين كنفرانس ملي مهندسي ساخت و توليد ايران از 27 تا 29 مهرماه سال‌جاري در دانشگاه تبريز برگزار مي‌شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 28 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode