ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 7 تير 1395     |     کد : 104430

اختراع های باور نکردنی هندی ها +عكس

هندی ها از دیر باز در اختراع و نوآوری های تازه از سرآمدان جهان بوده اند اختراعاتی کرده اند در دنیای امروز بسیار پرطرفدار هستند و بعضی از آنها نیز جزو ملزومات اولیه حیات به حساب می‌آیند.

هندی ها از  دیر باز در اختراع و نوآوری های تازه از سرآمدان جهان بوده اند اختراعاتی کرده اند  در دنیای امروز بسیار پرطرفدار هستند و بعضی از آنها نیز جزو ملزومات اولیه حیات به حساب می‌آیند.

در زیر به هفت اختراع حیرت انگیز هندی ها اشاره می کنیم .



۱. یوگا

ورزش یوگا از تاریخ کهن هند سرچشمه می‌گیرد و ریشه‌ای عمیق در ادیان بودایی‌، هندو و جین دارد. از دیدگاه آیین بودایی یکی از راه های توقف رنج اندیشه‌ی درست و تمرکز درست است و اینها همان مفاهیمی هستند که ورزش یوگا بر پایه‌ی آنها ساخته ‌شده است.


اختراع های باور نکردنی هندی ها



۲. رادیو

 

هر چند که امروزه همه‌ گولیلمو مارکونی را مخترع سیستم بی‌سیم تلگرافی یا همان رادیو می‌دانند اما برای اولین بار یک دانشمند بنگالی به نام جاگادیش چاندرا از محدوده طول موج امواج مایکروویو برای آتش زدن باروت و به صدا درآوردن زنگ استفاده کرد. در سال ۱۸۹۴ جاگادیش چاندرا در یک مقاله در یک نشریه‌ی بنگالی گفت: "نور نامرئی به راحتی ‌می‌تواند از دیوار های آجری، ساختمان ها و... عبور کند. بنابراین پیام را نیز می‌توان به وسیله آن و بدون نیاز به سیم منتقل کرد". نویل مات، برنده جایزه نوبل در سال ۱۹۷۸، در مورد چاندرا می‌گوید که "او ۶۰ سال از زمان خود جلوتر بود".


اختراع های باور نکردنی هندی ها



۳. فیبر نوری


 ناریندر سینگ کاپانی که از او به عنوان پدر فیبر نوری نیز یاد می‌شود یک فیزیکدان و کارآفرین اهل پنجاب هندوستان بود که برای اولین بار کار بر روی فیبرنوری را آغاز کرد. کاپانی بیش از ۱۰۰ مقاله‌ی علمی و ۴ کتاب نیز منتشر کرده است.


 


اختراع های باور نکردنی هندی ها

۴. بازی مار پله

از بازی مار پله برای آموختن آموزه های هندو به کودکان استفاده می‌شده. در این بازی پله نماد تقوا و فضیلت و مار نماد شیطان است و شما باید به "ویکونثا" که در آموزه های هندو به معنی آسمان است برسید.


اختراع های باور نکردنی هندی ها


۵. پورت های یو اس بی


پورت های یو اس بی که باعث ایجاد انقلابی در برقراری روابط دستگاه های الکترونیکی با یکدیگر شدند، اولین بار توسط فردی هندی به نام آجای بات ساخته شدند.




اختراع های باور نکردنی هندی ها

۶. سیفون توالت


شواهد باستانی نشان داده است که تمدن های هندی ساکن دره‌ی ایندوس از توالت های سیفون دار که به یک سیستم فاضلاب پیچیده وصل بوده استفاده می‌کردند.



اختراع های باور نکردنی هندی ها

۷. شامپو

 نمونه های اولیه شامپو در قرن ۱۵ میلادی در هندوستان ساخته شد. این نمونه های اولیه از جوشاندن گیاهی به نام اسپیدونس به دست می‌آمد و سپس ماده‌ای به نام آملا که نوعی از انگور فرنگی هندی است به آن اضافه‌ می‎‌شد.




اختراع های باور نکردنی هندی ها


1234567


نوشته شده در   دوشنبه 7 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode