ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 مهر 1389     |     کد : 10294

حضور رسانه‌هاي اسلامي و اعتقادي در عرصه رسانه‌اي دنيا بايد پر رنگ‌تر شود

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با خطير ارزيابي کردن وظيفه خبرنگاران گفت: بزرگترين وظيفه خبرنگاران مقابله با تحريفات خبري و تبليغات منفي دنياي غرب است از اين رو حضور رسانه‌هاي اسلامي و اعتقادي در عرصه رسانه اي دنيا بايد پر رنگ تر شود.

مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با خطير ارزيابي کردن وظيفه خبرنگاران گفت: بزرگترين وظيفه خبرنگاران مقابله با تحريفات خبري و تبليغات منفي دنياي غرب است از اين رو حضور رسانه‌هاي اسلامي و اعتقادي در عرصه رسانه اي دنيا بايد پر رنگ تر شود.
به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي ، حجت الاسلام حميد عظيمي روز يکشنبه 18 مهر در جمع رابطين خبري ادارات تبليغات اسلامي شهرستان هاي آذربايجان شرقي اظهار داشت: دنياي کنوني بر محور تبليغات مي گذرد و در اين ميان نقش رسانه ها و خبرنگاران بر ميزان اثرگذاري اين تبليغات بسيار حياتي است.
وي اظهار داشت: جهان غرب با علم به اين موضوع پيش از ما وارد اين عرصه شده و با استفاده از امپرياليسم خبري و قدرت رسانه اي به صورت غير مستقيم وارد جنگ شده و اعمال نفوذ مي کند.
عظيمي خاطر نشان کرد: بزرگترين تحريفات خبري توسط صهيونيسم هدايت مي شود که با اين اقدام تاثيرات بسزايي بر جهان گذاشته است.
وي افزود: دشمنان اسلام با آگاهي به اهميت و کارآيي سلاح رسانه تمام توانايي خود را براي بهره گيري از آن در سطوح مختلف به کار گرفته اند از اين رو امروزه شاهد يک امپرياليسم خبري با سرکردگي کشورهايي چون آمريکا و فرانسه و در راس آنان صهيونيسم جهاني هستيم.
مدير کل تبليغات اسلامي استان در ادامه گفت: زبده ترين تحريف کنندگان تاريخ صهيونيست ها هستند که کشورهاي غربي با تمام تشکيلات به گردپاي آنان نمي رسند.
حجت الاسلام عظيمي اضافه کرد: در عصر حاضر قدرت هاي استکباري با استفاده از رسانه به آمال و آرزوهاي خود مي رسند و با شانتاژهاي خبري خود ضمن ايجاد تنش هاي سياسي در مناطق مختلف به آرامي اهداف خود را محقق مي کنند.
وي گفت: در چنين شرايطي نبايد از نفوذ رسانه اي غافل شده و عقب بمانيم بلکه در مقام پدافند خبري با توليد اخبار صادقانه بر برانگيختن انگيزه ها و وجدان هاي بيدار تاثير بگذاريم.
حجت الاسلام عظيمي افزود: اخبار توليدي بايد روح اميد را در کالبد ملت بدمد همانگونه که انتشار اخبار مرتبط با فعاليت هاي صلح آميز هسته اي کشورمان و دست يابي دانشمندانمان به توانايي توليد موتور پيشران ماهواره و پرتاب ماهواره به فضا حس افتخار و عزت را در مردم افزايش مي دهد.
وي توليد خبر از فعاليت هاي ادارات تابعه سازمان تبليغات اسلامي را باعث تنوير افکار عمومي دانسته و انتشار اخبار اين حوزه را موجب توجه مردم به امور ديني و فرهنگي کشور اعلام کرد.
مديرکل تبليغات اسلامي استان در پايان از همه رابطين خبري شهرستان ها خواست تا در انعکاس اخبار درون سازماني و تبيين سياست هاي فرهنگي خود تلاش بيشتري داشته باشند. اين دوره با حضور تمام رابطين خبري ادارات تبليغات اسلامي شهرستان ها در موضوعات اصول خبرنويسي، ويراستاري خبري ، عکس خبري و نحوه ارسال خبر از روش هاي جديد با حضور استاداني از خبرگزاري مهر و ايرنا به مدت يک روز در محل سالن مطالعه اداره کل تبليغات اسلامي استان برگزار شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 22 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode