ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 28 فروردين 1403
سه شنبه 28 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 26 آبان 1397     |     کد : 185750

تبلیغات درمان قطعی دیابت با جراحی صحت دارد؟

فوق تخصص غدد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تبلیغات دروغین درمان قطعی دیابت از طریق جراحی متابولیک در شبکه های ماهواره ای گفت:

 فوق تخصص غدد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تبلیغات دروغین درمان قطعی دیابت از طریق جراحی متابولیک در شبکه های ماهواره ای گفت: بر اساس مطالعات 12 ساله بین المللی، فقط 30 درصد مبتلایان به دیابت که جراحی متابولیک انجام داده، بهبود یافته اند و بیماری 70 درصد سایر افراد همچنان باقی است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علیرضا استقامتی در گفت و گو با ایرنا با فریب خواندن تبلیغ درمان قطعی و صد در صدی دیابت در برخی شبکه های ماهواره ای افزود: جراحی متابولیک روشی نیست که به طور قطعی و صد در صد منجر به بهبودی بیماری دیابت شود و فقط برای درمان افراد چاقی استفاده می شود که دیابت نوع دو (اکتسابی) دارند و نمایه توده بدنی آنها بالای 40 است.
وی که عضو هیات مدیره انجمن غدد درون ریز ایران نیز هست، گفت: جراحی متابولیک یکی از روش های علمی دنیا است که سال هاست استفاده می شود و در ایران نیز جراحان زبده ای این عمل را انجام می دهند.
استقامتی اضافه کرد: جراحی متابولیک به پنج شکل انجام می شود که در شایع ترین شکل آن بخشی از معده را برمی دارند و بیماران بعد از جراحی به زندگی عادی بازنمی گردند چراکه محدودیت هایی در تغذیه خواهند داشت و چون حجم معده کم می شود بیمار حتما باید تحت نظارت پزشک باشد.
عضو هیات مدیره انجمن غدد درون ریز ایران اظهار داشت: بیماران دیابتی بعد از جراحی متابولیک باید به اندازه کافی املاح و ویتامین دریافت کنند و مراقب باشند که دچار افت قند نشوند. بعد از جراحی متابولیک ممکن است مصرف انسولین و داروی بیماران کم یا قطع شود.
استقامتی افزود: جراحی متابولیک مانند همه جراحی های دیگر، عوارضی دارد و انجام آن را به همه بیماران دیابتی توصیه نمی کنیم هرچند که درصد موفقیت این جراحی در کشور بالا است. هر بیمار شرایط خاص خود را دارد و این جراحی باید از سوی پزشک متخصص او تجویز شود.
وی با اشاره به تبلیغ درمان قطعی دیابت در برخی شبکه های ماهواره ای گفت: مدت ها پیش با دکتر معرفی شده در این تبلیغات در وزارت بهداشت جلسه ای داشتم و به او توضیح دادم که هر بیمار شرایط خاص خود را دارد و این تبلیغات سال ها متوقف شده بود اما گویا درآمد آنها کم شده است؛ جراحی متابولیک چون نیاز به شرایط خاص بیمار دارد، نباید تبلیغ عمومی شود.

 


نوشته شده در   شنبه 26 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode