ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397     |     کد : 186956

امام جمعه مرند:

رئیس جمهور و دولتمردان جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند

امام جمعه مرند با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت ها، از مسئولین و دولتمردان خواست بیشتر از صحبت ها و جلسات شان، اقدام کرده و جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند.

امام جمعه مرند با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت ها، از مسئولین و دولتمردان خواست بیشتر از صحبت ها و جلسات شان، اقدام کرده و جلوی افزایش قیمت ها را بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرند، با اشاره به روزهای تلخ و شیرین ایران در ماه اسفند ابراز داشت: ۱۲ اسفند سالروز جدایی افغانستان از ایران طبق معاهده پاریس و بریتانیاست؛ همچنین ۱۰۱ سال پیش، قحطی در ایران بروز کرد، به گونه ای که ۴۰ درصد جمعیت ایران براثر سیاست انگلیس و روسیه از بین رفتند و مردم برای خوردن گوشت مردگان به جان هم می افتادند و این گذشته تاریخ این مملکت است.

وی ادامه داد: در اسفند سال ۱۳۶۳ در دوران دفاع مقدس هم بعد از عملیات موفقیت آمیز والفجر ۸ ، عراق جنگ های شهری را آغاز کرد و با موشک های انگلیس و آلمان و فرانسه، خوزستان، تهران، تبریز و قم و بسیاری از شهرهای ایران را بمباران کرد.

امام جمعه مرند با اشاره به فشارهای بین المللی علیه انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: گروه اقدام ویژه مالی، خط و نشان برای این مملکت می کشید اما ما استقلال و آزادی مان را به راحتی به دست نیاورده ایم و باید از آن دفاع کنیم، این بیانیه ها باید برای ما درس عبرت باشد و مسئولان اختلاف ها را کنار گذاشته و به فکر مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به اینکه این قدرت بزرگ ایران، مدیون ملت و امام و شهداست، اذعان داشت: قدرت ایران اسلامی، مدیون هیچ دولت دیگری نیست، دشمنان هفته گذشته در نشست ورشو می خواستند ایران را محکوم کنند اما اعضای آن به جان هم افتادند.

وی افزود: همچنین جلسه ای در مصر با حضور سران برخی کشورهای عربی و اروپایی برای محکومیت ایران برپا شد اما همزمان نیز قهرمان جهان عرب، رئیس جمهور قانونی سوریه با رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دیدار کرد و این حرکت بزرگی بود.

خطیب نماز جمعه این هفته مرند خاطرنشان کرد: امروزکشت و کشتار در یمن، فلسطین و لیبی ادامه دارد اما قدرت های بزرگ در برابر ایران زمین گیر شده اند، نباید غفلت کنیم و باید نسبت به این عزت شاکر باشیم، ما همان هستیم که علیرغم اعلام بیطرفی در جنگ جهانی، روسای جمهور دیگر کشورها در کشور ما بدون اجازه شاه این کشور تصمیم گیری کردند.

هر ایرانی یک درخت را عملی کنیم

امام جمعه مرند در بخش دیگری با تسلیت رحلت آیت الله مومن گفت: ایشان در سال ۱۳۴۳ با امام راحل همراه و از شاگردان مبرز ایشان بود و از ابتدای انقلاب به عضویت شورای نگهبان درآمد و در رهبری آیت الله العظمی خامنه ای نیز نقش پررنگی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: مرند شهر زیبا اما در حال تخریب است، باید در حفظ منابع طبیعی تلاش کنیم، شعار «هر ایرانی یک درخت» شعار زیبایی است.

وی با اشاره به ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: تنها ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که این نهاد به دستور مستقیم امام خمینی(ره) راه اندازی شد.

امام جمعه مرند توصیه کرد: در آخرین روزهای سال علاوه بر خانه تکانی، دل تکانی نیز داشته باشیم و کینه ها را دور بریزیم، با حساب و کتاب، بیندیشیم که آیا قدمی برای آبادانی این مملکت برداشته ایم؟

مسئولین بیشتر از جلسات عمل کنند

خطیب این هفته نماز جمعه مرند در ادامه با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت ها در بازار تصریح کرد: مسئولین و دولتمردان بیشتر از صحبت ها و جلسات شان، اقدام کنند، قیمت اجناس امروز رها شده و این جلسات باید فایده ای داشته باشد، رئیس جمهور و آقایان وزرا بدانند که مردم نان جلسه را نمی خورند، باید اقدام کرد و جلوی افزایش قیمت ها را گرفت.

وی افزود: مردم نیز باید قناعت کرده و به فقرا رسیدگی کنند، مردم فهمیده ایران علیرغم وضعیت بد اقتصادی، ۳۵ درصد کمک شان به کمیته امداد امام خمینی(ره) را افزایش دادند.

امام جمعه مرند از حضور امام جمعه تبریز در مرند خبر داد و ابراز داشت: مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه شهرستان مرند، جمعه آینده ۱۷ اسفند همزمان با اول رجب سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و برخی مسئولین دیگر حوزوی، برگزار می شود.

این استاد حوزه علمیه در پایان با تبریک توفیقات و کسب مقام های کشوری و استانی امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان مرند تاکید کرد: مرند اگر شهرستان ویژه استان آذربایجان شرقی است نباید در برخی حوزه ها و عرصه ها در رتبه ۱۴ و یا ۱۵ ام باشد، مسئولین باید به مردم پاسخگو باشند.


نوشته شده در   شنبه 11 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode