ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 دي 1397     |     کد : 186146

امام جمعه مرند:

حماسه ۹ دی فتنه برنامه ریزی شده دشمن را باطل کرد

امام جمعه مرند گفت: ۹ دی که با بصیرت مردم صورت گرفت باطل السحر فتنه بود. این فتنه که بسیاری را به اشتباه انداخت برنامه ریزی شده بود.

 امام جمعه مرند گفت: ۹ دی که با بصیرت مردم صورت گرفت باطل السحر فتنه بود. این فتنه که بسیاری را به اشتباه انداخت برنامه ریزی شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته مرند با گرامیداشت سالروز ۹ دی ابراز داشت: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، شاید یکی از روزهای بزرگ انقلاب اسلامی همانند ۲۲ بهمن و آزادسازی خرمشهر باشد.

وی افزود: ۹ دی که با بصیرت مردم صورت گرفت باطل السحر فتنه بود، این فتنه که بسیاری را به اشتباه انداخت، برنامه ریزی شده بود.

امام جمعه مرند تاکید کرد: دشمنان در فتنه سال ۸۸ امنیت و استقلال ایران را هدف گرفته بودند، اما حرکت و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی ۹ دی را به وجود آورد؛ سفارش به جذب حداکثری و مدارا با اغتشاش گران، ایستادگی با شجاعت، دفاع از حق مردم و قانون مداری و روشنگری منطقی و اغناسازی افکار عمومی از جمله اقدامات تاثیرگذار ایشان بود.

حجت الاسلام نعمت زاده عنوان کرد: فتنه به دشمنان چراغ سبز نشان داد، حتی برخی به ترامپ نامه نوشتند که ملت ایران را تحریم کنید و ملت چنین افرادی را پست تر از ترامپ می بینند.

وی با اشاره به اینکه مردم بابصیرت در ۹ دی ۸۸ فتنه را دفن کردند، گفت: باید مراقب باشیم که دشمن برای سال آینده نیز برنامه و طرح و توطئه دارد، باید هوشیار باشیم که با اشتباه یک مسئول، نظام را به حراج نمی گذارند بلکه باید با آن برخورد کرد و مشاهده کردیم که سلطان دیگری از مفسدین فی الارض را در هفته جاری اعدام کردند که ۶ هزار میلیارد تومان رقم فساد آن بود.

امام جمعه مرند با اشاره به اینکه افرادی که زیر سقف نظام هستند نباید به یکدیگر خط و نشان بکشند، اظهار داشت: در فتنه سال ۸۸ جسارت به علم امام حسین(ع) مردم را بیدار کرد، باید از امام حسین(ع) مراقبت و محافظت کنیم.

حجت الاسلام نعمت زاده خاطرنشان کرد: سفارت امارات روز گذشته در سوریه بازگشایی شد، امارات همان کشوری بود که می گفت بشار اسد نباید باشد، رئیس جمهور سودان را هم دیدیم که با پول عربستان سعودی چه کرد اما به سوریه برگشت، این ها همه به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی حشدالشعبی عراق، دفاع وطنی سوریه، انصارالله یمن، حزب الله لبنان و حماس فلسطین را از برکات انقلاب اسلامی دانست و بر ضرورت شکرگزاری این عزت تاکید کرد.

امام جمعه مرند با بیان انیکه مسئولان خود را خادم ملت بدانند تا به عظمت و بزرگی برسند، گفت: آمریکا امروز در داخل کشور خود به بیچارگی افتاده اما ما به خدا وصل هستیم، امام راحل و بزرگان دست ما را گرفته و بالا کشیده اند تا به عزت امروز برسیم.

آیت الله شاهرودی کارگزار وفادار نظام بود

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری با تسلیت رحلت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی گفت: وی از خانواده بزرگ و مذهبی و از همراهان اولیه امام خمینی(ره) و شاگردان آیت الله سیدمحمدباقر صدر(ره) بود.

وی افزود: آیت الله شاهرودی در قضیه عراق و بیداری ملت این کشور با همراهی شهید صدر، نقش اول را داشت و پست های بسیار حساسی در مملکت بر عهده داشت، ۱۰ سال رئیس قوه قضاییه بود، یکی از فقهای بسیار موثر و مفید شورای نگهبان و اخیرا نیز ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشت.

امام جمعه مرند تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از ایشان بسیار راضی بودند و او را کارگزار وفادار نظام خطاب کردند، آیت الله شاهرودی با اینکه برادر سه شهید بود اما هیچ گاه در صحبت های خود به آن اشاره نکرد.

دشمنان پیام رزمایش پیامبر اعظم را دریافت کردند

امام جمعه مرند در ادامه به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در این رزمایش سپاه به فاز تهاجمی ورود پیدا کرد تا دشمن آگاه شود؛ تاکتیک هایی که استفاده شد و تجهیزات نظامی همگی تولید داخل بود.

وی افزود: دکترین نظامی ما دفاعی است اما اینگونه نیست که همیشه دفاع کنیم و آمریکایی ها پیام این رزمایش را دریافت کردند، کشورهای عربی نیز بدانند که به یوسف صفتی کشور ایران خیانت نکنند و آگاه باشند که ایران کشور قدرتمندی است.

مجلس با دقت بودجه را تصویب کند

امام جمعه مرند همچنین تصریح کرد: رئیس جمهور در هفته گذشته لایحه بودجه را در اختیار مجلس قرار دارد، انتظار می رود که نمایندگان بازدیدهای خود را کاهش داده و بودجه را به دقت مطالعه و تصویب کنند.

وی ادامه داد: اقشار ضعیف بیشترین دفاع را از نظام دارند و مسئولان نیز باید در بودجه حق و حقوق آن ها را در نظر بگیرند.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به حادثه دانشگاه آزاد تهران عنوان کرد: مسئولان باید به وظیفه خود عمل کنند تا شاهد حادثه دانشگاه آزاد اسلامی نباشیم، این حادثه را به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده های ایشان تسلیت می گویم.

امام جمعه مرند در پایان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله حسین غفاری(ره) و سالروز شهادت روحانی مجاهد عربستانی، شهید نمر به سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: نهضت سواد آموزی در سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی(ره) تاسیس شد که نشان دهنده بینش حضرت امام است که میزان سواد در کشور ما را افزایش داد.


نوشته شده در   جمعه 7 دي 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode