ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 آذر 1397     |     کد : 185813

امام جمعه مرند:

بسیج به الگوی کشورهای اسلامی تبدیل شده است

امام جمعه مرند گفت: بسیج منحصر به گروه خاصی نیست بلکه یک نهاد کاملا مردمی است که امروز به الگوی برخی کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

 امام جمعه مرند گفت: بسیج منحصر به گروه خاصی نیست بلکه یک نهاد کاملا مردمی است که امروز به الگوی برخی کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، ظهرامروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مرند در حسینیه امام خمینی(ره) با اشاره به آثار نهاد مقدس بسیج در عرصه داخلی و خارجی ابراز داشت: اگر حشد شعبی نبود ارتش سوریه و عراق، در دفاع از وطن خودشان موفق نمی شدند، حشد شعبی با الگوبرداری از فرهنگ بسیج عمل کرد.

وی افزود: مردم عراق و سوریه به ملت ایران علاقمند هستند، چرا که سرداران رشید ایران اسلامی جان خود را کف دست گرفته و از استقلال آن کشورها در برابر استکبار دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهور جدید عراق به ایران خاطرنشان کرد: وی با مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران دیدارهایی داشت، رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این دیدار فرمودند ما امنیت کشورهای اسلامی را همانند امنیت کشور خودمان می دانیم.

امام جمعه مرند ابراز داشت: امروز برخی کشورهای اسلامی مانند رژیم گذشته نیستند که در چند روز در برابر دشمن تسلیم شوند، بلکه نیروهای حماس با الگوبرداری از ایران، طی چند روز، دشمنان خود را به تسلیم واداشتند.

وی با بیان اینکه امروز به شدت به اخلاق اسلامی نیازمندیم، عنوان کرد: امروز در برابر دشمن همدل نیستیم و زمینه های امیدواری تسلط دشمن وجود دارد؛ افرادی در جامعه ما وجود دارند که با سلایق سیاسی، به دنبال ایجاد تفرقه و امیدواری دشمن هستند.

حجت الاسلام والمسملین نعمت زاده افزود: امروز اختلافاتی بین جهان اسلام وجود دارد و قبیله سلطنتی عامل بیگانه با هزینه های گزاف، جز دشمنی بین کشورهای اسلامی چه سودی داشته است؟ اما محور مقاومت در برخی کشورهای اسلامی، در برابر دشمنان ایستاده است.

امام جمعه مرند نسبت به خطرات بی اعتمادی در جامعه اسلامی هشدار داد و گفت: اگر اعتماد در جامعه وجود نداشته باشد، تفرقه به وجود می آید که بسیار تخریب گر و ویرانگر است، ۸۵ درصد انرژی جهان در جهان اسلام است، اگر ارتش های کشورهای اسلامی متحد شوند، قدرت عظیمی در جهان به وجود می آید؛ اما یهودیان با ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی بر مسلمانان مسلط شده اند.

وی تاکید کرد: امروز اگر اسرائیل از ایجاد حزب الله دوم در فلسطین نگران است، به دلیل مقاومت مردم ایران و لبنان در برابر استکبار است؛ دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در ایران اسلامی است و برای تحقق آن میلیاردها دلار هزینه می کنند.

همه باید زیر پرچم ولایت فقیه عمل کنند

حجت الاسلام والمسملین نعمت زاده همچنین تاکید کرد: ما به ملت خودمان وابسته هستیم و به وعده الهی ایمان داریم که آینده برای ایران است چرا که ملت ایران حق، مهربان و مومن است و طمعی نسبت به کشورهای دیگر ندارد و هیچ گاه در برابر ظالم سر خم نمی کند.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه بسیج منحصر به گروه خاصی نیست، تاکید کرد: بسیج یک نهاد کاملا مردمی است و از هر گروه، مخلص ترین انسان ها با مشخصه خدامحوری و ولایت مداری و تکلیف مداری عضو این نهاد مقدس هستند.

امام جمعه مرند ادامه داد: اگر هیچ قدرتی توان مقابله با مردم ایران را نداشته و ندارد، به برکت فرهنگ ولایت مداری است، همه گروه ها باید زیر پرچم ولایت فقیه عمل کنند.

وی در بخش دیگری با گرامیداشت سالروز ۱۶ ربیع الاول گفت: اولین نمازجمعه تاریخ اسلام توسط پیامبر اکرم(ص) در سال اول هجری اقامه شد، پیامبر در اولین حرکت پس از هجرت، مسجد بنا کردند و نماز جمعه را اقامه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین تصریح کرد: هفته آینده سالروز شهادت بزرگ مرد تاریخ اسلام مرحوم امیرکبیر است، مرد بزرگی که برای مقابله با زورگویی های بیگانگان، مبارزه کرد.

امام جمعه مرند در پایان خاطرنشان کرد: سالروز رحلت آیت الله العظمی اراکی(ره) و ترور و شهادت دکتر مجید شهریاری از دیگر مناسبت های هفته آتی است که یاد و نام همه این عزیزان را گرامی می داریم چرا که عزت ما مدیون فداکاری این عزیزان است.

گفتنی است، نمازگزاران نماز جمعه مرند، پس از پایان اقامه نماز، برای حمایت از مردم مظلوم یمن، راهپیمایی کردند.


نوشته شده در   شنبه 3 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode