ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 شهريور 1397     |     کد : 185000

امام جمعه مرند:

اموال و حقوق دریافتی ائمه جمعه و اعضای خبرگان رهبری منتشر شود

امام جمعه مرند با اشاره به ضرورت شفاف سازی حقوق مسئولین گفت: ابتدا اموال و حقوق ائمه جمعه و اعضای مجلس خبرگان رهبری اطلاع رسانی شده و سپس حقوق رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان منتشر شود.

 امام جمعه مرند با اشاره به ضرورت شفاف سازی حقوق مسئولین گفت: ابتدا اموال و حقوق ائمه جمعه و اعضای مجلس خبرگان رهبری اطلاع رسانی شده و سپس حقوق رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان منتشر شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) با انتقاد از عدم تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس عنوان کرد: ۲۰۷ نفر از مجلسیان، طرح یک فوریتی شفافیت سازی آراء نمایندگان را امضا کرده بودند اما ۵۹ نفر در صحن علنی مجلس به آن رأی مثبت دادند.

امام جمعه مرند افزود: مردم حق دارند موضع نمایندگان مجلس را بدانند، شفافیت جلوی فساد را می گیرد و اعتماد مردم را جلب کرده و پایدار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین با انتقاد از برخی شبهه سازی ها علیه روحانیت ادامه داد: امروز هر مشکلی در کشور پیش می آید متوجه روحانیت می شود، اما روحانیت از کدام حق بیشتری نسبت به مردم برخوردار هستند، با اینکه قشر روحانیت بیشترین شهدا را در دوران دفاع مقدس داده اند.

امام جمعه مرند تاکید کرد: ابتدا اموال و حقوق ائمه جمعه و اعضای مجلس خبرگان رهبری به مردم اطلاع رسانی شود، سپس حقوق رئیس جمهور و وزا و نمایندگان را نیز منتشر کنند تا مردم در جریان قرار بگیرند تا ببینند چه کسانی از موقعیت بیشتری برخوردار هستند.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: روحانیت پیمانی با خدای خود بسته اند که از ناموس و شرف این مردم دفاع خواهند کرد حتی اگر مانند شیخ فضل الله نوری به چوبه دار آویخته شوند.

وی تاکید کرد: تضعیف جایگاه مجلس، استقلال و عزت کشور را به خطر می اندازد، نمایندگان مجلس باید در عمل از جایگاه مجلس دفاع کنند.

تقدیر از قدرت نمایی سپاه

امام جمعه مرند در بخش دیگری با اشاره به پاسخ قاطع سپاه پاسداران به تروریست های ساکن اقلیم کردستان عراق گفت: این حمله موشکی پیام و درسی برای آمریکا و عربستان داشت، آن ها از دستگیری داعش در ایران و قدرت موشکی ایران، عبرت نگرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده افزود: حمله موشکی اخیر ایران به موقعیت تروریست های اقلیم کردستان عراق، اطلاعات بسیار قوی ایران را به رخ دشمنان کشید.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ایران با دم شیر بازی نکنند، تصریح کرد: تروریست ها از صبر و حوصله ایران سوء استفاده کردند، اما نیروهای مسلح ایران، بر هم زدن امنیت این کشور را به هیچ قدرت و کشوری اجازه نمی دهد، بارزانی باید فراموش نکند که امنیت و حفظ ناموس خود را مدیون سردار سلیمانی و ایران هستند.

امام جمعه مرند با تقدیر از قدرت نمایی فرزندان غیور ایران تاکید کرد: از هر نقطه ای علیه استقلال و امنیت ما شلیک شود، به ازای هر ضربه و موشک، ۱۰ ضربه خواهیم زد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده همچنین با اشاره به مذاکره سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه اذعان داشت: دولت سوریه حق دارد تروریست ها را تحت تعقیب قرار دهد، آمریکا حق ندارد امنیت خاورمیانه را برای بهره برداری منافع خود، به هم بزند.

تضعیف دین اسلام با تسنن آمریکایی و تشیع لندنی

امام جمعه مرند در ادامه با اشاره به اینکه تنها عزاداری و سیاه پوشیدن برای زنده نگهداشتن اهداف قیام امام حسین(ع) کافی نیست، تصریح کرد: مداحان و خطبا باید در اشعار و سخنرانی خود باید اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنند، ایشان برای حکومت، قیام نکرد و از عاقبت این قیام نیز باخبر بود، اباعبدالله الحسین برای انجام تکلیف و وظیفه از مدینه به سمت کربلا حرکت کرد.

وی با اشاره به شرکت غیرمسلمانان در مراسم پیاده روی عظیم اربعین حسینی تاکید کرد: یک روی سکه قیام امام حسین(ع) شهادت، آتش و اسارت بود اما روی دیگر آن عزت، پیروزی و ماندگاری است.

امام جمعه مرند با بیان اینکه شخصیت امام حسین(ع) از زمان قیام ایشان شناخته می شود، خاطرنشان کرد: انسان اگر به گذشته فخر بفروشد و راه خود را گم کند، مانند شمر جانباز جنگ صفین خواهد شد که در روز عاشورا، سر مبارک امام حسین(ع) را از تن جدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده با اشاره به اینکه شمر و یزیدیان در عصر ما نیز وجود دارد، ادامه داد: آمریکا و انگلیس و سعودی ها با چهره نفاق به جنگ انقلاب اسلامی ایران آمده اند، استکبار با تبلیغ و ترویج تشیع لندنی و اسلام آمریکایی و معرفی داعش به عنوان اسلام واقعی، به دنبال تضعیف دین اسلام هستند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت رعایت آداب عزاداری اظهار داشت: عزاداری های مردم شهرستان مرند بسیار زیبا و در مقایسه با سایر شهرها از آسیب های عزداری کمتری برخوردار است اما بدون نقص نیز نیست.


نوشته شده در   جمعه 23 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode