ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 1 ارديبهشت 1398     |     کد : 187544

اردیبهشت ماه؛

همایش بین المللی فقه گردشگری در تبریز برگزار می‌شود

اولین همایش بین المللی فقه گردشگری با حضور محققانی از ۵۰ کشور جهان اردیبهشت ماه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

 اولین همایش بین المللی فقه گردشگری با حضور محققانی از ۵۰ کشور جهان اردیبهشت ماه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی بخت آور، شامگاه شنبه در جلسه سیاست گذاری این همایش ابراز داشت: اولین همایش بین المللی فقه گردشگری با حضور محققانی از ۵۰ کشور جهان، روزهای ۴ و ۵ اردیبهشت ماه امسال در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با هدف معرفی ظرفیت‌های موجود شهر تبریز در بحث گردشگری اسلامی برای ملیت‌های مختلف برگزار می‌شود و حضور ۳۰۰ محقق گردشگری اسلامی و گردشگری حلال در تبریز اقدامی جدید و تأثیر گذار در این عرصه است و علاوه بر این محققین جهانی، محققانی از چندین استان کشور هم در این همایش شرکت خواهند داشت.

دبیر علمی همایش فقه گردشگری اسلامی نیز با اشاره به محورهای علمی این همایش تصریح کرد: این همایش در ۶ محور علمی برگزار خواهد شد که ۲۵۰ مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که توسط ۵۰ داور دانشگاهی و حوزوی مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: حدود دو سوم مقالات از محققین خارجی است و به ۵ زبان دنیا ترجمه شده است.

وی افزود: از مجموع ۲۵۰ مقاله دریافتی ۱۵۰ مقاله مورد پذیرش داوران قرار گرفت و از این تعداد در نهایت ۱۰ مقاله برتر در حوزه‌های مختلف به بخش پایانی راه یافت که در پایان همایش از صاحبان این مقالات تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام قربانی همچنین از تولید کتابی با عنوان «جستارهای قرآنی در بحث گردشگری اسلامی» از چکیده مقالات رسیده به دبیر خانه همایش خبر داد و ابراز داشت: سه مهمان اصلی در حوزه گردشگری اسلامی و حلال از کشورهای خارجی داریم که سخنرانان اصلی هستند و سعی داریم در کمیسیون‌های تخصصی چالش‌ها و راهکارهای گردشگری اسلامی و حلال را مورد بررسی قرار دهیم.


نوشته شده در   يکشنبه 1 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode