ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 فروردين 1398     |     کد : 187384

مدیر موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی خبر داد:

تجلیل از حافظان و قاریان در همایش «رویش های قرآنی انقلاب اسلامی»

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی از برگزاری همایش «رویش های قرآنی انقلاب اسلامی» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تبریز خبر داد.

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان شرقی از برگزاری همایش «رویش های قرآنی انقلاب اسلامی» همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم وظیفه شعاع بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: همایش «رویش های قرآنی انقلاب اسلامی» با همکاری مؤسسات قرانی استان آذربایجان شرقی به منظور معرفی و الگوسازی فعالان قرآنی در بین جوانان در تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش بزرگ قرانی اول اردیبهشت ماه در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز با حضور با حضور پرشور حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز ملی و بین المللی برگزار می‌شود و همانند همایش‌های قبلی برگزار شده دستاوردهای معنوی بزرگی به همراه دارد

وی با اشاره به تربیت چندین هزار نفر حافظ قران در کشور اظهار داشت: از نیمه دهه ۶۰ بحث حفظ قرآن در کشور شروع شده است و در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چندین هزار نفر حافظ قران در کشور تربیت شده است.

دبیر همایش «رویش های قرآنی انقلاب اسلامی» افزود: در این همایش ۷۰ درصد تجلیل شوندگان حافظان کل قرآن کریم خانم‌ها و ۳۰ درصد آقایان بوده و در رشته قرائت نیز ۹۰ درصد آقایان و ۱۰ درصد خانم‌ها هستند از نظر سنی نیز و کوچک‌ترین تجلیل شونده قرآنی ۹ ساله و بزرگ‌ترین آنها ۶۰ ساله است.

وظیفه شعاع با اشاره به برگزاری همایش قرآنی قبلی توسط مؤسسه مهد قرآن و عترت استان اظهار داشت: مؤسسه مهد قران و عترت آذربایجان شرقی طی ۳۰ سال فعالیت خود همایش‌های بزرگ قرانی برگزار کرده که از شاخص ترین آنها می‌توان به همایشی که به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد حضرت امام خمینی (ره) برگزار شده اشاره کرد که طی این همایش از ۶۰۰ نفر از حافظان قران کریم که جز های مختلفی از قرآن کریم را حفظ کرده بودند اشاره کرد.

همچنین همایش بزرگ دیگری در سال ۸۶ برگزار شد که مقام معظم رهبری به این همایش پیام صادر کرده بودند و در سال ۹۰ نیز موفق شدیم همایش بزرگ دیگری در تجلیل از حافظان و قاریان قرآن کریم استان برگزار کنیم.


نوشته شده در   سه شنبه 20 فروردين 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode