ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 فروردين 1398     |     کد : 187311

در گفت‌و‌گو با ایسنا تشریح شد

جزئیات خسارت سیل و پیش بینی وضعیت جوی آذربایجان شرقی

طی چند روز گذشته براثر بارندگی‌های شدید، اکثر استان‌ها با سیل و آب گرفتگی مواجه شدند، با ورود سامانه‌ی بارشی از روز شنبه به استان آذربایجان شرقی نیز شاهد وقوع سیل و آب گرفتگی معابر در برخی شهرستان‌ها هستیم، به دنبال هشدارها و پیش‌بینی‌های جوی سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل، تمام دستگاه‌های اجرائی و خدمات‌رسان در حالت آماده‌باش کامل هستند.


طی چند روز گذشته براثر بارندگی‌های شدید، اکثر استان‌ها با سیل و آب گرفتگی مواجه شدند، با ورود سامانه‌ی بارشی از روز شنبه به استان آذربایجان شرقی نیز شاهد وقوع سیل و آب گرفتگی معابر در برخی شهرستان‌ها هستیم، به دنبال هشدارها و پیش‌بینی‌های جوی سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل، تمام دستگاه‌های اجرائی و خدمات‌رسان در حالت آماده‌باش کامل هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی در گفت‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی در خصوص خسارت‌های بارش باران در آذربایجان شرقی، گفت: خوشبختانه تا به این لحظه خسارت جانی نداشته‌ایم .

محمدباقر هنربر ادامه داد: چندین دیوار منازل مسکونی و دامی در شهرستان عجب شیر و چندین منزل نیز در برخی روستا‌های شهرستان تبریز تخریب شده است، روز گذشته برق 13 روستای تابع بخش کاغذکنان میانه قطع و بالای 300 میلیون تومان خسارت وارد شد، اکنون با کمک نیروها، برق این منطقه برقرار شده است.

وی با بیان این‌که 9 باب ساختمان در سراسکند سفلای هشترود در بخش نظرکهریز تخریب و 17 دام تلف شده است، افزود: بر اثر شدت بارندگی و جاری شدن سیل، پل چهار روستای ینگجه، آغجه رود، بیگ کندی و بایقره رود در شهرستان هشترود تخریب شده است و اکنون نیز عملیات لوله گذاری پل‌ها انجام می‌شود تا به عنوان پل و گذر آب استفاده شود.

 هنربر ادامه داد: با توجه به فرم‌های مصوب خسارت، از تمامی فرمانداران خواستار اعلام برآورد خسارت مالی ناشی از سیل در شهرستان‌ها شدیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه تاکنون تلفات جانی بر اثر بارش‌ها و جاری شدن سیل در استان نداشته‌ایم، گفت: تخریب سه واحد منزل مسکونی خشتی در شهرستان بستان آباد خسارت مالی به بار آورده است، بر اثر بارندگی‌ها نیز در برخی شهرستان‌ها از جمله مراغه، بناب و عجب شیر و اسکو آب گرفتگی وجود داشت که آب به برخی از منازل مسکونی وارد شده و باعث خسارت مالی جزئی شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان اسکو نیز دیوارهای کاهگلی و روستایی تخریب شده است، برآورد تمامی خسارت‌های مالی توسط فرماندارن جمع بندی و با ارسال آن به سازمان بحران کشور، مبلغ خسارت‌ها به شهرستان‌ها پرداخت خواهد شد.

 مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی با توصیه به شهروندان به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی در روز طبیعت، یادآور شد: امروز با توجه به فعالیت سامانه‌ی بارشی در استان، توصیه می‌شود هم استانی‌ها در حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها به هیچ وجه اتراق نکنند و شهروندان توجه به نکات ایمنی و هشدارها را جدی بگیرند و به تمامی اطلاعیه نیروهای امدادی و پلیس توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: در برخی مناطق مانند مجتمع‌های تفریحی در تبریز از جمله تفرجگاه عون ابن علی مردم از راه اصلی عبور کرده  و از عبور مسیل‌های خطرناک و راه‌های فرعی در این تفرجگاه خودداری کنند و در مناطق کوهستانی و شیب‌دار اتراق نکنند.

 وی بیان کرد: همه در روز طبیعت تلاش کنیم، طبیعت را تخریب نکنیم و از این نعمت الهی به خوبی بهره مند شویم و توصیه‌های زیست محیطی را برای حفظ طبیعت جدی بگیریم.

معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان، گفت: طی24 ساعت گذشته، شهرستان کلیبر با 13 درجه بالای صفر گرم‎ترین شهرستان و ورزقان با یک درجه زیر صفر سردترین شهر استان بوده است.

محمد اشجعی دمای کنونی تبریز را 10 درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: دمای فعلی تبریز نسبت به زمان مشابه روز گذشته، سه درجه افزایش یافته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت دمای هوای استان، گفت: براساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی استان، امروز و طی سه روز آینده جوی نسبتا ناپایدار در استان حاکم است و با توجه به گذر امواج و شرایط فصلی و محلی، افزایش ابر، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی ادامه داد: طی ساعات بعد از ظهر و شب امروز، در برخی از نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان بارش پراکنده‌ی باران، گاهی به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش پراکنده‌ی برف پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در نواحی مستعد استان احتمال بارش تگرگ همراه با افزایش نسبی دما به ویژه در طول روز پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که مردم در روز طبیعت تمهیدات لازم را اتخاذ کنند، افزود: با توجه به این‌که 13 فروردین روز طبیعت است از مردم درخواست می‌کنیم از اتراق در نزدیکی مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند و به علت احتمال اصابت صاعقه در نواحی مرتفع حضور نداشته باشند.

اشجعی یادآور شد: باتوجه به بارندگی‌های اخیر، بیشترین بارندگی در شهرستان بناب  16.4 میلی متر گزارش شده است.

 


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 13 فروردين 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode