ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 9 فروردين 1398     |     کد : 187255

امام جمعه تبریز:

نجات از وابستگی به نفت در سایه تحریم‌ها ممکن است/ یافتن راهکار مقابله با تحریم وظیفه همه دستگاه‌هاست

امام جمعه تبریز گفت: امروز باید تحریم‌ها و ضعف مدیریتی را بررسی کنیم، چراکه تجربه نشان داده است که اصلاحات اقتصادی در سایه تحریم‌ها اتفاق می‌افتد و نجات از وابستگی به نفت در سایه تحریم‌ها ممکن می‌باشد.

 امام جمعه تبریز گفت: امروز باید تحریم‌ها و ضعف مدیریتی را بررسی کنیم، چراکه تجربه نشان داده است که اصلاحات اقتصادی در سایه تحریم‌ها اتفاق می‌افتد و نجات از وابستگی به نفت در سایه تحریم‌ها ممکن می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به فرارسیدن ۱۲ فروردین ماه، سالروز جمهوری اسلامی ایران و تبریک این روز به همه مردم، اظهار کرد: ۱۲ فروردین نشانه تحقق مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با ۹۸/۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار رای دادند که ۴۰ سال از آن تاریخ می‌گذرد.

وی افزود:  آنچه که ۱۲ فروردین سال ۵۸ را به وجود آورد، نقش مردم در پیروزی انقلاب، نقش مردم در تاسیس و تثبیت جمهوری اسلامی ایران، نقش مردم در انتخاب مسوولان، مکلف کردن آنها و بهره‌برداری از نظر مردم بود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت لزوم آگاه‌سازی دائمی مردم از انقلاب تصریح کرد: در 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران باید قدر جمهوری اسلامی ایران را دانسته و توطئه‌های 40 ساله انقلاب که در اوج تهاجم‌ها هستند را شناخت.
 

 باید سال ۹۸ را سال فرصت‌ها بدانیم نه سال تهدیدها

وی با بیان اینکه همان طور که رهبر معظم انقلاب در سخنان بسیار مهم خود در مشهد مقدس و اولین روز سال جدید فرمودند، باید سال ۹۸ را سال فرصت‌ها بدانیم نه سال تهدیدها، افزود: بنابه فرموده ایشان تهدیدنمایی سال ۹۸ یک جنگ روانی دشمن است و آنچه که سران آمریکا می‌گویند یا از روی حماقت است یا جنگ روانی.
 

اصلاحات اقتصادی در سایه تحریم‌ها اتفاق می‌افتد

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: امروز باید تحریم‌ها و ضعف مدیریتی را بررسی کنیم، چراکه تجربه نشان داده است که اصلاحات اقتصادی در سایه تحریم‌ها اتفاق می‌افتد و نجات از وابستگی به نفت در سایه تحریم‌ها ممکن می‌باشد.  

وی بیان کرد: باید در ۴۰ سالگی انقلاب تلاش کنیم تا  اداره کشور بدون درآمد نفتی انجام گیرد، چراکه  یافتن راهکار مقابله با تحریم امروز وظیفه همه دستگاه‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: جنگ اقتصادی را باید همه باور کنند، چراکه علاوه بر شکست دشمن باید بازدارندگی اقتصادی نیز داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور امروز همان مواردی است که رهبر فرزانه انقلاب در سخنان مهم خودشان در مشهد فرمودند، افزود: خدایا به همه ما توفیق عمل به منویات رهبری را عنایت بفرما.  

امام جمعه تبریز، سیل‌های اخیر در گلستان، شیراز، یاسوج و خوزستان را مورد اشاره قرار داده و با عرض تسلیت خدمت مقام معظم رهبری و مردم ایران گفت: باید آفرین به مردم آذربایجان‌شرقی گفت که با کمک‌های خود بار دیگر آبرو دادند و آفرین دیگر به فرمانده دلاور سپاه عاشورا می‌گوییم که اولین سپاه استان بوده که در منطقه آق‌قلا حضور یافته و به مردم ترکمن کمک کردند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: آفرین بر کارکنان پرتلاش جمعیت هلال احمر استان، طلبه‌ها، شهرداری و آتش‌نشانی تبریز که به گلستان اعزام شده و ارائه خدمات می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایام ثبت‌نام پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه است که از خانواده‌ها درخواست می‌کنم تا حداقل یک نفر از فرزندان خود را به این سمت سوق دهند و جوان عالم دینی تربیت کنند چراکه کشور به این جوانان نیاز دارد.

روحانیان زینت اسلام و افتخار کشور هستند

امام جمعه تبریز متذکر شد: روحانیان زینت اسلام و افتخار کشور هستند و چه خوب که جوانان طلبه زیادی در کشور تربیت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته به ۲۵ رجب، سالروز شهادت موسی بن جعفر(ع)اشاره کرده و گفت: امیدواریم زندگی امام کاظم(ع) الگویی برای مبارزه سیاسی و فرهنگی برای جامعه امروز باشد چراکه سیره مبارزه ایشان باید در این دوره یک الگو باشد.

وی افزود: امام کاظم(ع) بعد از شهادت پدر بزرگوار خود در سن ۲۰ سالگی به امامت رسید که امامت ایشان در یک برهه سختی قرار گرفته بود و سپس ایشان بعد از ۳۵ سال امامت در زندان هارون رشید با مظلومیت مسموم شده و به شهادت رسید.

آل‌هاشم در ادامه به سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: روز بعثت رسول اکرم در سراسر روزگار و دنیا شریف بوده و اعلاتر از این روز، روزی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین حادثه در طول تاریخ بشر بعثت بوده و مبعث یک روش زندگی برای تمام بشر است، افزود: مبعث پرچم علمی و معرفتی را بالا برده و ماموریت حضرت رسول اکرم(ص) برای اکمال دین بوده است که تزکیه نفوس از اهداف آن بود.

امام جمعه تبریز به سالروز تشکیل نیروی انتظامی در ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۷۰ اشاره کرد و گفت: بنده در سال جدید به کلانتری‌های زیادی رفته و از نزدیک بازدید کرده‌ام و شاهد زحمات شبانه‌روزی آنها بودم.


نباید به خاطر روز طبیعت در موازین شرعی را زیر پا گذاشته و یا به طبیعت ضرر برسانیم

وی با بیان اینکه روز ۱۳، روز طبیعت را پیش رو داریم، گفت: برخی‌ معتقدند که روحانیون با ۱۳ مخالف هستند در حالیکه چنین نیست بلکه روحانیون علاقه به شادی مردم دارند ولی این شادی باید با رعایت موازین شرعی باشد چراکه اصل ۱۳ بهانه‌ای برای با هم بودن است و باید در این روز طبیعت را عزیز شمارد و شاکر این نعمت باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه در ۱۳ فروردین باید به مسائل امنیتی، طبیعتی و رفاهی دقت شود، گفت: نباید به خاطر روز طبیعت در موازین شرعی را زیر پا گذاشته و یا به طبیعت ضرر برسانیم.

وی در پایان از همه افراد از جمله مدیران، دستگاه‌های گردشگری، خدمت رسانی، شهری، عکاسان، خبرنگاران، مدیریت بحران، سوپرمارکت‌ها، بازاری‌ها و غیره که در روزهای آغازین سال به هر نحوی به مردم خدمت‌رسانی کرده‌اند، تشکر کرد.


نوشته شده در   جمعه 9 فروردين 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode