ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 31 فروردين 1403
جمعه 31 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 اسفند 1397     |     کد : 187136

آل‌هاشم در آیین معرفی نخستین امام جمعه هوراند:

امام جمعه باید جایگاه پدر معنوی نسبت به امور مردم داشته باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: امام جمعه باید جایگاه پدر معنوی نسبت به امور مردم و نسبت به جناح‌های سیاسی که در داخل نظام هستند را داشته باشد.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: امام جمعه باید جایگاه پدر معنوی نسبت به امور مردم و نسبت به جناح‌های سیاسی که در داخل نظام هستند را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در آیین معرفی اولین امام جمعه شهرستان هوراند اظهار داشت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر بوده و فرماندهی این قرارگاه بر عهده امام جمعه آن شهرستان است.

وی با ذکر این نکته که بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: این اجتماع عظیم  باعث وحدت و صمیمیت در بین مردم شده است.

آل‌هاشم افزود: ائمه‌جمعه باید پیشگام و پیش رو باشند و به همه کسانی که در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و در پی تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری‌اسلامی تلاش می‌کنند حق پدری را برای آنها ادا کند.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با اشاره به اینکه این  جوانان موجب عزت و اقتدار نظام اسلامی ما هستند که در عرصه‌های مهم باعث پیشرفت و ترقی کشور شده‌اند، گفت: نماز جمعه باید مکانی برای پرورش این نوع جوانان انقلابی و مومن باشد و هدف ما حفظ و حراست از آنها است.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه نمازجمعه باید محل جذب همه مخصوصاً جوانان باشد و مساجد باید مملو از حضور آنان باشد، گفت: وظیفه ما جذب حداکثری جوانان است و باید آینده این کشور را به صاحبان اصلی آنها یعنی جوانان بسپاریم که در این میان باید ائمه جمعه به همراهی دیگر نهاد و دستگاه‌های فرهنگی نقش خطیری دارند.

امام جمعه باید جایگاه پدر معنوی نسبت به امور مردم داشته باشد

وی با بیان اینکه امام جمعه باید جایگاه پدر معنوی نسبت به امور مردم و نسبت به جناح‌های سیاسی که در داخل نظام هستند را داشته باشد، گفت: کسانی که به نظام و ولایت اعتقاد دارند ولو اینکه اختلاف سلیقه و نظر داشته باشند باید از سوی امام جمعه مورد توجه قرار گیرند و امام جمعه باید با  محبت و مودت بستر لازم برای اتحاد و یکپارچگی جامعه را فراهم آورد.

فرماندار شهرستان هوراند در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم شهرستان انتصاب امام جمعه بود که این امر پس از ۲۵ سال محقق شد.

زین العابدین مردانیان در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جمعه افزود: نهاد نماز جمعه که میراث امام (ره) در جمهوری اسلامی ایران است،  پایگاه عبادی و سیاسی می‌باشد که در حفظ امنیت و آرامش کشور نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کند.

در این مراسم حجت الاسلام جواد شکرنژاد به عنوان اولین امام جمعه شهرستان هوراند به این سمت منصوب شد.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 27 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode