ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 اسفند 1397     |     کد : 187084

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی:

نرخ رشد جمعیت آذربایجان شرقی نگران کننده است

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش رشد جمعیت در این استان، این نرخ را نگران کننده عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش رشد جمعیت در این استان، این نرخ را نگران کننده عنوان کرد.

احد جودی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به میزان رشد جمعیت استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: نرخ ۱.۲ درصدی رشد جمعیت استان نگران کننده است و این نرخ نباید از ۲.۲ درصد کمتر باشد.

وی تاکید کرد: هم اکنون جمعیت استان رو به پیری پیش می‌رود که تا ۳۰ سال آینده باید به جای مدرسه سازی، خانه‌های سالمندان احداث کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی رتبه ۲۴ نرخ رشد جمعیتی را در اختیار دارد، گفت: ۴۷ هزار و ۱۹۰ واقعه ولادت در استان ثبت شده که این میزان ۸.۹ درصد کاهش یافته است.

جودی با بیان اینکه میانگین سن در زمان ولادت فرزند در استان برای مردان ۳۳.۳ سال و برای زنان نیز ۲۸.۸ سال است، افزود: طی ۹ ماهه سال جاری، ۴۷ هزار و ۱۹۰ واقعه ولادت ثبت شده که ۴۶ هزار و ۹۵۰ مورد در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: ۹۹.۷ درصد از ولادت ثبت شده زیر یکسال استان در مهلت قانونی ثبت شده که ولادت‌های ثبت شده در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۹ درصد کاهش یافته است.

جودی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۹ پسر متولد شده است، اذعان داشت: از نظر جنسیت تعداد ۲۴ هزار و ۶۰۹ واقعه در استان (۵۲ درصد) پسر و ۲۲ هزار و ۵۸۱ واقعه (۴۸ درصد) دختر هستند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با تفکیک آمار متولدین روستایی و شهری استان ابراز داشت: میزان متولد شده نوزاد از نظر محل سکونت ۳۳ هزار و ۳۲۶ واقعه شهری و ۱۳ هزار و ۸۶۴ واقعه روستایی است.

وی در بخش دیگری میانگین سن فوت در کشور را ۶۸.۸ سال عنوان کرد و گفت: میانگین فوتی در استان آذربایجان شرقی برای مردان ۶۵.۵ سال و برای زنان ۷۰.۴ سال است.

جودی در پایان تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری، ۱۶ هزار و ۶۵۲ واقعه فوت در استان ثبت شده است که فوت‌های ثبت شده طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد افزایش دارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 22 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode