ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 اسفند 1397     |     کد : 186834

استاندار آذربایجان شرقی:

تبریزی‌ها در اجرای بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب، پیشگام باشند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که تبریزی‌ها در اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه راهبردی در تشریح گام دوم انقلاب اسلامی پیشگام شوند، گفت: معقتد هستم دو محور توجه به جوانان و امید به آینده در این امر باید مورد توجه قرار گیرد.


استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که تبریزی‌ها در اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه راهبردی در تشریح گام دوم انقلاب اسلامی پیشگام شوند، گفت: معقتد هستم دو محور توجه به جوانان و امید به آینده در این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد رضا پورمحمدی در کنفرانس توسعه ملی، الزامات، موانع و راهکارها اظهار کرد: توسعه، تحولی است که باید به طور کمی و کیفی در تمامی ابعاد یک پدیده اتفاق بیفتد، توسعه اجتماعی در تعریف سنتی به صورت تغییر و تحولی که بتواند رفتارهای اجتماع را تغییر دهد و زندگی انسان‌ها را در اجتماع ارتقاء ببخشد، تعریف می‌شود، اما توسعه اجتماعی در دهه 90 به قادر ساختن مردم برای شرکت در امور مربوط به خودشان اشاره دارد.

وی اضافه کرد: جامعه ما از این نظر رنج می‌برد و گاهی اوقات حقوق مسلم ما زیر پا گذاشته می‌شود و باید بدانیم تکالیفی در مقابل حقوقمان نیز داریم، باید نظارت همگانی، مشارکت اجتماع محوری و مسولیت پذیری را بالا ببریم.

پورمحمدی با اشاره به تلاش برای تحقق ابعاد ترسیم شده برای توسعه اجتماعی گفت: یکی از این ابعاد، تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی است و باید دید ما چقدر در از بین بردن شکاف اقتصادی، تبعیض جنسیتی و تفاوت‌های نژادی و قومی، موفق بوده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به توسعه اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آن قدر از دردهایمان حرف زده‌ایم که داشته‌هایمان را فراموش کرده‌ایم، افزایش سطح سواد بانوان و پیشرفت در حوزه درمان از جمله شاخص‌های توسعه اجتماعی پس از انقلاب هستند، منکر مشکلات نیستیم، اما این‌ها را هم باید ببینیم.

وی تاکید کرد: هر چه اعتماد و انسجام اجتماعی بین مردم بیشتر باشد، سرمایه اجتماعی بیشتر خواهد شد، دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادها و دولت را کم کند و اقتصاد کشور را به هم بریزد، الان همه به این نتیجه رسیده‌اند که سلایق سیاسی‌مان نباید باعث شود که در میدان دشمن بازی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخلاق و پایداری توسعه و استفاده درست از منابع به طور جدی جزو اولویت‌های کارگروه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با توسعه اجتماعی قرار بگیرد.

 


نوشته شده در   چهارشنبه 1 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode