ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 24 بهمن 1397     |     کد : 186740

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور:

هدف فعالیت جمعیت بانوان فرهیخته در عرصه بین‌الملل معرفی الگو برای زنان است

رییس جمعیت بانوان فرهیخته گفت: درعرصه بین الملل به دنبال گسترش این نگاه و تفکر هستیم که زن مسلمان ایرانی به‌عنوان الگوی سوم در دنیا مطرح شده و زن غربی و زن شرقی را پشت سر بگذارد.

رییس جمعیت بانوان فرهیخته گفت: درعرصه بین الملل به دنبال گسترش این نگاه و تفکر هستیم که زن مسلمان ایرانی به‌عنوان الگوی سوم در دنیا مطرح شده و زن غربی و زن شرقی را پشت سر بگذارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، نسرین پیرسمساری در جمع خبرنگاران آذربایجان شرقی گفت: جمعیت بانوان فرهیخته کشور از سال ۹۴ به صورت یک تشکل غیرسیاسی، غیر اجرایی و غیر حزبی فعالیت خود را به صورت رسمی با عنوان جمعیت بانوان فرهیخته در عرصه فرهنگ دینی آغاز کرد.

وی افزود: ایجاد همسویی، هماهنگی و گسترش فعالیت بانوان فرهیخته درکشور با تکیه بر توانمندی شخصیت‌های تأثیرگذار یکی از مهم‌ترین اهداف ایجاد این تشکل بود و طبق دغدغه و مطالبات مقام معظم رهبری جمعیت بانوان فرهیخته شکل گرفت.

پیرسمساری ادامه داد: جمعیت بانوان فرهیخته کشور از تجمع و عضویت اساتید حوزه و دانشگاه، نویسندگان، پزشکان، بانوان فعال حوزه فرهنگی تشکیل شده و این تشکل مورد تأیید و حمایت مقام معظم رهبری است. جمعیت بانوان فرهیخته در سطح استان‌های کشور ۱۵۰۰ عضو دارد که در رأس آنها ۵۰ نفر به‌عنوان عضو اصلی هستند و در قالب ۵ کارگروه، ساماندهی شدند.
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور کارگروه تحکیم بنیان خانواده و کارگروه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را از جمله فعالیت‌های این تشکل برشمرد و افزود: به صورت رسمی ۱۵ طرح تکمیلی و ۲۵ طرح بنا به درخواست ادارات و سازمان‌ها در موضوعات مختلف در مرحله نگارش هستند.

پیرسمساری از تدوین طرح کمیته بحران بانوان خبر داد و افزود: در حال حاضر کمیته بحران بانوان در حال تدوین یک برنامه و طرح جامع است که در کنار آن دانشنامه استانی زن و دفاع مقدس نیز در حال تدوین است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت نام‌گذاری عنوان سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: بانوان در خط مقدم حمایت از تولید ملی هستند و در این راستا در حال تدوین برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت هستیم که در حال نظریه‌پردازی و تعیین استراتژی برای این موضوع بوده و شعار «هر بانوی ایرانی یک تولیدکننده» برای آن انتخاب‌شده است و مصمم هستیم با طرح‌های حمایتی، مشاغل خانگی را در شهرها و روستاها احیاء کنیم.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور در ادامه با اشاره به ایجاد فضای تجارت بین‌المللی اظهار داشت: برخی از بانوان با ایجاد فضای تجاری بین‌المللی از طریق اینترنت فعال هستند و وارد سازمان تجارت جهانی شدند همچنین ما درصدد هستیم این نگاه و تفکر فضای تجارت بین‌المللی را گسترش دهیم درزمینهٔ تجارت بین‌الملل جمعیت بانوان فرهیخته کشور با امور روابط بین‌الملل کشور لبنان تعامل دارند و با کشور ترکیه نیز مذاکراتی انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در عرصه بین‌الملل به دنبال گسترش این نگاه و تفکر هستیم که زن مسلمان به‌عنوان الگوی سوم در دنیا مطرح شود و زن غربی و زن شرقی را پشت سر بگذارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 24 بهمن 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode