ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 بهمن 1397     |     کد : 186668

امام جمعه تبریز:

تشکیل دولت جدید لبنان نشانگر پیروزی مجدد جریان مقاومت است

امام جمعه تبریز گفت: تشکیل دولت جدید لبنان نشانگر پیروزی مجدد جریان مقاومت است.


امام جمعه تبریز گفت: تشکیل دولت جدید لبنان نشانگر پیروزی مجدد جریان مقاومت است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: حضور وزرایی از حزب الله در ترکیب کابینه جدید لبنان باعث ناراحتی آمریکا شده و جمهوری اسلامی ایران این موفقیت را به برادران حزب‌اللهی تبریک می‌گوید.

وی با اشاره به سخنرانی بامداد روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا در کنگره، گفت: ترامپ در این سخنرانی بار دیگر به تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران پرداخت و جمهوری اسلامی ایران را رژیمی رادیکال و حامی تروریست توصیف کرد؛ اما هر انسان آزاده در دنیا می‌داند که ایران با ۱۷ هزار شهید ترور، بزرگترین قربانی تروریست در دنیاست.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: تروریست برخی از کشورهای منطقه هستند که آخرین تجهیزات نظامی را از آمریکا خریداری کرده و سر زنان و کودکان یمنی آزمایش می‌کنند.

وی ادامه داد: تروریست آمریکاست که سابقه حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری در منطقه و سطح جهان را دارد، تروریست رژیم صهیونیستی است که صدها هزار فلسطینی را بی‌خانمان کرده و کودکان را به شهادت می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای دموکرات کنگره به‌جای کف زدن، سرشان را به نشانه تاسف در واکنش به سخنان ترامپ تکان می‌دادند.

وی تاکید کرد: ما ضمن محکوم کردن سخنان رئیس جمهور آمریکا، از مردم دنیا می‌خواهیم تا در خصوص اتهامات بی‌اساس رئیس جمهور آمریکا بیشتر تامل کرده و ببینند ما تروریست هستیم یا آمریکا.

امام جمعه تبریز با اشاره به ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: احیای ارزش‌های دینی، سپردن نقش اصلی به مردم، ایجاد بیداری اسلامی بین مسلمانان، شکستن غرب و شرق،  خروج از سلطه، احیای کرامت زن و .... از برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تداوم راه امام راحل، اطلاعات از فرامین مقام معظم رهبری، پافشاری در اصول و ارزش‌های الهی، پافشاری در اصول دینی و مذهبی انقلاب، اخلاص در عمل، حفظ ارتباط با خداوند، حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه، دشمن شناسی، استکبار ستیزی، مشغول نشدن به شیرینی‌های دنیوی، سازندگی و اجرای عدالت، حذف اختلاف طبقاتی و حذف فرهنگ غربی از راه‌های حفظ انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، گفت: دشمنان سعی دارند جشن ۴۰ سالگی انقلاب را کمرنگ نشان دهند؛ از این رو حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای پاسخگویی به استکبار جهانی اهمیت دارد‌

وی خطاب به مردم آذربایجان شرقی، تصریح کرد: مردم آذربایجان با هر سلیقه‌ای که دارند، باید حضور پرشوری در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند. کسانی که عشق به وطن دارند باید با حضورشان در راهپیمایی، دشمنان را ناکام بگذارند.

وی حضور در راهپیمایی را پاسخ جنگ تمام عیار اقتصادی اعلام کرد و افزود: حضور در راهپیمایی پشتوانه‌ای برای دولت جهت حل مشکلات معیشتی بوده و تجلی وحدت و همبستگی ۴۰ ساله، تجلی مردم سالاری دینی، آغاز باشکوه دهه پنجم انقلاب، نشانگر بیعت نسل چهارم با آرمان‌های انقلاب و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب در آغاز دهه پنجم انقلاب است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی وظیفه دینی ماست، گفت: امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنران مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در تبریز است.

وی ساخت موشک زمینی کروز موسوم به «هویزه» را از دستاوردهای انقلاب در جشن ۴۰ سالگی دانست و گفت: این موشک دور برد علیه اهداف زمینی ثابت ساخته شده و برد ۱۳۵۰ کیلومتری دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ۱۹ بهمن ماه سال ۵۷، نیروی‌  هوایی ایران کمر طاغوت را شکست، گفت: بیعت کارکنان نیروی هوایی با امام راحل در مدرسه علوی، نقش موثری در خنثی‌سازی کودتای آمریکایی هایزر ایفا کرد و به نوعی به روند پیروزی انقلاب سرعت بخشید.

وی ادامه داد: یکم مهرماه سال ۵۹ با شروع جنگ، نیروی هوایی ایران با ۱۴۰ فروند هواپیما پایگاه هوایی بغداد و شهرهای دیگر عراق را بمباران کرد، به همین دلیل نیروهای مسلح به ویژه نیروی هوایی همواره محبوب مردم ایران است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به روز حفاظت اطلاعات سپاه، گفت: حفاظت اطلاعات سپاه نقش ویژه‌ای در جلوگیری از نفوذ بیگانگان ایفا می‌کند.

وی در خصوص روز تشکیل کمیته‌های انقلاب نیز گفت: کمیته‌های انقلاب به دستور امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده و وظیفه‌ی برقراری نظم را برعهده داشتند که زمان جنگ نیز کمیته‌های انقلاب شهدای زیادی تقدیم کردند.

به گزارس ایسنا، پس از پایان نماز  جمعه تبریز، پیکر مطهر سرباز شهید باور عظیمی و سردار شهید یعقوب آذرآبادی حق که از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هستند از مقابل مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز به سمت میدان ساعت بر روی دوش مردم ولایت مدار تشییع شد.

 


نوشته شده در   جمعه 19 بهمن 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode