ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 بهمن 1397     |     کد : 186577

امام جمعه تبریز سخنان هتاکانه در جشنواره فیلم فجر را محکوم کرد

امام جمعه تبریز سخنان هتاکانه در جشنواره فیلم فجر را محکوم کرد.


امام جمعه تبریز سخنان هتاکانه در جشنواره فیلم فجر را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تئاتری با عنوان "سلام چهل سالگی" اجرا شده و در پایان سرودی بصورت گروهی خوانده شد که انصافا در شان جمهوری اسلامی ایران نبود.

وی در این خصوص افزود: در این برنامه سخنانی هتاکانه گفته شد که ضمن محکومیت اینگونه حرکات ضدفرهنگی و ضدانقلابی در جشنواره‌ای که مزین به نام انقلاب اسلامی است، از متصدیان فرهنگ و هنر انتظار داریم از بروز چنین حرکت‌هایی جلوگیری کرده و دستاوردهای انقلاب در عرصه فرهنگ و هنر که زدودن انحرافات اخلاقی دوارن طاغوت بود را حفظ و پاسداری کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن ۱۲ بهمن و سالروز بازگشت امام راحل به میهن، پس از ۱۵ سال تبعید، گفت: پس از گذشت ۱۰ روز از ورود امام(ره) به وطن، انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید.

وی با تاکید بر این‌که چهل سالگی انقلاب، دوران پیری و عقب گرد نیست بلکه زمان پختگی و بالندگی انقلاب است، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب علی‌رغم دشمنی‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی و در راسشان آمریکا، انقلاب دستاوردهای عظیمی در منطقه و در سطح بین‌الملل داشته است.

وی افزود: برخلاف پیش بینی سردمداران آمریکایی که می‌گفتند انقلاب ایران، چهل سالگی خود را نخواهد دید و جشن کریسمس سال ۲۰۱۹ را در تهران برگزار خواهند کرد، اکنون انقلاب اسلامی با قامتی استوارتر از قبل ایستاده و چهل سالگی پیروزی خود را جشن می‌گیرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه به برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در سالن همایش‌های مصلی امام خمینی(ره) تبریز اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه خدمات چهل سالگی نظام را به خوبی به تصویر کشیده است، از این‌رو مردم از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با تاکید بر این‌که آینده درخشان و پرقدرت متعلق به اسلام و انقلاب اسلامی است، متذکر شد: ان‌شاءالله به زودی بشریت شاهد از بین رفتن رژیم‌های سلطه و خودکامه خواهند بود.

وی با بیان این‌که چهل سالگی انقلاب مملو از تجربه‌های گران‌سنگی است که می‌تواند چراغ راه آینده باشد، گفت: در این مدت، برخی شعارها، اصول و باورها حقیقت خود را در عمل آشکار کرد که یکی از این شعارها "ما می‌توانیم" بود و این شعار تنها راهبرد عبور از مشکلات کشور است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که روحیه جهادی رمز پیشرفت کشور و تبعیت محض از فرامین رهبری رمز عبور از بحران‌هاست، خاطرنشان کرد: تحقق آرمان‌ها با نقش‌آفرینی همه ملت اتفاق می‌افتد، از این رو باید با وحدت و انسجام دست به دست هم دهیم و در مسیر رسیدن به آرمان‌ها گام برداریم.

وی با تاکید بر این‌که نباید هرگز به دشمن اعتماد کنیم، افزود: هزینه سازش بیش از مقاومت بوده و تحقق اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی راهکار مقابله با تحربم اقتصادی است.

وی با بیان این‌که طی چهل سال پیروزی انقلاب، در برابر ریزش‌ها، رویش چند برابری داشتیم، افزود: ۲۲ بهمن امسال مهم است و کاهش حضور مردم برای دشمنان اهمیت حیاتی داشته و دشمنان را در تشدید فشارهای اقتصادی و حتی تهدیدات نظامی مصمم می‌کند، از این‌رو راهپیمایی امسال مهم‌ترین راهپیمایی طی چهل سال گذشته است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که چهل سالگی انقلاب، نتیجه چهل سال پایداری و مقاومت ملت ایران است، افزود: در چنین شرایطی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تهدیدهای زرد علیه موجودیت انقلاب بی سابقه است، از این‌رو مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل می‌کنتد.

وی با تاکید بر این‌که دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، متذکر شد: آمریکا طی این چهل سال شکست‌های بسیاری متحمل شده که شکست کودتای ژنرال هایزر، بی آبرویی در تسخیر لانه جاسوسی، شکست در طبس و جنگ تحمیلی، شکست در عملیات تحریم تسلیحاتی در دفاع مقدس، شکست در برکناری بشار اسد و نهایتا شکست زودهنگام اجلاسیه ورشو از جمله این موارد است.

وی با اشاره به جریانات اخیر ونزوئلا نیز گفت: گرچه مشکلات اقتصادی در این کشور که عمدتا ناشی از فشارهای آمریکاست، وجود دارد، اما اکثریت مردم دوستدار نظام سیاسی خود بوده و آمریکا با استفاده از عملیات روانی، آرامش این کشور برهم زده و به منابع نفتی آن چشم طمع دوخته است و می‌خواهند با سرنگونی دولت قانونی، بر نفت این کشور مسلط شوند.

امام جمعه تبریز با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری در مزار شهدا، تاکید کرد: متولیان امر این فرمایشات را به جد مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه به اجرای رزمایش اقتدار ۹۷ توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: در این موقعیت حساس رزمایش بسیار مقتدری اجرا شد که برای دشمنان پیام اقتدار و برای دوستان پیام صلح و دوستی داشت.

وی در پایان از مردم خواست تا از شهرک فاطمیون تبریز بازدید کرده و با رعایت حرمت ایام فاطمیه، در مراسم‌های گرامیداشت دهه مبارکه فجر شرکت کنند.

 


نوشته شده در   جمعه 12 بهمن 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode