ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 1 ارديبهشت 1403
شنبه 1 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 بهمن 1397     |     کد : 186482

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

شهدای مدافع حرم مدافعان حریم انسانیت و شرافت هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مدافعان حرم، تنها محافظان یک سری گنبد و گلدسته نیستند، بلکه مدافعان حریم انسانیت هستند که با شهادت خود کرامت را برای جهانیان به ارث گذاشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مدافعان حرم، تنها محافظان یک سری گنبد و گلدسته نیستند، بلکه مدافعان حریم انسانیت هستند که با شهادت خود کرامت را برای جهانیان به ارث گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین یاد بود خاطره شهدای حادثه سقوط هواپیمای ۷۰۷ صبح امروز به میزبانی پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی در ابتدای این آئین ضمن تاکید بر درجه والای این شهدا گفت: علی رغم اینکه ۱۵ عزیزی که در سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ جان باختند، در حال خدمت گزاری به مردم و پخش مواد غذایی به مناطق محروم بودند، می‌دانیم که این شهیدان والا مقام در گذشته توفیق خدمت گزاری در پشت جبهه مقاومت و در جمع شهدای مدافع حرم را داشته اند.

وی در ادامه ضمن اشاره بر درجه والای شهدا مدافع حرم بیان کرد: مقام و مرتبه شهدا مدافع حرم بالاتر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه درک مقام شهادت را خارج از توان عقل و دانش انسانی دانست و بیان کرد: بالاترین مقام یک انسان، ترک دنیا با درجه رفیع شهادت است، به گونه ای که درک درجه رفیع و والای شهادت خارج از توان اندیشه عموم مردم است و تعداد بسیار کمی از افراد جامعه می توانند با درک این درجه به مقام والای شهادت دست یابند.

حسینی ادامه داد: در قرآن کریم بارها و بارها به مقام والای شهدا تاکید شده است، بطوری که قرآن کریم شهدا را دارای حیات جاویدان می بیند.

وی موقعیت کنونی انقلاب اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و گفت: به برکت خون پاک ۲۰۰ هزار شهید انقلابی بود، که نهال نوپای انقلاب تبدیل به درختی پربار شده است و امسال می توانیم چهلمین سالگرد آن را شکوهمند تر از همیشه برگزار کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: تفاوت اساسی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دنیا، در همین وجود و اخلاص جوانان انقلابی است.

حسینی اصلی ترین سرمایه شهدا را توفیق لقا الهی دانست و بیان کرد: لقا الهی توفیقی است که تعداد معدودی از مردم آن را کسب می نمایند.

وی افزود: در نگاه عامیانه روح انسان ها بدون اختیار و آگاهی وارد برزخ می شوند در حالی که شهدا آگاهانه، عارفانه و عاشقانه وارد برزخ می شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در پایان با اشاره بر نقش انکار ناپذیر شهدا در فرهنگ کنونی ایرانیان، گفت: شهدا راه انسانیت را پیمودند و معبر های این مسیر را گشودند تا ما انسان ها راه خود را گم نکنیم.


نوشته شده در   جمعه 5 بهمن 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode