ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 آذر 1397     |     کد : 186049

امام جمعه تبریز:

تحولات فرهنگی از برکات مهم انقلاب اسلامی است

امام جمعه تبریز گفت: ایجاد تحولات عمیق فرهنگی به ویژه در میان نسل سوم و چهارم از برکات مهم و اصلی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه تبریز گفت: ایجاد تحولات عمیق فرهنگی به ویژه در میان نسل سوم و چهارم از برکات مهم و اصلی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم در همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات مرحله استانی و کشوری قرآن، عترت و نماز، افزود: تغییر و تحولات فرهنگی ایجاد شده در بین نسل های جدید و گرایش آنها به مبانی دینی و ارزش های اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است که باید پاس داشته شود.

وی با اشاره به حاکمیت قرآن و فرهنگ قرآنی در بین جوانان ایران اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی قرآن را از مهجوریت نجات داد و کتابی که تنها شب‌های جمعه در قبرستان‌ها خوانده می‌ شد و در کنار جهیزیه دختران قرار می گرفت، امروز در بین نسل های سوم و چهارم انقلاب حاکم شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به موفقیت های بیشمار حافظان و قاریان ایرانی در مسابقات و مجامع بین المللی، آنرا افتخاری بزرگ برای کشور دانست و ادامه داد: افزایش تعداد قاریان و حافظان قرآن باعث شده هر هفته در نماز جمعه چند نفر از نونهالان حافظ قرآنی مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی یادآوری کرد: در کنار فعالیت های آموزشی، پرداختن به امر پرورش دانش آموزان بسیار مهم است و حضور فعال دانش آموزان و دانشجویان در مراسم شب‌های قدر ماه مبارک رمضان و در ایام اعتکاف، لزوم توجه به برنامه پرورشی را بیشتر کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: امروز فرهنگیان و دانش آموزان و کادر آموزشی باید در این زمان حساس انقلاب اسلامی ایران، پایبندی خود به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی را در عمل نشان بدهند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد که باید هدف گیری برای آرمان‌های انقلاب اسلامی و پایبندی به استقلال همه جانبه کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی را مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان باید در برابر دشمن حساسیت زیادی داشته باشند، گفت: باید در برابر نقشه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی حساسیت نشان داد و باید دشمن را شناخت و نقشه او را فهمید و از تبعیت دشمن سرباز زد.


نوشته شده در   چهارشنبه 28 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode