ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 آذر 1397     |     کد : 186044

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

تلاش‌کنندگان برای وحدت حوزه و دانشگاه، تقوای دینی و سیاسی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که کسانی که برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش می‌کنند باید تقوای دینی و سیاسی داشته باشند، گفت: همه باید برای تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که کسانی که برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش می‌کنند باید تقوای دینی و سیاسی داشته باشند، گفت: همه باید برای تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید مفتح و روز "وحدت حوزه و دانشگاه" اظهار کرد: در سایه‌ی وحدت حوزه و دانشگاه پیشرفت‌های علمی و معنوی بسیاری در کشور محقق شده و این وحدت دستاوردهای بسیاری نیز می‌تواند برای نظام اسلامی داشته باشد.

وی بیان کرد: تقویت جنبش نرم‌افزاری، تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی موردنظر مقام معظم رهبری، تحقق الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، روزآمدسازی حوزه‌های علمیه، وحدت نخبگانی و انسجام ملی از جمله مواردی است که می‌تواند در سایه وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه محقق شود.

وی با بیان این‌که تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه الزاماتی دارد، گفت: تبادل روش‌های علمی در حوزه و دانشگاه، حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه‌ها، ارتباط منظم و مستمر و منبطق بر نیاز بین حوزه و دانشگاه، ترویج ارزش‌های معنوی و دینی در دانشگاه، تشکیل جلسات همفکری مشترک و... از جمله این الزامات است که می‌تواند زمینه‌ساز هموارسازی تحقق وحدت حوزه و دانشگاه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این‌که تحقق وحدت حوزه و دانشگاه به رسالت‌های انقلابی جنبش دانشجویی نیز کمک می‌کند، افزود: افزایش بصیرت و سطح آگاهی‌های سیاسی و دینی در دانشگاه ضروری است و در دانشگاه باید به مسئله بصیرت، توجه ویژه‌ای مبذول شود چرا که اگر بصیرت نباشد، انسان در بحران‌ها دچار اشتباه خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که آگاه‌سازی جامعه، فساد ستیزی و مطالبه عدالت، میدان‌داری در جنبش نرم‌افزاری و... در سایه وحدت حوزه و دانشگاه محقق می‌شود، گفت: برای رسیدن به این اهداف، باید شاخص‌هایی چون "پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلابی، هدف‌گیری برای آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن بدان‌ها، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور، حساسیت در برابر دشمن، کار و نقشه‌های دشمن و عدم تبعیت از دشمن و تقوای دینی و سیاسی" در بین دانشگاهیان وجود داشته باشد.

همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با هدف بررسی کارکردها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 28 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode