ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 آذر 1397     |     کد : 185936

استاندار آذربایجان‎شرقی:

پایین بودن نرخ بیکاری آذربایجان‏‌شرقی به معنی بهتر بودن وضعیت اشتغال نیست

استاندار آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری کشور 11 درصد و نرخ بیکاری استان هفت درصد است، گفت: پایین بودن نرخ بیکاری به معنی بهتر بودن وضعیت اشتغال اینجا نیست؛ بلکه نشان‌دهنده مهاجرت نیروی کار فعال به جاهای دیگر است.

استاندار آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری کشور 11 درصد و نرخ بیکاری استان هفت درصد است، گفت: پایین بودن نرخ بیکاری به معنی بهتر بودن وضعیت اشتغال اینجا نیست؛ بلکه نشان‌دهنده مهاجرت نیروی کار فعال به جاهای دیگر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی بعد از ظهر امروز در دیدار فعالان صنعت و تجارت استان با وزیر صمت اظهار کرد: بخش تولید و صنعت اولویت اول ماست؛ توسعه‎یافتگی کشورهای پیشرفته نه در تاریخ مکتوب، نه جغرافیا، نه نژاد و نه حتی منابع طبیعی است بلکه در فرهنگ و دانش آنها نهفته است.

وی افزود: مصر 3 هزار سال تاریخ مکتوب دارد و وضعیت این کشور برای همه معلوم است، اما کشورهایی مثل نیوزلند و مالزی بسیار جوان‎تر هستند که باوجود کوچکی و جوانی، اقتصادی بسیار موفق و توسعه‌یافته دارند.

پورمحمدی ادامه داد: ژاپن کشوری کوهستانی و فاقد منابع طبیعی است، با این حال بسیار پیشرفته و توسعه یافته به شمار می‎رود.

این مسوول با اشاره به ابراز گلایه یکی از شهروندان از وزیر محترم به خاطر بیکاری فرزندش گفت: دیدن این صحنه‎ها دردآور است، آذربایجان ‎مردان بزرگی دارد و با وجود این بزرگمردان صنعت و تجارت چرا باید فرزندان این خطه تا این حد تحت فشار باشند، چرا باید آذربایجان رتبه بیستم درآمد سرانه کشور را داشته باشد؟

وی افزود: نرخ بیکاری کشور 11 درصد و نرخ بیکاری استان هفت درصد است، این به این معنی نیست که وضع ما بهتر است، بلکه به این معنی است که مردم استان برای یافتن شغل مناسب به جاهای دیگر مهاجرت کرده‌اند.

استاندار آذربایجان‎شرقی خاطرنشان ساخت: صنعتگران ما مردان بزرگی هستند، ما باید از این بزرگمردان خواهش کنیم بیایند و ایجاد اشتغال کنند، استانی که 50 ناحیه صنعتی و 51 هزار هکتار ناحیه صنعتی دارد، نباید چنین وضعیتی داشته باشد و در هیچ کارخانه‎ای نباید تعطیل شود.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 18 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode