ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 10 فروردين 1403
جمعه 10 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 آذر 1397     |     کد : 185903

رئیس هایت مدیره بنیاد فرزانگان آذربایجان‌شرقی :

28درصد جمعیت استان آذربایجان‌شرقی سالمند هستند/ سرعت رشد جمعیت سالمند در استان ۴ برابر جمعیت عادی

رئیس هیات مدیره بنیاد فرزانگان آذربایجان‌شرقی گفت: آمارها نشان می‌دهد ۲۸ درصد جمعیت استان بالای ۶۰ سال است و میانگین جمعیت سالمندان استان از میانگین کشوری و جهانی بیشتر است.


رئیس هیات مدیره بنیاد فرزانگان آذربایجان‌شرقی گفت: آمارها نشان می‌دهد ۲۸ درصد جمعیت استان بالای ۶۰ سال است و میانگین جمعیت سالمندان استان از میانگین کشوری و جهانی بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، منصور اسکندرنژاد شامگاه امروز  در نشست هم‌اندیشی با موضوع بحران سالمندی اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته ۷ میلیون و ۴۵۰هزار نفر سالمند بالای ۶۰ سال در کشور وجود دارد که این رقم در سال ۱۴۱۰ به رقمی معادل ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش سالمندی در ایران ادامه داد: در سال ۲۰۵۰ نیز تعداد سالمندان از ۱۰ میلیون نفر به ۲۶میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

اسکندرنژاد با تشریح وضعیت سالمندان در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار نتایج سرشماری سال ۹۵ باید گفت ۴۲۸هزار نفر سالمند بالای ۶۰ سال در استان وجود دارد که این رقم در سال ۱۴۱۰ به ۸۲۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند و در سال ۱۴۳۰ به یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد ۲۸ درصد جمعیت استان بالای ۶۰ سال است و میانگین جمعیت سالمندان استان از میانگین کشوری و جهانی بیشتر است و این زنگ خطر سالمندی را در استان و کشور به صدا درآورده است، چرا که جمعیت بالای ۶۰ سال در دنیا ۲۲درصد، در کشور ۲۶درصد و در استان آذربایجان‌شرقی ۲۸درصد است.

اسکندرنژاد بیان داشت: سرعت رشد جمعیت سالمند در استان چهار برابر جمعیت عادی است و در سال ۱۴۳۰ جمعیت سالمند استان از جمعیت سالمند آسیا و دنیا بالاتر خواهد بود.

وی با جمع‌بندی آمارهای موجود تصریح کرد: باید برای ۲۵سال آینده از همه جهات سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و ...آماده شویم و عقب نمانیم، چرا که اگر فکری برای افراد میانسال کنونی صورت نگیرد در آینده با بحران سالمندی مواجه خواهیم شد.

رئیس هیات مدیره بنیاد فرزانگان سالمندان را  گنجینه‌های با ارزش که دارای تجربه‌های گران‌قیمتی هستند  اعلام کرد و افزود: متاسفانه واقعیت‌های جامعه این گنجینه‌های با ارزش را آزار می‌دهد و در سطح جامعه شاهد هستیم که در بسیاری از اوقات رفتار خوبی با سالمندان صورت نمی‌گیرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 آذر 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode