ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 9 فروردين 1403
پنجشنبه 9 فروردين 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 24 آبان 1397     |     کد : 185721

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

جایگاه مستقل کانون وکلا در کشور باید حفظ شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جایگاه مستقل کانون وکلا در کشور باید حفظ شود و استقلال وکلا ضامن عدالت در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جایگاه مستقل کانون وکلا در کشور باید حفظ شود و استقلال وکلا ضامن عدالت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز چهارشنبه در آیین افتتاح سی و یکمین اجلاس سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور که در تبریز برگزار شد، گفت: وکلا در حوزه های سیاسی و مسایل روز کشور نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه وکیل به عنوان کاشف حجاب قاضی است، افزود: باید وکلا موضع گیری صریح، بدون واهمه و قاطع در قبال مظلومان داشته باشند.

امام جمعه تبریز همچنین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از تضارب آرای وکلای هر پرونده، حقیقت نزد قاضی به سهولت کشف می شود، گفت: این رویه برای تحقق عدالت در جامعه بسیار ضروری است.

وی به ضرورت داشتن وکیل نیز تاکید کرد و گفت: حق داشتن وکیل جزو حقوق شهروندی مردم است و باید این امر اجباری و قانونی شود.

آل هاشم سپس با تاکید بر اینکه مبنای هر کار حقوقی و قضایی و در محور آن وکالت، اسلام و مبانی دینی است، افزود: ذات ایجاد کانون های وکلا بر محوریت استقلال این تشکل بوده است.

وی گفت: کانون های وکلا باید خود را مکلف به برخورد با بداخلاقی ها و تخلفات بدانند و بدون شک در غیر این صورت اعتبار حرفه ای وکالت زیرسوال می رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وکلا در راستای احقاق حق آحاد جامعه تلاش کنند، گفت: برای گسترش عدالت کار قضاوت مهم است و اسلام همواره بر اجرای عدالت در جامعه تاکید دارد و یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی حاکم شدن عدالت در کشور است.


نوشته شده در   پنجشنبه 24 آبان 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
 
Refresh
SecurityCode